Olivier Fitoussi/Flash90

"מצב חירום": הממשלה אישרה את המשך ההגבלות על ההפגנות לעוד שבוע

השרים אישרו במשאל טלפוני כי ההגבלות, שאוסרות לעבור את טווח הקילומטר ממקום המגורים, יימשכו עד ל-13 באוקטובר. משרד הבריאות: "מספר החולים הכפיל את עצמו פי 4 מתחילת ספטמבר. במקרה קיצון חולים עלולים למות בשל אי ספיקת המערכת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הממשלה אישרה הערב (שלישי) במשאל טלפוני את המשך הסגר ומצב החירום עד לתאריך 13 באוקטובר. בכך, ההנחיות שאוסרות יציאה מהבית למרחק של יותר מקילומטר ומגבילות את ההפגנות יימשכו שבוע נוסף. כמו כן, אסורה התקהלות של יותר מ-20 איש בשטח פתוח ו-10 בתוך מבנה סגור. חל איסור שהייה בבית מגורים של אדם אחר. מותרת יציאה מהבית כדי לקנות מזון, תרופות ואופטיקה.

בדברי ההסבר להחלטת הממשלה נכתב כי "לעמדת גורמי המקצוע במשרד הבריאות יש להמשיך ולנקוט במדיניות הקיימת ולהאריך את תוקפן של המגבלות (ואת מצב החירום המיוחד בהתאם) לתקופה של שבוע נוסף, ובכלל זה ההגבלות על התנועה, פעילות המסחר והגבלת התקהלויות, לרבות התקהלויות במסגרת תפילה, הפגנה או טקס דתי".

המסמך מציין כי הדרכים להתמודד עם המגפה הן שימוש במסיכת, שמירת מרחק, מניעת התקהלויות והטלת מגבלות על התנועה. "בהתאם למדיניות זו, נקבעו המגבלות בתקנות, ובכלל זה הוראת השעה שנקבעה עד ליום 7.10.2020, ולפיה לא ניתן להשתתף בהפגנה במרחק שעולה על 1,000 מטרים מהבית, וכן הגבלות על התקהלויות במרחב הציבורי, לרבות לעניין התקהלות במסגרת הפגנה, תפילה או טקס דתי".

"ללא הארכת ההכרזה, הוראת השעה הקובעת את ההגבלות האמורות, תפקע הערב, ולכן הדחיפות בהארכת ההכרזה. כמו כן, ההכרזה נדרשת לצורך הארכת הוראת השעה כאמור לאחר ה-7.10.2020. הצעת החלטה בעניין זה תובא לאישור הממשלה בהקדם", הובטח במסמך.

בחוות דעת אפידמיולוגית של ראש שרותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי-פרייס נכתב כי "נכון להיום, התחלואה מנגיף הקורונה מפושטת ב–341 יישובים ברחבי המדינה, כיום ישנם כ–185 ערים ויישובים שהם 'אדומים' או 'כתומים' בהתאם למדדי "הרמזור". ועל כן לצורך התמודדות יעילה עם התפשטות המחלה, לא ניתן להסתפק בנקיטת צעדים "מקומיים"".

"ברמת תחלואה של 7,000 – 8,000 חולים חדשים ליום למערכת הבריאות בישראל אין את היכולת לצמצם שיעורי תחלואה בצורה סבירה באמצעות קטיעת שרשראות הדבקה. ישראל מסוגלת היום להעמיד מערך חקירות אפידמיולוגית המונה כ-1300 משרות חוקר, כאשר כל חוקר מסוגל לבצע כשתי חקירות ביום, כולל הגעה לכל מגעי החולה. משמעות הדבר היא שכמחצית מהחולים החדשים אינם נחקרים כלל, והמערכת לא מגיעה לכלל המגעים של אותם חולים. במצב זה מסתובבים באופן חופשי אנשים רבים שנדבקו בנגיף, וממשיכים להרחיב את מעגלי ההדבקה, ללא ידיעתם".

"במהלך החודש האחרון, מספר החולים הקשים והקריטיים, וכן מספר הנפטרים, כמעט והכפיל את עצמו (638 פטירות בספטמבר לעומת 386 פטירות באוגוסט). בשבועות האחרונים מספר החולים הקשים והקריטיים החדשים הזורמים אל בתי החולים מידי יום הולך ועולה ועבר את רף 160 מקרים ליום".

"מחלקות הקורונה נמצאות בתפוסה של 79%, ובהתאם לעלייה בתפוסה במחלקות הקיימות, נפתחות מיטות נוספות שרובן על חשבון מיטות קיימות. המשמעות לכך היא טיפול בחולי קורונה על חשבון זמינות שירותים רפואיים לחולים אחרים. תמונת התחלואה העכשווית טומנת בחובה המשך הגעת חולים קשים בקצב הנוכחי אם לא למעלה ממנו בשבועות הקרובים, גם בתנאי סגר. לא ניתן לשלול את האפשרות לפיה, במקרה הקיצון, עלולים מטופלים למות כתוצאה מאי ספיקה של מערכת האשפוז במדינת ישראל".

"שיעורי התחלואה עדיין גבוהים מאוד, גם באופן אובייקטיבי וגם מבחינת יכולתה של המערכת להתמודד עמם. לסיכום, מדינת ישראל עודנה נמצאת במצב של תחלואה חריפה ומצב בריאותי חמור המחייבים המשך נקיטת צעדים מחמירים ובכלל זה מגבלות מחמירות של תנועה והתקהלויות להתמודדות עם המצב החמור", לשון חוות הדעת של משרד הבריאות.

בחוות דעת משפטית שהנלווית להצעת ההחלטה של לממשלה נכתב כי "בהתאם לחוות הדעת האפידמיולוגית המצורפת להצעת ההחלטה, קיימת התפשטות רחבה של הנגיף הגורמת לפגיעה חמורה בבריאות הציבור. כמו כן, בהתאם לתקנות מכוח החוק, קבועות הגבלות המלאות כמשמעותן בחוק: הגבלה על יציאה ממקום המגורים, חובת שמירת מרחק והגבלה על התקהלות במרחב הציבורי, איסור על הפעלה של עסקים ושהיית עובדים במקום עבודה למעט עסקים או מקומות עבודה חיוניים, הגבלת הפעלת מוסדות המקיימים פעילות חינוך והגבלות על תחבורה ציבורית ונסיעה ברכב. בהתאם לעמדת גורמי המקצוע במשרד הבריאות, ונוכח נתוני התחלואה והצורך להמשיך בהחלת הגבלות אלה, עד להגעה לרמת תחלואה שמערכת הבריאות מסוגלת להתמודד עימה – קיים הכרח בהארכת מצב החירום המיוחד". סגנית היועץ המשפטי לממשלה, מיכל גולדברג, חתומה על חוות הדעת המשפטית שמאשרת את הארכת מצב החירום.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture