Yonatan Sindel/Flash90

אסטרטגיית יציאה – צוות המייעץ למל"ל: "להשאיר את הישיבות סגורות עד חנוכה"

צוות מומחים בראשותו של פרופ' אלי וקסמן הגיש אמש מתווה יציאה מ'הסגר', על התחבורה: "יש לצמצם במינימום את פעילותה של התחב"צ כולל הטלת מגבלות על הטיסות". מערכת החינוך: "יש להשאיר פתוח רק את הכיתות הנמוכות." ההקלות: "הגעה ל־2,000 מאומתים ביום יתחילו עם ההקלות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

יציאה מ'הסגר' לא בדיוק נראית באופק, אמש (שלישי) אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו ברשת החברתית, כי, להערכתו הסגר הכללי ימשך כחודש ימים. ועל פי הערכות המומחים במשרד הבריאות, זה יקח שבועות רבים ברציפות. מה שמבינים כל מקבלי ההחלטות רשחייבים למצוא 'אסטרטגיית יציאה', כן, צמד המילים עליו כל כך צחקנו מתברר כקריטי לחזרה לשגרה בטוחה בע"ה.

לראש הממשלה ולשרים מייעצים גופים רבים, אשר חלקם הגישו מתווים ליציאה מהסגר. 'בישראל היום' פורסם כי, אמש, הגישו מתווה ליציאה מדודה צוות מומחים בראשותו של פרופ' אלי וקסמן, מי שמייעץ למטה לביטחון לאומי במשרד רה"מ. במזכר אותו הם הגישו הם ציינו כי ישראל נכנסה לסגר הנוקשה שכולל צעדי ריחוק חברתי חריפים בגלל "רמת תחלואה גבוהה ואובדן שליטה במגיפה".

בהצעתם הם כותבים לממשלה: "להציב יעדים כמותיים ברורים ושקופים לשלבים של החזרה ההדרגתית לשגרת הקורונה, שכל משרדי הממשלה יהיו שותפים להכנתם ולגיוס הציבור למאמץ המשותף", ובנוסף, "שהשלבים השונים ינוסחו ויוצגו כהנחיות פשוטות ונהירות לציבור, שתוסברנה לו על ידי גורם אחד באופן ברור ומוקדם ככל האפשר. זאת בניגוד לדרך המסורבלת שנעשית מאז סוף כל התחלואה הראשון ועד עתה".

צוות המומחים מציינים כי השלב אולי הקריטי ביותר ביציאה מסגר ל'שגרת קורונה', הוא ניהול משק מתפקד תחת מגבלות: "ניהול משק וחברה מתפקדים בצורה תקינה עם מגבלות מינימליות בנוכחות הנגיף, תוך הבטחת רציפות תפקוד לאורך זמן ללא סכנה של התפרצויות. כדי להשיג מטרה זו, נדרשים הגעה ושימור לאורך זמן של רמת תחלואה נמוכה, כולל קצב חולים חדשים מאומתים שלא יעלה על עשרות ספורות ביום. הבטחת רציפות התפקוד של המדינה, שמותנית בשמירה על רמת תחלואה נמוכה, היא הדרך היחידה לצמצום האבטלה וחידוש הצמיחה במשק".

‌בהצעתם מתייחסים המומחים המייעצים למטה לביטחון לאומי, למערכת החינוך הכללית בישראל, וללימודים בהיכלי הישיבות: "מערכת החינוך מכיתות ה' ולימודי הישיבות צריכים להידחות עד לחנוכה לפחות", ובנוסף, "יש צורך קריטי להיערך לדחיית אירועים המוניים לפחות עד לתחילת 2021."

‌הם מתייחסים גם לאמצעי התחבורה: "יש לצמצם עד למינימום את התחבורה הציבורית, ולהמשיך ולהטיל מגבלות על התעופה," וזה במקביל להיערכות נרחבת במשק, בין היתר הם כותבים: "יש להיערך לפתיחת עסקים ומשרדים תוך הגבלת מספר המבקרים ורישום קבוע של המבקרים, מאמץ הסברה נרחב וממוקד בנושא חשיבות עטיית מסיכות, והעמקת המעורבות והאחריות של הרשויות המוניציפליות."

המומחים מציירים תמונה שעל פיה, בתום בלימה של התפשטות המגיפה והגעה ל־2,000 מאומתים חדשים מדי יום, תהיה הקלה בפתיחת המשק, ייפתחו משרדים ללא קהל ומסגרות החינוך עד כיתה ב'. וכשמגיעים ל־1,000 מאומתים חדשים ביום יתאפשרו פתיחה של חנויות ברחוב ושווקים. ב־400 מאומתים ביום תיתכן פתיחת קניונים, עסקים ומשרדים עם קבלת קהל וחזרה של כיתות ג'-ד' לבתי הספר, ובהמשך עם הגעה ל־100 מאומתים ביום תתאפשר חזרה של מסעדות, תיירות, אירועים ומופעים.

על פי המתווה המוצע, ובניגוד לחזרה המהירה מאוד וחסרת הגבולות לאחר הגל הראשון, הסרת המגבלות תותנה בכל פעם בהשגת היעדים בבלימת המגיפה באופן עקבי, מתמשך ומובהק. ההקלות ייעשו באופן הדרגתי תוך שמירת מרווח של שבועיים לפחות בין צעד לצעד. המטרה מובנת: לאפשר את בחינת ההשפעה של כל הקלה, ואיתה גם תיקון במקרה הצורך. כמו כן, ההקלות יעוכבו באזורים וערים בעלי תחלואה חריגה (ערים ויישובים אדומים) אשר יבודדו משאר היישובים באזורם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture