למרות המצב: רבים הגיעו לפקוד את ציון רבי לוי יצחק מבארדיטשוב זי"ע

מוסדות "תפארת ברדיטשוב וסביבותיה" בנשיאות הגרי"י ווירצבערגער שליט"א אב"ד בארדיטשוב, אירחו גם השנה בצל נגיף הקורונה המשתולל ברחבי תבל את היהודים מכל העולם שהגיעו להשתטח על הציון הקדוש ביום ההילולא לבקש ולהיוושע בדבר ישועה ורחמים בזכות סניגורם של ישראל רביה"ק בעל הקדושת לוי זי"ע • בוועד המארגן של המוסדות מסכמים בסיפוק רב את המבצע לקליטת ההמונים שהגיעו לשפוך שיח על ציונו הק' של סנגורן של ישראל.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מוסדות "תפארת בארדיטשוב וסביבותיה", פועלים כבר קרוב לשלושה עשורים בעיר בארדיטשוב ובאוקראינה כולה, בהפצת יהדות וקירוב אחים, לשמו ולזכרו של בעל ה'קדושת לוי' זי"ע. במשך כל השנה, כל יהודי המגיע לבארדיטשוב מוצא במוסדות "תפארת בארדיטשוב", מקום אירוח חם, שתייה חמה, מיני תרגימא, מקווה טהרה והיכל התפילות. לשיא מגיע האירוח בימי ההילולא של הרה"ק מבארדיטשוב זי"ע, אז מגיעים אלפים לפקוד את הציון הקדוש ואת מתחמי האירוח, השנה למרות הקושי הכרוך עקב הנגיף הקורונה העמידו במוסדות לרשות האורחים גם עתה מערך לוגיסטי מיוחד ומורכב של 'הכנסת אורחים', בכדי לקלוט את הציבור הגדול בהרחבת הדעת.
ההכנות להילולא החלו כבר בעיצומם של עשרת ימי תשובה. במטבח המאובזר הכינו את סעודות ההילולא בהרחבה גדולה, אפו ובישלו בשפע עצום, זאת כדי לקבל את פני המתפללים הרבים, בסבר פנים יפות ובמוצרי מאכל ומשתה כיד המלך. בוועד המארגן מציינים בהתפעלות את הסיעתא דשמיא שליוותה אותם בארגון המערך העצום, זאת למרות הקשיים.

ב"תפארת בארדיטשוב" אף הכינו מקום תפילה ראוי עבור הכהנים במתחם המוסדות, בשל בעיות הלכתיות הנעוצות בכביש ובחצר בית העלמין הישן.
המתפללים זכו להשתמש במקווה הטהרה מהמפוארים ביותר במזרח אירופה, שנבנה והוקם עם כל ההידורים ההלכתיים במתחם המוסדות סמוך ונראה לציון הקדוש. וכמו"כ זכו לטבול במקוה טהרה ללא תשלום במשך ימי ההילולא. הדבר איפשר לחסידים ואנשי מעשה לטבול ולהתקדש לפני שהם פונים להתפלל במקום הקדוש הציון המצוינת, ולאחר שיוצאים מבית העלמין.
רגשי קודש מיוחדים ליוו את המתפללים בתוככי הציון הקדוש. דמעות של תפילה התמזגו עם צלילי ניגוניו הקדושים של בעל ההילולא, והמוני יהודים פרקו את החבילין דמעיקין סמוך לציון הקדוש בתפילה לאדון כל הנשמות רבון כל המעשים, שיחוס וירחם על פליטת עמו ישראל. יחד אמר כל הציבור את פרקי התהלים ואמירת י"ג מידות של רחמים.
התעוררות מיוחדת נאחז בקהל כשהגרי"י ווירצבערגער יחד עם מניין יר"ש קראו את הקוויטלאך שנשלחו מכל קצוות תבל ע"י יהודים שנבצר מהם להגיע להילולא עקב הנגיף, ביניהם היו גם קוויטלאך של גדולי וצדיקי הדור ורבנים מכל העולם שביקשו מהגרי"י ווירצבערגער שישמש כשליח ציבור עבורם ועל כל הצריכים ישועות ורפואות. ולאחר מכן בשמחה של מצוה יצאו בריקוד של מצוה על ישועת ה' שתהיה כהרף עין.

השנה נערכה במתחם המוסדות הסמוך ונראה לציון הקדוש מעמדי הפרשת חלה עם קריאת שמות הקוויטלאך שנשלחו לציון הקדוש להיפקד בדבר ישועה ורחמים, עפ"י בקשת והמלצת אחד מגדולי ומאורי הדור, ויה"ר שיהא זה לזכות עם ישראל להיוושע בכל מילי דמיטב.
אלפי האורחים הודו בכל פה למשמשים בקודש בבארדיטשוב, העסקנים היקרים שקיבלו את פניהם ואירחו אותם בסבר פנים יפות, מתוך תפילה ותקווה שיתקבלו התפילות לרחמים ולרצון לפני אדון כל.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה אין תיזכור מעבודת השיפוצים הנעשה בשטח האהל לאחר חשיפת הקברים בקיץ שעבר? ולמה אין הרב משה טאהלער מחב"ד מעלה תמונות מההילולא ומהעבודה בשטח? מה התכניות של הבנייה לאחר גילוי הקברים? למה לא רואים בתמונות את ארבעת הקברים הצמודים זה לזה? האם יש פיקוח רבני מטעם בד"צ (המקובל על כל המגזרים) על הנעשה שם בשטח או ועד מרבנים נכדי בעל הקדושת לוי זי"ע או שהכל הפקר ואיש כל הישר בעיניו יעשה ומשתמשים בחותמת גומי לצורך אינטרסים אישיים. צריכים הרבנים והעסקנים לשבת ולדון בכובד ראש אם לבנות מחדש את האהל בדיוק כמו שהי' לפני השואה (על אף שיהי' קטן מהאהל הנוכחי) או אם רוצים להרחיב את האהל לראות עכ"פ לבנות מרפסת באופן שלא מחפים על הקברים של שאר הרבנים הצדיקים הקבורים שם מסביב כמו שהי' עד לאחרונה. לדעתי צריכים לחשוש אולי יש כאן השתלטות של כמה אנשים שעושים מה שעולה על רוחם מבלי להתייעץ עם רבנים המקובלים במגזר החסידי. והדבר צריך להשתנות בהקדם.

כל הכבוד לרב וירצברגר שכבר שנים מפיח רוח יהודית במקום, ומוסיף והולך עם הרחבת גבולות הקדושה! חזקו ואמצו ותזכו להגדיל תורה ולאדירה!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture