3 סוגי סידורים, סוכת ענק, ומנהל מסור: המלוניות שאין נגדה תלונות

"קיבלנו החלטה ברורה כי אנחנו הולכים לעשות הכל כפשוטו בכדי לענות על כל הצרכים המיוחדים של המגזר ולהפוך את השהיה במלון לשהיה 'בבית'"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ימי הקורונה מתאפיינים במאפיינים והיבטים רבים ואחד מן המוכרים שבהם הוא התלונות. בכל אשר נפנה נשמע תלונות כאלו ואחרות שאחוז גבוה מהן מוצדקות בהחלט. בין אם התלונות הן על התנהלות הילדים בבית, גבאי המניינים שצצו כפטריות אחרי הגשם, חוסר שביעות רצון מהתנהלות קברניטי המדינה ועוד ועוד. ככל שמתרחבים המעגלים אותם אנו מכירים נשמע עוד ועוד תלונות – בבית, בשכונה וכמובן ברשתות החברתיות הגועשות הצד השווה שבכולן הוא שאנשים מתלוננים בכל השפות והמבטאים.

כבר אמר החכם כי בכל כלל יש גם יוצא מן הכלל וגם במקרה דנן יש יוצא מן הכלל. מהו אותו יוצא מן הכלל? מי הוא זה ואיזה הוא אותו דג המעז לשחות כנגד הזרם העכור אשר משתלט על מעגלי השיח סביב הגלובוס?

ובכן, המדובר בתגובות אותן משמיעים "בוגרי" מלונית הקורונה שהתקיימה ומתקיימת בבית המלון 'לאונרדו' אשר בבירת הנגב – באר שבע. בתחילה ביטלו השומעים את הדברים וחשבו שאולי הדובר עדיין לא החלים כליל מן הקורונה אולם כאשר הפך הדבר לבחינת 'קולא דלא פסיק' ניצתה בנו הסקרנות ורצינו לדעת ולהבין מה זה ועל מה זה.

לשם כך שוחחנו עם כמה מ'מנהיגי' הציבור השוהה במקום ושמחנו לשמוע שאפשר גם אחרת. שמענו על צוות מסור שקיבל את המחלימים כאורחים רצויים ומוערכים מענף התיירות ולא כסוג ב'. שמענו על צוות שמכיר היטב את צרכי המגזר החרדי החל מרמת המקרו ועד רמת המיקרו. צוות המצוי בארחות חייו וקשוב לצרכיו השונים ועושה כל שביכלתו ואף למעלה מכך בכדי למלא את כל הבקשות והרצונות – 'לעשות כרצון איש ואיש'.

שמענו שוב ושוב את השמות הרב יוסף זרוק וגב' מירב סוברנו. האופן בו נהגו השמות נתן לנו להבין כי מדובר באנשים שלא רק מילאו את חובתם אלא עשו מעל ומעבר לחובתם ויצאו מגדרם הכדי להקל על השוהים ולהפוך עבורם את התקופה לתקופה שתיזכר לטוב ולא להיפך חלילה.

החלטנו לשמוע את הסיפור מכלי ראשון ולשם כך קיימנו שיחה עם רב המלון מזה עשרים שנה הרב יוסף זרוק שליט"א וזה מה ששמענו מפיו בשיחה שהתנהלה תוך כדי סיור עבודה אינטנסיבי ברחבי המלון.

"הכל התחיל בסוף השנה שעברה, שלושה ימים לפני ראש השנה קיבלה הנהלת המלון שיחה מהגורמים המוסמכים ובה ביקשו מאתנו להערך להגעתם הקרובה של כמה מאות 'אורחים'. קיימנו ישיבת הערכות זריזה ובה התווינו את אופי האירוח הנדרש וקיבלנו החלטה ברורה כי אנחנו הולכים לעשות הכל כפשוטו בכדי לענות על כל הצרכים המיוחדים של המגזר ולהפוך את השהיה במלון לשהיה 'בבית'. מיהרנו לרכוש מאות סידורי תפילה משלושה סוגים- עבור הציבור הליטאי, עבור הציבור החסידי ועבור הציבור הספרדי. קנינו כמות נכבדה של שופרות ותוך כמה שעות כבר היו במלון גם שלושה ספרי תורה עבור כל סוגי המניינים. כל עדה וקהילה קיבלה מתחם תפילה ועמדנו הכן למלא כל בקשה ומשאלה של הציבור. יידענו את כל העובדים במדיניות המלון והענקנו להם 'הכשרה' מהירה במנהגים הייחודיים אותם הם עתידים לפגוש בתקופה הקרובה".

"לצד התפילות גם מקומו של לימוד התורה לא נפקד וההיפך… רכשנו כמות גדולה של ספרי קודש ועד מהרה החל קול התורה להתנגן בחלל המלון ממש לא יאומן כי יסופר. בתי המדרש המאולתרים מלאים בלומדים מכל שכבות הגיל שיושבים שעות ארוכות ולומדים מי בשיעורים שמוסרים תלמידי חכמים מקרב הקהל ומי בחברותות או במתכונת 'אבות ובנים'".

"לקראת חג הסוכות קיבלנו החלטה כי בניגוד למקומות אחרים שבנו סוכות קטנות יחסית בהן יהיה על הציבור לאכול במשמרות ולעיתים גם לוותר על שינה בסוכה הרי שאצלנו ב 'לאונרדו' ננהג אחרת – ברוחב לב כהרגלנו מאז ומתמיד".

"הקמנו סוכה בת 500 מקומות ישיבה ועוד מאה מקומות שינה. כמובן שעבור הישנים בסוכה לא הסתפקנו בבניית הסוכה המרווחת ורכשנו גם מזרונים חדשים את כל הציוד הנדרש בכדי לקיים את המצווה בצורה במהודרת והנעימה ביותר בהתאם לדברי חז"ל 'תשבו כעין תדורו'.
ההשקעה הכספית העצומה השתלמה בהחלט. המחזה של חמש מאות אנשים נשים וטף יושבים ומתענגים על סעודות החג ממש כמו בבית היה שווה הכל".

"גם לילדים דאגנו ומשחקיה מכובדת נפתחה עבורם. יחד עם אגודת 'עזר מציון' ובעזרתו של העסקן הרב יוסי גלאס מנהל ארגון לב רפואה והרכזת של הארגון גב' חני גולדשטיין חמילאנו אותה בכל טוב והם יושבים ומשחקים שעות ארוכות בשמחה".

וכאן מוסיף הרב זרוק ואומר: "חובה נעימה היא לציין כי התנהגותם המופתית של האורחים והאווירה הנעימה והמרוממת שהשרו סביבם גרמה להמון קידוש השם בקרב כל מי שבא עמהם במגע".

בתום דבריו ביקש הרב למנות את כל אותם גורמים שבלעדיהם לא ניתן היה ליצור ולתפעל את המערך הנדיר הזה ואלו הם: "המנכ"לית המסורה והרגישה הגב' מירב סוברנו שהפכה את התקופה לשליחות קודש ולא חוסכת במאומה עבור הפקתו בצורה המוצלחת ביותר. צוות המלון שהתמסר בלב ונפש למשימה והאמינו לי שהעבודה לא היתה קלה כלל ועיקר. רב העיר הגאון רבי יהודה דרעי שליט"א שהיה הכתובת שלנו לכל שאלה הלכתית וליווה אותנו באוזן קשבת ועין יפה מסביב לשעון. עיריית באר שבע שדרך המחלקה לתרבות תורנית ליוותה אותנו באספקטים רבים ומילאה את כל בקשותינו בעין יפה ונפש חפצה. הרב נפתלי קובר והרב יעקב צ'ולק מעזר מציון והגב' עליזה ביטון מחברת 'כיוונים' והרשימה עוד ארוכה".

סיימנו את השיחה בטעם של עוד ושמחנו לגלות כי אפשר גם אחרת והמלצתנו לכל מי שרוצה ללמוד פרק או שניים בנושא אירוח ואכפתיות לפנות למלון 'לאונרדו' שם ישמחו לתרום מהנסיון אותו צברו ולהפוך אותו לנחלת הכלל ושיהיה רק בשמחות!

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה עוד כלום

יוצא מן הכלל ההנהלה יצאה מגדרה מעל ומעבר לכל ציפיה ומחויבות.לעשות כל מה שאפשר למענינו

כזה טוב לב
פלא אלוקי
באיזה אהבה ומסירות
מלאו כל בקשה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture