וַיְהִי בִּנְסֹעַ הָאָרֹן: מסע הלוויית כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג זצוק"ל • צפו

חלקו כבוד אחרון: מסע הלווייתו של כ''ק האדמו''ר מפיטסבורג זצוק''ל יצאה מבית המדרש הגדול של החסידות באשדוד אל עבר בית החיים בעיר שם נטמן למנוחת עולמים. במסע ההלוויה השתתפו אלפים שיתפרסו על פני רחובות רבים בכדי למנוע התקהלות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שידור חוזר באדיבות 'שיא לייב'

אלפים רבים מבני היהדות הנאמנה ליוו בשעות האחרונות למנוחות את כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג זצוק"ל אשר הסתלק אמש לשמי מעלה לאחר שחלה בנגיף הקורונה הממשיך להתפשט בארץ.

במסע ההלוויה שיצא מרחבת בית המדרש הגדול של החסידות בקרייה באשדוד נטלו חלק מאות החסידים ועוד אלפים שראו באדמו"ר זצוק"ל כמורה דרכם הרוחני. עם תחילת מסע ההלוויה נאמרו פרקי תהילים בדמעות שליש כנהוג.

לאחר מכן נעמד דיין החסידות הגר"י טורובער שליט"א ונשא מספר מילים, בדבריו אמר כי רצונו של כ"ק האדמו"ר זצוק"ל היה כי בנו בכורו הרה"צ רבי משולם אליעזר לייפער שליט"א ימשיך את דרכו בהנהגת החסידות וישמש ככ"ק האדמו"ר מפיטסבורג שליט"א.

במסע ההלוויה הוכתרו גם שני בניו הנוספים, בנו השני הרה"צ רבי יעקב לייפער שליט"א מונה לשמש כראש ישיבות החסידות ובנו השלישי הרה"צ רבי יוסף לייפער שליט"א מונה לשמש כרבה של החסידות בעיר בני ברק שם הוא מתגורר.

שלושת בניו של כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג זצוק"ל נשאו דברי פרידה קצרים כאשר מפאת קדושת המועד לא נשאו עוד הספדים. לאחר מכן מסע ההלוויה המשיכה לבית העלמין בעיר אשדוד אל עבר חלקת 'פיטסבורג' שם נטמן האדמו"ר זצוק"ל למנוחת עולמים.

במסע ההלוויה נטלו חלק אדמורי"ם ורבנים רבים בהם האדמורי"ם מצאנז, נדבורנה, טאלנא, מעליץ, שידלובצא, טשראנאביל, שומרי אמונים, קרעטשניף קרית גת, המשפיע הגה"צ רבי אלימלך בידרמן ועוד.

יצוין כי בשל כך שכ"ק האדמו"ר מפיטסבורג זצוק"ל נפטר מנגיף הקורונה כל זמן ההלוויה מיטתו הייתה בתוך רכב זק"א תל אביב ולא הוציאו את המיטה עד רגע הקבורה. משתתפי מסע ההלוויה עטו במשך כל זמן ההלוויה מסיכות ושמרו על מרחק בין אדם לאדם באמצעות מחסומים שהציבו כוחות המשטרה בשיתוף הנהלת החסידות.

מסע הלוויתו של כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג זצוק"ל שנסתלק אמש לשמי מעלה תתקיים הצהריים בשעה 13:00 בהשתתפות מאות ואלפים שייחלקו כבוד אחרון למי שהיה מגדולי וצדיקי האדמורי"ם בדור האחרון. מעמד מסע ההלוויה כולו יועבר בשידור חי כאן ב'חדשות JDN' החל מהשעה 12:00.

מסע ההלוויה צפוי לצאת בשעה 13:00 בצהריים מבית המדרש הגדול של החסידות בקריית פיטסבורג בעיר אשדוד אל עבר בית העלמין בעיר שם ייטמן על פי צוואתו ובקשתו למנוחת עולמים.

בחסידות הדגישו כי מכיוון שמסע ההלוויה תתקיים במתכונת הוראות הבריאות על כן נשים לא ישתתפו כלל במסע ההלוויה, עוד הודיעו בחסידות כי בשעה 14:00 מסע ההלוויה יעבור גם ברחובות מרכזיים בהם רחובות, חנה סנש, כיכר יש חסד, הפלמח כיכר אלתא, שמעון בן שטח ברובע ז' וזאת בכדי שהמונים יוכלו ללוות על פי הנחיות הזהירות.

גם כוחות משטרה רבים נערכים למסע ההלוויה שביום רגיל היו נוטלים בו חלק עשרות אלפים אך בשל הקורונה ההלוויה תיערך במעמד מצומצם יותר. על פי המלצת המשטרה החל מהשעה 12:00 ועד תום מסע ההלוויה רחוב חנה סנש בעיר ייסגר לתנועת כלי רכב וכל כן הנהגים מתבקשים להימנע מלהגיע למקום החסום.


מהמשטרה נמסר כי היא "נערכה בכוחות גדולים לקראת מסע הלוויתו של האדמו"ר מפיטסבורג זצ"ל, אשר יחל היום בשעה 13:00, ייערך בהתוויית התקנות לשעת חירום ועד סיומו בבית העלמין באשדוד. המשטרה קוראת למשתתפים, להישמע להוראות השוטרים, לשמור על הסדר הציבורי וכן להקפיד על קיום הנחיות משרד הבריאות לעניין נגיף הקורונה במלואן- עטיית מסכות כל העת, איסור התקהלויות ושמירה על מרחק שני מטרים איש מרעהו.

הסדרי תנועה זמניים: החל מהשעה 12:00 ועד תם הלוויה, יסגר לתנועת כלי רכב רחוב משה סנה באשדוד. בשל חסימת הרחוב, ציבור הנהגים מתבקש להימנע מלהגיע למקום החסום וסביבתו, לעשות שימשו בדרכים חלופיות ולהישמע להוראות השוטרים. ניתן להסתייע באפליקציית WAZE וכן במוקד המידע של משטרת ישראל 110. בנוסף יוצבו חסימות הכניסות לאשדוד מכביש 4 וכביש 41 וציבור משתמשי הדרך ייבדק עפ"י תקנות התקש"ח.

"אנו שבים ומדגישים- בימים אלה- התקהלות רבת משתתפים מהווה סכנה ממשית ומיידית לשלום ובריאות הציבור וקוראים לציבור להקפיד הקפדה יתרה על הנחיות משרד הבריאות וכן לצמצם הגעה – למען בריאותכם ובריאות משפחותיכם", לשון הודעת המשטרה.

מארגון מד"א והצלה דרום נמסר כי מתנדבי מד"א הצלה דרום יאבטחו רפואית את מסע הלוויתו של כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג זצ"ל אשר תצא היום בשעה 13:00 מבית מדרשו באשדוד. בתום הערכת מצב שהתקיימה לפנות בוקר עם נציגי משטרת ישראל, סוכם כי מתנדבי הארגון יאבטחו את המלווים באמצעות אמבולנסים של מגן דוד אדום. בנוסף לכך, מתנדבי הארגון אשר רוכבים על אופנועי מד"א ישתתפו אף הם באבטחת הלוויה וייפרסו לכל אורך מסלול מסע הלוויה.

סמנכ"ל מד"א-הצלה דרום מאיר אשכנזי: "לאור מגבלות הקורונה הקיימות, המלווים הרבים ייפרסו לאורך הרחובות המובילים מבית המדרש של חסידות פיאסבורג ועד לבית העלמין. אנו קוראים לכל המלווים לשמור ולהקפיד על הנחיות משרד הבריאות ועל בריאות משתתפי המסע".

מסע ההלוויה כולו יתנהל על פי כללי הזהירות כאשר ההמונים יתפרסו על פני רחובות רבים בכדי למנוע התקהלות צפופה. בשל כך שהרבי נפטר מנגיף הקורונה המיטה תשאר במשך כל מסע ההלוויה בתוך רכב סגור.

מיטתו של כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג זצ"ל יוצאת כעת מבית החולים לניאדו בנתניה על ידי מתנדבי זק"א תל אביב לטהרה בבית עלמין חולון. בהלוויית הנפטר משתתף כ"ק האדמו"ר מצאנז כעת בנתניה.

בהלוויתו צפויים להשתתף אלפים בראשות אדמורי"ם ורבנים רבים אשר יבכו מרה את לכתו של מי שבמשך שנים רבות שימש כאחד ממנהיגי הציבור החסידי ביד רמה. וכָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל יִבְכּוּ אֶת הַשְּׂרֵפָה אֲשֶׁר שָׂרַף ה'.

 

נִצְּחוּ אֶרְאֶלִּים אֶת הַמְּצוּקִים – וְנִשְׁבָּה אֲרוֹן הַקֹּדֶשׁ: כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג זצוק"ל

"הרבי של אשדוד": ממראות חייו והנהגתו של כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג זצוק"ל

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture