צילומים: דוברות הכנסת - יניב נדב

נתניהו: "מבקש מראשי הציבור החרדי – אמרו לקהילותיכם לשמור על הכללים"

ראש ממשלה בפתח מושב החורף: "עולם התורה יקר לליבי, התורה שלנו היא תורת חיים, שמרו על החיים". עוד הוסיף: "מבקש לאחל בריאות איתנה לרב קנייבסקי". עוד תקף: "הפופוליזם ניצח ואזרחי ישראל הפסידו. אם נכנע לחץ של כל מגזר, נגיע לסגר נוסף"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ראש ממשלה בנימין נתניהו פנה היום (שני) בנאומו בפתח מושב החורף של הכנסת לציבור החרדי ומנהיגיו: "אני מבקש לומר מילה לראשי הציבור החרדי", אמר נתניהו, "עולם התורה יקר ללבי, אתם יודעים את זה, אני לא עושה הצגה כשבעשרים השנים האחרונות אני קורא את פרשת השבוע עם בני כל שבת, עד גיל 13 אני לימדתי אותו, אחר כך זה התהפך. עולם התורה יקר לליבי, בהזדמנות זו אני גם מבקש לאחל בריאות איתנה לרב קנייבסקי. אני מבקש להדגיש, דווקא מהסיבה הזאת, התורה שלנו היא תורת חיים – היא מקדשת את החיים. ולכן, אמרו לקהילות שלכם – שמרו על הכללים, שמרו על החיים", ביקש ראש הממשלה.

"אם ננהג בחופזה, אם ניכנע לכל לחץ של כל מגזר, מהר מאוד נגיע לסגר נוסף", הוסיף נתניהו. "אני קורא לכל מנהיגי הציבור משמאל ומימין – לפעול יחד בערבות הדדית. נוריד את מפלס ההתלהמות והאלימות שאינה מקובלת בשום מצב, ויחד נוריד את מפלס התחלואה והתמותה. אני קורא לראשי הערים האדומות. אני רוצה יחד איתכם להחזיר את הערים שלכם למעמד של ערים ירוקות. ולכן חשוב שתאכפו את ההנחיות בקרב התושבים שלכם. כולם חשובים לי – יהודים, ערבים, מוסלמים, נוצרים, דרוזים, צ'רקסים".

נתניהו פרס בנאומו את מדיניות הממשלה במאבק בקורונה: "צעדי הסגר שאנו נוקטים נגד הגל השני של הקורונה מצילים חיים. הנתונים בימים האחרונים מצביעים על מגמת ירידה ברורה בתחלואה. תוך שבועיים, שיעור החולים המאומתים מכלל הנבדקים ירד מ-15% לכ-7%. זה מעודד, זה נותן תקווה, אבל מוקדם מדי לברך על המוגמר. אנחנו עדיין צריכים לבדוק את הנתונים של השבוע הזה, השבוע אחר החגים, אבל אין ספק שאנחנו בדרך הנכונה: דרך של אחריות וזהירות; דרך של הקפדה על לבישת מסכות ושמירת מרחק; דרך שנמשיך בה".

"לא היה קל להעביר את ההחלטה על הסגר. היו כאלה שחשבו שלא צריך סגר, שאפשר להמשיך עם אלפי נדבקים ביום בלי סגר. אני חשבתי שאם לא נטיל סגר תהיה עלייה גורפת בתחלואה. וזה בדיוק מה שהתחיל לקרות. היום רוב הציבור רואה שההחלטה שהובלתי יחד עם חבריי להטיל סגר הייתה נכונה. בלעדיה היינו צועדים ישר לתוך התהום".

"חרף הביקורת, חרף התקשורת המגויסת והמגייסת, חרף הלחצים מתוך הממשלה ומחוץ לממשלה – אני עומד על כך שנשמור על הבריאות של אזרחי ישראל, ושנפתח את המשק רק בצורה בטוחה, זהירה והדרגתית. נפתח עסקים קטנים שאינם מקבלים קהל. נפתח את מסגרות החינוך לגיל הרך, ונפתח בהדרגה גם תחומים נוספים על פי נתוני התחלואה".

"בעוד שאצלנו התחלואה במגמת ירידה, באירופה התחלואה במגמת עלייה. ארגון הבריאות העולמי ציין ביום חמישי שעבר, ששיעור התחלואה היומי בעולם הגיע לשיא של כל הזמנים. במדינות רבות הגל השני הרבה יותר עוצמתי מהגל הראשון. גם אצלנו, אבל נקטנו פעולה ולכן סביר מאוד שכשאנחנו נצא מהסגר, הרבה מדינות ייכנסו לסגר. זה מה שקרה לנו בגל הראשון. סגרנו בין הראשונים את הגבולות והטלנו סגר ואחרים הלכו בעקבותינו. זה הצליח מאוד, כי היינו מאוחדים – גם בממשלה וגם בציבור".

נתניהו תקף את הח"כים והשרים שקראו להקל: "כדי לצאת מהסגר חיפשנו כמו כל המדינות את האיזון הנכון בין הבריאות והכלכלה. היו הרבה שקראו לפתיחה מוקדמת של הסגר ללא הגבלות, ללא סייגים. במבט לאחור, פתחנו את אולמות האירועים ואת כלל מערכת החינוך מוקדם מדי. אבל מהר מאוד הבנו שצריך להשאיר חלק מהמגבלות. את ההמשך אתם מכירים".

נתניהו רמז לחוסר שיתוף הפעולה בממשלה: "בניגוד לגל הראשון שבו היינו מאוחדים, לצערי הפעם לא היה לנו רוב בכנסת להמשך מדיניות אחראית. אני אומר ביושר, הפופוליזם ניצח, ואזרחי ישראל הפסידו. אנחנו הפקנו את הלקחים מהיציאה מהסגר הראשון, ואני מקווה שגם אחרים בבית הזה הפיקו אותם".

"אם ננהג כעת נכון, מצבנו ביציאה מהסגר השני יהיה טוב יותר ממדינות רבות בעולם. הסגר איננו עונש, הוא הצלת חיים. הוא שומר על הבריאות – ובלי בריאות אין כלכלה. ועם זאת אני יודע שהסגר הוא לא דבר קל. הוא מקשה על האזרחים, על העסקים, על ההורים, על הילדים, על הקשישים".

ראש הממשלה הבטיח עוד סיוע כלכלי: "אנחנו איתכם כל הזמן אזרחי ישראל, ונמשיך לעזור לכם: עם עוד תכניות, עוד מענקים, עוד הלוואות. אני קשוב לסיפורים קורעי-הלב של מבוגרים ושל צעירים שנדבקו בנגיף, ושל המשפחות שאיבדו את יקיריהן".

"תכנית הפעולה שלנו במאבק בקורונה מורכבת משלושה שלבים: סגר, שגרת קורונה מקלה וחיסונים. בשלב הסגר נשיג  רמת תחלואה נמוכה שמאפשרת יכולת קיטוע, ונפתח את הכלכלה בצורה אחראית במתווה שנחליט עליו מחר בקבינט הקורונה. שנית, בשגרת הקורונה תהיינה עדיין הגבלות, אבל נוכל להסיר חלק ניכר מהן באמצעות בדיקות מהירות שאנו מפתחים".

"אנחנו בין המובילים בעולם בפיתוח וביישום של בדיקות בזק, שנותנות תוצאות תוך דקות. ואנחנו עובדים לפתח בדיקות תוך שניות. זה יעזור לנו לשמור על הקשישים, לאפשר לימודים, לפתוח את עולם התעופה והתיירות, ולקיים עוד הרבה תחומים אחרים. שלישית, שלב החיסונים: אנחנו מפתחים חיסון משלנו במכון הביולוגי, אבל זה ייקח זמן".

"ולכן אנחנו גם נערכים לקבל חיסונים ממדינות אחרות, שצפויות לפתח חיסונים בחודשים הקרובים. וכיון שאנחנו מדינה קטנה יש תור ארוך לקבלת החיסונים הללו. אני מפעיל את כל הקשרים שלי, שטיפחתי לאורך השנים, עם מנהיגים בעולם כדי להביא לכם, אזרחי ישראל את החיסונים הללו מוקדם ככל הניתן. אני חושב שיהיו לנו חדשות טובות, מהר יותר ממה שרבים חושבים".

לסיום אמר נתניהו כי "בממשלה אישרנו הבוקר שני דברים חשובים מאוד: את המשך העלאתם של אלפיים בני הקהילה האתיופית ואת הסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות. ביום חמישי אביא את הסכם השלום גם לאישור הכנסת. זה שלום אמיתי. שלום מתוך עוצמה, שלום בין העמים.

"לא מזמן, ביום הכיפורים, קראנו את סיפורו של יונה הנביא, שנקלע לסערה עצומה בלב ים. הוא אפילו היה שלושה ימים בבידוד, במעי הדג. אבל למרות הכל הוא ביצע את שליחותו. זהו מסר גם עבורנו: ברגעי הסערה נמשיך בשליחותנו. אני בטוח שגם את סערת הקורונה נעבור בהצלחה. אם נשמור על אחדות בתוכנו לא רק שנתגבר על הסערה בעזרת השם נצא ממנה מחוזקים אף יותר", דברי נתניהו.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אמרו לבנאדם הזה לשמור שבת ומצוות
זה חובתינו לפני הקורונה

קודם תגיד לראשי הצבור החילוני שלא יסיתו חרדים ורבניהם

שלא יסיתו נגד רבנים

קודם עסקים קטנים כמו איקאה!!! 🤣🤣
תפתח הכל כרגיל אנשים הולכים למות מרעב!!!

היכן המגיבים השוטים שמחו נגד גמזו ואינם מוחים נגד ביבי.
דבריו בוטים עזים וחצופים מדבריו של גמזו.

המסית הלאומי הקבוע בפעולה.
קורא "לציבור החרדי" לשמור על הכללים.
מהי הסתה אם זו לא הסתה???????????????????????

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture