Yossi Aloni/Flash90

הנציב רוזן ממליץ לקחת סמכויות אכיפה מע' אלעד; העירייה: "הליקויים טופלו"

הנציב רוזן ממליץ ליועמ"ש לממשלה לפעול לנטילת סמכויות אכיפה בתכנון ובניה מעיריית אלעד לאחר שנתגלה כי מערכת האכיפה ברשות אינה מתפקדת כנדרש. עיריית אלעד: "הוועדה מתפקדת כפי שנדרש וכראוי - צר לנו שבעלי אינטרסים צרים פועלים כל העת להכפיש את העיר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט (בדימוס) דוד רוזן, ממליץ ליועץ המשפטי לממשלה לפעול לנטילת סמכויות אכיפה בתכנון ובניה מעיריית אלעד במרכז הארץ, לאחר שנתגלה כי מערכת האכיפה ברשות אינה מתפקדת כנדרש.

על פי תלונה שהוגשה לנציבות כנגד תובע הוועדה המקומית לתכנון ובניה בעירייה וכנגד המחלקה להנחיית תובעים מוסמכי היועמ"ש לממשלה בפרקליטות המדינה, תלונות רבות שהוגשו על ידי תושבי העיר למספר גורמי אכיפה בתחום תכנון ובניה ברשות המקומית, לא נענו כראוי ובמקרים מסוימים אף לא נענו כלל. מבדיקת הנציב רוזן התברר כי במחלקה להנחיית תובעים מכירים את מצב הדברים, ואף נמסר כי לתלונה יש בסיס של ממש. במהלך בדיקת הנציב הצטיירה תמונה חמורה ביותר בנוגע להתנהלות גורמי האכיפה בתחום התכנון והבניה בעיר, ומרבית הטענות שהועלו בתלונה נמצאו מוצדקות.

"בכל הנוגע לאכיפת דיני התכנון והבניה בעיר, בה מזה זמן אין אף מפקח אחד לרפואה, עובדה המשליכה ישירות גם על יכולתה של התביעה העירונית להתמודד עם תלונות תושבים וגורמים אחרים על הפרות חוק המתבצעות בעיר", כותב הנציב רוזן. "במצב בלתי נסבל שכזה, לתושב העיר הרואה עצמו נפגע מהפרת חוק כאמור, אין כתובת לפנות אלי, ותלונותיו נותרות כקול קורא במדבר".

הנציב מוסיף וכותב כי "..בעיר שורר לאורך תקופה ארוכה מעין ואקום באכיפת החוק, בבחינת 'בימים ההם אין מלך בישראל, איש הישר בעיניו יעשה'. ואקום זה פוגע בבסיס הסדר הציבורי, באופן התנהלות הרשות, ובעיקר ברווחת התושבים, שלמות קניינם, תחושתם וכלל זכויותיהם כאזרחים במדיה מתוקנת".

על רקע דברים אלו, הנציב ממליץ ליועמ"ש לממשלה ולמנהלת המחלקה להנחיית תובעים לעשות בכוחם על פי חוק, ולהניע הליך נטילת כוחות האכיפה מן הוועדה המקומית בעיר, לגוף שיוחד לכך בהתאם לסעיף 254יד לחוק התכנון והבניה.

מעיריית אלעד נמסר בתגובה להחלטה: "הוועדה מתפקדת כפי שנדרש וכראוי. ובשנים האחרונות נרשם שיפור משמעותי מאוד בעבודת הוועדה. אכן, במשך תקופה היה מחסור בכוח אדם בתחום הפיקוח, בין היתר כתוצאה מתנאי שכרם של אנשי הפיקוח. לאחר מכרז שפורסם שלוש פעמים נקלט כוח אדם נוסף לצוותי הפיקוח ובתקופה האחרונה לאחר קליטת המפקחים החדשים נרשמה התקדמות רבה בעבודת האכיפה".

"צר לנו שבעלי אינטרסים צרים פועלים כל העת להכפיש את העיר אלעד. אנחנו נמשיך בעשיה העירונית ופיתוח העיר, בינוי מוסדות ומבני ציבור לצד הרחבת העיר ותוספת דירות למגורים מול מצוקת הדיור החריפה במגזר החרדי", הוסיפו בעיריית אלעד. לסיום כתבו כי "לעצם הטענה, אנחנו מדינה אחת ונשמח לקבל סיוע בנושא, כפי שביקשנו מספר פעמים ולא בוצע עד עכשיו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture