קרדיט: קובי גדעון / לע"מ - צילומסך טוויטר

סיכמו להיפגש בקרוב: נתניהו שוחח בטלפון עם יורש העצר של האמירויות

ראש הממשלה שוחח בסוף השבוע עם מוחמד בן זאיד, לראשונה מאז חתימת ההסכם בין המדינות. משלחת בכירה מאיחוד האמירויות תגיע לישראל בשבוע הבא ותחתום על חלק מההסכמים. נתניהו: "בקרוב נראה הסכמים עם מדינות ערביות ומוסלמיות נוספות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון במהלך סוף השבוע עם יורש העצר של איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד. זו השיחה הראשונה מאז החתימה על הסכם השלום ההיסטורי בבית הלבן. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי ראש הממשלה נתניהו ויורש העצר בן זאיד סיכמו להיפגש בקרוב.

ראש הממשלה נתניהו אמר שישראל מצפה לקבל את פניה של משלחת איחוד האמירויות הצפויה להגיע לישראל. זה יהיה ביקור גומלין בהמשך לביקור המשלחת הישראלית בחודש אוגוסט באבו דאבי, בראשות היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת. ב'וואלה' דווח כי המשלחת בכירה מאיחוד האמירויות, בהם שרי האוצר והכלכלה, תגיע לישראל ביום שלישי הבא.

ב'כאן חדשות' דווח כי הרכב המשלחת טרם נקבע סופית, אך לפי התוכנית צפויים להגיע לפגישות במשרד החוץ ובמשרד ראש הממשלה שני שרים מהממשלה באמירויות – ככל הנראה שר הכלכלה ושר האוצר, וכן שליח של הנשיא טראמפ למזרח התיכון אבי ברקוביץ'. ייתכן שגם יועצו של הנשיא וחתנו ג'ארד קושנר יגיע אך הדבר טרם סוכם. מטרת הגעת המשלחת היא לחתום על אחד מבין ההסכמים הקונקרטיים לשיתוף פעולה בין המדינות. ההסכמים המתקדמים ביותר הם בתחום הטיסות והתעופה, הוויזות, שיתוף הפעולה הכלכלי והמדע והטכנולוגיה.

עוד נמסר כי שני המנהיגים דנו בתקווה הגדולה לשיתוף פעולה בין ישראל לאיחוד האמירויות, שיחזק את שתי המדינות, וכן דנו גם בשיתוף פעולה למיגור מגפת הקורונה שמשפיעה על מדינות רבות ברחבי העולם. עוד קראו להמשך ביצור השלום במזרח התיכון שיתרום ליציבות, ביטחון ושגשוג של כל עמי האזור, והביעו את הערכתם לנשיא טראמפ ולארה"ב על תמיכתם החיונית במאמץ זה.

יורש העצר בן זאיד צייץ בטוויטר: "במהלך שיחת טלפון עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, דנו בחיזוק הקשרים ובצורך ביציבות, בשיתוף פעולה ובפיתוח האזור".

נתניהו התייחס לשיחה בפתח ישיבת הממשלה שנערכת כעת ואמר כי "בסוף השבוע אני שוחחתי עם ידידי, נסיך הכתר של איחוד האמירויות, השייח׳ מוחמד בן זאיד. הזמנתי אותו לביקור בישראל, הוא הזמין אותי לביקור באבו דאבי. אבל עוד קודם לכן אנחנו נראה כאן משלחת מאיחוד האמירויות ותצא משלחת נוספת שלנו לשם. אני מבטיח לכם שנקבל את המשלחת מאיחוד האמירויות באותו חום ובאותה התרגשות גדולה, כפי שהתקבלה המשלחת הישראלית באבו דאבי".

"אנחנו דיברנו על שיתופי הפעולה שאנחנו מקדמים – בהשקעות, בתיירות, באנרגיה, בטכנולוגיה ובתחומים נוספים. אנחנו גם נשתף פעולה וכבר אנחנו משתפים פעולה במאבק נגד מגפת הקורונה. זה כבר קורה, זה יקרה בהיקף הרבה יותר גדול. זה מאוד יסייע לנו לצלוח את המגפה. אמרתי לנסיך הכתר בן זאיד שאנחנו נאשר השבוע את הסכם השלום ההיסטורי, בממשלה ואחר כך בכנסת".

"ההסכמים הללו מבטאים את השינוי הדרמטי שחוללנו במעמדה של ישראל באזור. מדינות ערב רוצות לעשות איתנו שלום, כי הן רואות איך הפכנו את ישראל למעצמה. הן רואות גם איך אנחנו עומדים מול איראן, לפעמים לבד, מול כל העולם. הן מבינות שאנחנו יכולים לסייע להן בהרבה מאוד תחומים. הם רואים שישראל לא רק שאינה נטל ואינה אויב – היא בעלת ברית חיונית בכל זמן, בייחוד בעת הזאת".

לסיום הוסיף ראש הממשלה כי "אין לי ספק שבקרוב נראה הסכמים עם מדינות ערביות ומוסלמיות נוספות". נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אמש בשיחת טלפון עם בן זאיד כי "יש לנצל את ההזדמנות ולעודד מנהיגים של מדינות אחרות במזרח התיכון ללכת בדרכה של איחוד האמירויות ולקדם נורמליזציה עם ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture