צילום: אלעד מלכה

גנץ: "התקציב ל-2021 יעבור בכנסת השנה – כל האופציות על השולחן" • צפו

רה"מ החליפי בישיבת הסיעה: "לא תהיה יותר הבלגה ולא תהיה יותר שתיקה מול פגיעה בציבור שלם שהצביע לנו. לא נצביע בעד אי האמון". על קבינט הקורונה: "אדרוש מחר את סיום מצב החירום המיוחד, מי שירצה להפגין יוכל לעשות זאת בכל עת ובכל מקום"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ נשא היום (שני) דברים חריפים בפתח ישיבת סיעת כחול לבן נגד הליכוד: "נכנסנו לממשלת החירום הזו מתוך ידיעה ברורה שאנחנו והליכוד לא מדברים באותה שפה בדיוק, לא מאמינים בכל אותו סט ערכים, וסדר העדיפויות שלנו רחוק מלהיות דומה. נכנסנו לממשלת החירום כי יש כאן מדינה אחת, עם אחד, ומחויבות אחת בלבד והיא לאזרחי מדינת ישראל", פתח גנץ.

"אני לעולם, לעולם, לא אעדיף את טובתי האישית על טובתה של המדינה. כחול לבן לעולם לא תיאבק על האינטרסים שלה אם הם באים על חשבון טובת המדינה.מי שינסה להעמיד את טובתו לפני טובת המדינה ימצא אותנו מולו. עד לרגע זה עשינו ככל שיכולנו כדי לאפשר לממשלה הזו לתפקד, ולשים את טובת המדינה בראש סדר העדיפויות. קראו לנו בוגדים, והבלגנו. קראו לנו חלשים, והבלגנו. אמרו על מיליון וחצי מצביעים שלנו שהם סכנה למדינה, והבלגנו. הפרק הזה תם ונשלם. לא תהיה יותר הבלגה ולא תהיה יותר שתיקה מול פגיעה בציבור שלם שהצביע לנו. לא תהיה שתיקה מול פגיעה בכל ציבור שהוא".

"כמה מילים בנוגע לקורונה, הירידה בתחלואה היא אות כבוד לאזרחי המדינה. אני קורא לציבור להמשיך לשתף פעולה ולקיים את ההנחיות באופן שביחד נוכל להמשיך ולהוריד את מגמות התחלואה כלפי מטה. מול היעדר דוגמא אישית מצאנו ציבור שברובו הגדול החליט לגלות אחריות. לעיתים נדמה שהעם שלנו יותר אחראי מחלק ממנהיגיו.

"כפי שהסברתי אתמול, אני אדרוש מחר את החזרת העסקים שאינם מקבלים קהל לעבודה מיידית. מדובר במאות אלפי משפחות ומעסיקים שמחכים לחזור להתפרנס ולשקם את מפעל חייהם. כפי שאמרתי אתמול ובכפוף להמשך מגמת הירידה בתחלואה אני אדרוש מחר את פתיחתה של מערכת החינוך לגיל הרך בשבוע הבא, תוך היערכות מתאימה של בדיקות ודרישות נוספות של משרד הבריאות. וכפי שאמרתי אתמול, ובהינתן שמגמת המשך ירידת התחלואה תמשך, אני אדרוש מחר את סיום מצב החירום המיוחד. מי שירצה להפגין יצטרך לעשות זאת בכפוף להוראות המקצועיות ויוכל לעשות זאת בכל עת ובכל מקום".

"ולעניין התקציב", הוסיף יו"ר כחול לבן, "אני רוצה שיהיה ברור לכם שיהיה ברור לכל מי שינסה לאתגר אותנו: הקווים האדומים שלנו ברורים: התקציב לשנת 2021 יעבור בכנסת עד דצמבר השנה. זה לא ענין פוליטי, זה לא ענין אישי. מדובר במצב חירום לאומי שמחייב את העברת התקציב. אני מאד מודאג מהתפרקות המערכת המקצועית במשרד האוצר. אני מאד מודאג מהאמירות הקשות על ניסיון לכפות אג'נדה אישית ופוליטית על הדרגים המקצועיים".

"אנשים פה נמצאים בקרב הישרדות בריאותי, כלכלי וחברתי שלא היה כדוגמתו בתולדות המדינה. קרוב למיליון מובטלים. אתם מבינים מה זה? קרוב מיליון מובטלים. עסקים קטנים קורסים באלפים, משפחות שלמות תחת לחץ נפשי הרסני, ואי ודאות של מעסיקים גדולים אם המפעל שלהם ישרוד בעוד חודש ואם יהיו להם הכלים להמשיך להתקיים".

"נראה לכם שאני אתן למישהו למנוע מהמדינה הזו לחזור ליציבות ולשפיות ניהולית? היינו אמיצים כדי לומר לציבור שלנו שאין ברירה ובמצב חירום צריך להניח כל שיקול אחר בצד. אנחנו נהיה אמיצים גם כדי להילחם בכל דרך על האינטרסים של אזרחי המדינה הזו. מי שינסה לגרור אותנו לתהום, ימצא אותנו חוסמים אותו מלעשות כן". גנץ שיגר מסר מאיים: "כל האופציות יהיו על השולחן, אני מציע לא לנסות אותנו".

"בנוגע לזכות המחאה וההפגנה", המשיך גנץ, "עמדתי בעניין הייתה ברורה ונשארה ברורה: אני משוכנע בנחיצותה של זכות ההפגנה ובחשיבות קיומה ואמשיך לעשות הכל על מנת לאפשר לכל אזרח להביע עמדתו בכל נושא כבסיס הדמוקרטיה המחייבת את כולנו ועליה נילחם. ככל שיתאפשר אני מתכוון לפגוש את ראשי תנועות המחאה מתוך הבנה שבבסיסם הם נלחמים לצידנו על שמירת הדמוקרטיה ושלטון החוק ואבקש מהם ואקרא להם לדאוג שיעשו זאת תוך שמירה על החוק, על בריאותם ועל בריאות הציבור".

"אומר מכאן לראשי המחאה: כל עוד כחול לבן מחזיקה בתיקי הדמוקרטיה ובחלק מהממשלה – אף אחד לא ירים את ידו על שלטון החוק ואף אחד לא ימנע מכם את זכות המחאה. דמיינו לעצמכם שלא היינו בממשלה. היינו מקבלים כבר פסקת התגברות, ריסוק בתי המשפט וצעדים מסוכנים שמובלים על ידי מחריבי שלטון החוק. היינו עלולים להסתכן באובדנה של הדמוקרטיה כמו שאנחנו מבינים".

"באשר להסכמי השלום, אני רוצה לברך עליהם גם את ראש הממשלה, גם את ממשלת ישראל וגם את העם בישראל. זהו דבר חיובי ונכון. דמיינו לכם שלא היינו בממשלה, תוך אחזקת תיקי החוץ והביטחון, ללא עמידה על כך שלא יהיה סיפוח חד צדדי ללא שיח וללא גיבוי אזורי. דמיינו לכם איך אפשר היה במציאות שכזו שההסכמים האלה, שכאמור אנחנו מברכים עליהם, היו מתקיימים?"

"לסיום כמעט חצי שנה חלפה מאז נכנסנו לממשלה", אמר גנץ, "חצי שנה מאז שהיינו מספיק אמיצים כדי לומר לציבור שלנו שאין ברירה ובמצב חירום צריך להניח כל שיקול אחר בצד. אנחנו גם נהיה גם אמיצים כדי להילחם בכל דרך על האינטרסים של אזרחי המדינה הזו. כל האופציות יהיו על השולחן, וכל החלופות השלטוניות יבחנו".

"הערב תעמוד הממשלה בפני מבחן אי אמון אותו הגישו ראשי האופוזיציה, שותפיי לשעבר, יאיר ובוגי. אני מכבד את זכותם לעשות זאת, אני אלחם על זכותם להמשיך לעשות זאת, ואני בטוח שנמצא דרך לשתף פעולה בנושאים הקשורים לשמירה על הדמוקרטיה ועל שלטון החוק בישראל. אנחנו לא נצביע היום בעד אי האמון, כי זהו צעד של יחסי ציבור ולא בפעולה בעלת סיכוי, אבל אבדן האמון הציבורי בהנהגת המדינה אמור לשמש תמרור אזהרה בוהק לראש הממשלה ולכל חברי הממשלה".

"ידי הושטה לניהול משותף ואחראי במשבר. ידי עדיין מושטת, אבל אני מקשיב גם לרחשי הציבור. ידי עדיין מושטת, אבל היא אינה ניתנת לכיפוף", חתם גנץ את נאומו התקיף.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

דברים כדורבנות. צודק

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture