נִצְּחוּ אֶרְאֶלִּים אֶת הַמְּצוּקִים – וְנִשְׁבָּה אֲרוֹן הַקֹּדֶשׁ: כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג זצוק"ל

אבל כבד בעולם החסידות: כ"ק האדמו''ר מפיטסבורג זצוק"ל נפטר בגיל 64 לאחר שחלה בנגיף הקורונה ומאז אושפז בבית החולים, בשעות האחרונות חלה הידרדרות במצבו והוא השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה. הקים מוסדות באשדוד והיה נודע מלחין ובעל מנגן. הותיר אחריו דורות ישרים ומבורכים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ברוך דיין האמת: בדקות האחרונות מגיעה הידיעה המרה והקשה על הסתלקותו לשמי רום של כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג זצוק"ל, אשר אושפז בבית החולים 'לניאדו' שבנתניה לפני מספר שבועות, לאחר שחלה בנגיף הקורונה והוא בשנת השישים וארבע לחייו.

כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג זצוק"ל נולד בחודש טבת תשט"ז לאביו כ"ק האדמו"ר רבי אברהם אבא לייפער זצ"ל, אמו מרת רחל הייתה ביתו של הרה"ק רבי איתמר מנדבורנה זיע"א. בצעירותו למד האדמו"ר בישיבת טשעבין בירושלים משם קנה תורה ויראה מרבותיו ראשי הישיבה.

עם הגיעו לפרקו הוא נישא לרעייתו הרבנית מרת מרים בתו של הרה"צ רבי יצחק אייזיק ליבס אב"ד אגודת הרבנים בניו יורק שבארצות הברית ובין מחבר ספר 'בית אבי'. כבר בשנות צעירותו ניכר היה האדמו"ר ביראת שמים טהורה ובתפילות מיוחדת שהיו נאמרות בהשתפכות הנפש ובמשך שעות ארוכות.

עם פטירת אביו כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג זצ"ל בשנת תש"נ הוכתר האדמו"ר למלא את מקום אביו בקודש, האדמו"ר הפיח רוח חיה בקריית החסידות באשדוד וביסס את החסידות בצורה משמעותית. הוא אף הקים מוסדות רבים שקנו להם של של כבוד בכותל המזרח של מוסדות החינוך בעולם החסידות.

האדמו"ר היה נודע כבעל מנגן וכמלחין גדול בחסד עליון, כמו אביו זצ"ל גם האדמו"ר מפיטסבורג הלחין ניגונים רבים שהפכו לנכסי צאן ברזל בעולם החסידות כולו ואף מחוצה לה. חלק מלחניו יצאו בסדרת תקליטורים "ניגוני חסידי פיטסבורג". אחד מניגוניו הבולטים היה ניגון 'ק-ה ריבון עלם' לליל שבת.

תפילותיו של האדמו"ר היו יודעות בייחודם, רבים היו משחרים לפתחו בכדי לחזות בעבודת הקודש, עבודת התפילה, תפילותיו היו נאמרות במתינות ובהשתפכות הנפש במשך שעות ארוכות כבן המתחטא לפני אביו.

ברכותיו היו ידועות בעולם כולו, ורבים אף מחוץ לכותלי החסידות היו מגיעים להתברך אצלו, סיפורי ישועות רבים נקשרו בשמו אך הוא תמיד הצטנע והסווה אותם במעשים של 'דרך הטבע'. רבים אף היו מתייעצים עמו על כל צעד ושעל כשעצותיו המחכימות הפכו לשם דבר.

כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג זצוק"ל היה בעל חסד גדול, כשאת מרבית מעשי החסד שלו היה עושה באין רואים ומאחורי הקלעים. יתומים ואלמנות רבים מספרים על שיחות טלפון שקבלו מהרבי כשהוא מחזקם במשך שעה ארוכה. גם מענקי חג היו עושים את דרכם מכיסו של הרבי לכיסם של משפחות נזקקות.

האדמו"ר מפיטסבורג היה אדם קדוש ומלומד בייסורים, כבר מגיל ארבעים החל הרבי לסבול מייסורים, בכל שנותיו עמד הרבי בעוז ובגבורה ולא נתן לעצבות להשתלט עליו. כל ימיו חיזק הרבי את סובביו באמונה ובביטחון בבורא כל העולמים.

לפני מספר שבועות חלה כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג בנגיף הקורונה ומצבו ידע עליות ומורדות, לפני שבועות במהלך השבת בשל הידרדרות במצבו פונה האדמו"ר לבית החולים 'לניאדו' שם אושפז במחלקת קורונה.

במשך שבועות רבים בכל עולם החסידות עקבו בדריכות אחר מצבו של כ"ק האדמו"ר וקרעו שערי שמים לרפואת האדמו"ר רבי מרדכי מאטל ישכר בער בן רחל, במוסדות החסידות ערכו מידי יום מנייני תהילים לרפואתו השלימה.

ביום הכיפורים האחרון התעורר האדמו"ר בבית החולים ואף תקשר עם סובביו, אך לאחר שעות קצרות מצבו שוב הידרדר והוא הורדם שוב. ביממה האחרונה מצבו הפך לקשה מאוד, ובשעות האחרונות אף הוגדר כקריטי עד שלפני דקות אחדות השיב האדמו"ר את נשמתו הטהורה ליוצרה לדאבון לבם של מאות חסידיו ולדאבון לב עולם החסידות בפרט והעולם היהודי בכלל שאיבד את אחד מגדולי מנהיגי וצדיקי הדור. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג זצוק"ל הותיר אחריו דורות ישרים ומבורכים עוסקים בתורה ובמצוות. בנו בכורו הרה"צ רבי משולם אליעזר לייפער חתן כ"ק האדמו"ר מקרעטשניף ירושלים שליט"א. בנו הרה"צ רבי יעקב לייפער חתן כ"ק האדמו"ר מדז'יקוב ויז'ניץ שליט"א. בנו הרה"צ רבי יוסף לייפער חתן הרה"צ רבי ישראל ארנסטר שליט"א.

חתניו: הרה"צ רבי יעקב הגר בן הרה"צ רבי ישראל אליעזר הגר רב קהילת סערט ויז'ניץ ירושלים. הרה"צ רבי אליעזר זוסיא שטרן בן הרה"צ חיים דוב שטערן גאב"ד סקולען ב"ב. הרב מנחם מנדל דוד פלדמן בן הגה"ח אהרן אליהו פלדמן שליט"א. הרב אלעזר ארנסטר נכד הגר"ז ארנסטר רב קהילת מאור חיים ירושלים. הרב דוד מתתיהו קורנרייך נכד כ"ק האדמו"ר משידלובצא שליט"א.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אוי אוי אוי
בדה
שנשמע ונתבשר בשורות טובות ישועות ונחמות

אוי לנו כי חטאנו

ברוך דין האמת
האדמור היה הרבי של אשדוד כל קירב כל יהודי ולא משנה איך הוא נראה
חבל על דאבדין ולא משתכחין
ת נ צ ב ה

עצוב..כואב הלב כל הצדיקים מסתלקים

ברוך דיין האמת, הוא היה צדיק נשגב קדוש וטהור, איש שלום ואמת. חבל על דאבדין

אוי רבההההה😢😭😭
איש אלוקים, יהודי קדוש. מלאך השם.
הייתי אצלו פעם אחת ומאז כל פעם שאני נזכר בתפילות, בהשתפכות הנפש, בכן המתחטא לפני אביו, פשוט עולה לי דמעות עכשיו….
עם ישראל צריך לבכות את לכתו של איש אלוקים כזה, מה נעשה עכשיו? חרב עלינו עולמנו. לאן הגענו שהקב"ה לוקח מאיתנו את המגינים והמשפיעים עלינו ככה?

ברוך דיין האמת עם ישראל צריך להיתחזק המצב לא פשוט ככל ישראל איבד הרבה רבנים ואדמורים שנמע ונתבשר רק בשורות טובות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture