Oren Ben Hakoon/POOL

גנץ הורה לקדם מינוי של פרקליט מדינה: "מי שזה לא מתאים לו, שיקבע מועד לבחירות"

בכחול לבן משנים את הגישה כלפי הליכוד והודיעו כי יקדמו את תהליך המינוי של פרקליט מדינה והמפכ"ל: "כדי לאפשר את השבת סדרי השלטון, אי אפשר להמשיך את הכאוס. הצטרפנו לממשלה שתפקידה למגר את הקורונה ולא את הדמוקרטיה". גורמים בליכוד: "אי אפשר בלי ישיבת ממשלה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ הודיע כי הורה לשר המשפטים אבי ניסנקורן לקדם את תהליך המינוי של פרקליט מדינה ובמקביל לקדם מינוי מפכ"ל קבוע למשטרה, זאת ברקע הודעת השר אסף זמיר מהמפלגה על התפטרותו מהממשלה. בדבריו שיגר מסר מרומז לליכוד: "מי שזה לא מתאים לו, שיקבע מועד לבחירות", סיים גנץ באולטימטום מרומז".

ב'ווינט' דווח כי בצמרת כחול לבן התגבשה בימים האחרונים ההבנה שצריך להחריף את הטון מול נתניהו ולהתנהל בהתאם לקהל הבוחרים של המפלגה – ולא לרצונות הליכוד, כך שהמפלגה צפויה לשנות כיוון כבר בימים הקרובים. גורמים בליכוד אמרו בתגובה להודעת גנץ כי "אי אפשר לאשר מינוי פרקליט מדינה בלי ישיבת ממשלה".

הליך מינוי פרקליט המדינה הוקפא בשבועות האחרונים מאז המשבר בין הליכוד וכחול לבן על התקציב. בכחול לבן לא הסכימו לדרישת הליכוד לשינוי הליך מינויי הבכירים ושתי המפלגות הסכימו שלא יהיו מינויים בכירים עד שלא תוקם ועדה משותפת שתסכים על דרך המינוי. למרות ההודעה של גנץ, בפועל הוא לא יכול למנות פרקליט מדינה בלי הסכמה של הליכוד, אלא רק לקיים את הליכי ועדת האיתור הפנימיים.

גנץ מסר בהודעה שפרסם היום (שישי) כי "קיבלתי בהבנה ובכאב את הודעתו של חברי השר אסף זמיר. בשבועות האחרונים ניהלנו שיחות ארוכות וכנות אשר ביטאו את רחשי הלב המשותפים לרבים בממשלה, בכנסת ובכל בית ובית בישראל. רצינו אחדות אך זו לא הממשלה לה ייחלנו".

"מדינת ישראל מתמודדת עם משבר עמוק וקשה. משבר בריאותי אך לצידו ובעוצמתו משבר אמון בין ההנהגה לאזרחי המדינה. משבר אמון הנובע בראש ובראשונה מהיעדר דוגמא אישית, ומחשש אמיתי הנובע מכך שעיסוק באינטרסים פוליטיים גובר על הדאגה לבריאות הציבור ולפרנסתם של מיליוני בתי אב החרדים, ובצדק, לגורלם ולעבודתם".

"היעדר היציבות ותחושת איבוד השליטה בניהול המגפה מחייבים השבת סדרי השלטון. אי אפשר עוד להמשיך את הכאוס המשבש מדי יום את חייהם של עשרות אזרחים ותיקים וצעירים. אי אפשר להמשיך להתייחס באדישות לטרגדיות הפוקדות מדי שבוע מאות משפחות המאבדות את יקיריהם, ואת החרדה של עשרות אלפי נדבקים בכל חודש".

"כדי לאפשר את השבת השליטה וסדרי השלטון הוריתי לשר המשפטים לפתוח בהליכי מינוי מואצים אך על פי הנהלים הסדורים של פרקליט מדינה קבוע, ואני קורא לפתיחתו של תהליך למינוי מפכ"ל משטרה קבוע. גם משטרת ישראל זקוקה בייחוד ברגעים אלו ליציבות ארגונית החיונית לתפקודה. שום שיקול אחר אינו יכול לבוא עוד במקום טובת המדינה, ושמירת בטחונם ובריאותם של אזרחיה".

"נסיון הפגיעה בחייהם של מפגינים לצד הפרעות סדר כנגד פקחים ושוטרים מחייבים אותנו כממשלה להשיב את תחושת התפקוד והשליטה. כשר הבטחון וכיו"ר כחול לבן, לא אאפשר עוד את המשך הכאוס והטלטלה כל עוד אני בתפקיד".

"אנחנו במלחמה. כאיש צבא, כלוחם וכחייל איני מכיר את מושג הפסקת המשימה ולכן חבריי ואני נילחם על השבת הסדר והיציבות ועל שמירת המשטר הדמוקרטי מפני אלו הזוממים להחריבו. הצטרפנו לממשלה שתפקידה למגר את הקורונה ולא את הדמוקרטיה או את שלטון החוק. מי שזה לא מתאים לו, שיקבע מועד לבחירות", סיים גנץ באולטימטום מרומז.

מהליכוד נמסר בתגובה כי "בשיאו של משבר הקורונה כשאזרחי ישראל יושבים בסגר בבית ומייחלים לאחדות ערב סוכות, כחול לבן משחקים משחק פוליטי על גבם של אזרחי ישראל בניסיון נואש לקושש קולות משמאל ולמנוע את קריסתם בסקרים. שר התיירות מתפטר, יושבת ראש ועדה בכנסת מפגינה נגד הממשלה וכחול לבן מפרים את ההסכם הקואליציוני שקובע שיש להקים ועדת מינויים בהסכמה, דבר שהליכוד דורש לעשותו מיום הקמת הממשלה. כחול לבן יושבים בממשלה ופועלים נגד הממשלה. הגיע הזמן שהם יחליטו אם הם נלחמים במחלה או נלחמים בממשלה".

 

המשבר בקואליציה – כל הכתבות:

דרמה בכחול לבן: שר התיירות אסף זמיר הודיע על התפטרותו מהממשלה

הליכוד: "זמיר בורח מהמערכה – כחול לבן מייצרים תוהו ובוהו בתוך הממשלה"

גנץ החליט: פרקש הכהן תמונה לשרת התיירות ותתפטר מהכנסת

בעקבות הממשלה השברירית: מרצ תגיש הצעת אי אמון קונסטרוקטיבית

שר המשפטים אבי ניסנקורן הוסיף כי "לציבור הישראלי מגיעה מערכת חוק עצמאית ומקצועית, בהרכב מלא. זה חיוני בשגרה וקריטי בשעת חירום. יחד עם שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, החלטנו להוציא לדרך את ועדות האיתור למינוי פרקליט מדינה ולתפקיד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט ציבורי-מנהלי). אין כל סיבה עניינית לעכב את איוש התפקידים המהותיים האלו. אני סמוך ובטוח שוועדות האיתור הבלתי תלויות יבחרו באנשים מצויינים".

השר מיכאל ביטחון מכחול לבן אמר כי "אסף זמיר הוא אח וחבר ואני כואב את יציאתו מהממשלה. אבל כל מי שחושב שזה מקדם אותנו למדינה שפוייה טועה בענק. התפטרות של כחול לבן מהממשלה תשאיר כאן ממשלת מעבר לשמחת רבים שתעשה מה שהיא רוצה במדינה בחצי השנה הקרובה עד לכינון ממשלה חדשה(ספק). את זה לא נאפשר. דוקא בימים קשים כאלה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture