Miriam Alster/FLASH90

הקבינט החליט: הסגר יוארך עד לראשון – החלטה על הקלות בחמישי; חתונות הוחרגו

.השרים אישרו את הארכת ההגבלות וביום חמישי ידונו בפתיחת עסקים קטנים ללא קבלת קהל, גני ילדים ואיסוף עצמי ממסעדות. ניתן לצאת להפגין, להתפלל או להשתתף בחתונת קרוב משפחה הרחק מהבית. נתניהו: "אנחנו ברמת תחלואה גבוהה מאוד, יש מרחק ירידה גדול לעשות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הממשלה וקבינט הקורונה אישרו אמש (שלישי) את הארכת הסגר עד ליום ראשון בחצות, זאת בהתאם לסיכום שהושג בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון בני גנץ. הקבינט יתכנס פעם נוספת ביום חמישי, אז תיבחן פתיחה של עסקים קטנים ללא קבלת קהל, גני ילדים ואיסוף עצמי (טייק-אוואי) החל מהשבוע הבא. מצב החירום בוטל בחצות ותוקפן של ההגבלות על ההפגנות פג. נתב"ג יישאר סגור עד ליום חמישי, אז תתקבל החלטה נוספת בנושא.

בהודעה משותפת למשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות נמסר כי בישיבת קבינט הקורונה הציגו המומחים ופרויקטור הקורונה נתוני התחלואה להיום שעומדים על כ-3000 חולים מאומתים ביום. כמו כן, הוצג מצב התחלואה ומגמות התחלואה וכן דנו בתכנית היציאה.

ראש המל״ל מאיר בן שבת הציג את היעדים והעקרונות המרכזיים לתכנון שלבי היציאה מהסגר, ולאחריו הציגה ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרועי את מתווה משרד הבריאות ליציאה הדרגתית מהסגר. המומחים אמרו כי "ההחלטה להקל על הסגר ולאפשר פתיחה הדרגתית מחייבת ירידת תחלואה וודאית ומתמשכת באופן מובהק. כדי להגיע לכך נדרשים ימים נוספים".

אי לכך, החליטו הממשלה וקבינט הקורונה:

1. להאריך את התקנות הנוכחיות עד ליום ראשון 18.10.20 בחצות.

2. מגבלות התעופה והיציאה לחו"ל יוארכו עד ליום ה', 15.10.20, ומחר יתקיים דיון ייעודי בנושא.

3. ביום חמישי יתקיים דיון שבו ייבחן מהלך מקדמי לתכנית היציאה, בהתאם לנתוני התחלואה, הכולל פתיחה בשבוע הבא של עסקים קטנים ללא קבלת קהל, גני ילדים, איסוף עצמי (טייק-אוואי).

4. לאחר שתאושר תכנית היציאה, יפורסמו היעדים, המדדים והשלבים השונים של התכנית, תוך פירוט התחומים שיפתחו בכל שלב ושלב.

5. התרת סיבה נוספת ליציאה מהבית לטובת חתונה של בן משפחה קרוב (או של המתחתנים עצמם).

6. התרת אימונים של ספורטאים מקצועיים בליגה הבכירה.

תוקף התקנות המיוחדות יוארך ואילו מצב החירום יבוטל – באופן שיאפשר לצאת מחצות – בין שלישי לרביעי – ואילך ממגבלת הקילומטר לצורך הפגנות ולצורך תפילות. המגבלות על טיסות לחו"ל הוארכו רק עד יום חמישי ומחר יתקיים דיון בנושא. אם לא יוחלט אחרת – יוכלו ישראלים לצאת מנתב"ג לחו"ל גם בתנאי סגר.

ראש הממשלה בנימן נתניהו אמר בתום הישיבה כי "אנחנו ברמת תחלואה גבוהה מאוד. נגענו כמעט בעשרת אלפים חולים ביום. יש עוד מרחק ירידה גדול לעשות. יש לחצים גדולים. יש מרחב החלטות שאנחנו צריכים לקבל בישיבה ביום חמישי. סיכמתי עם בני שנאריך את התקנות לעד יום ראשון בערב. אנו נעשה הכול בחבילה אחת – כולל התעופה. אין לנו הרבה זמן ואנחנו צריכים להביא את זה להצבעה עוד הלילה".

ב'וואלה' דווח כי תכנית היציאה של משרד הבריאות שתעלה לאישור הקבינט מבוססת על פתיחת המשק בהתאם למדדי התחלואה – מספר הנדבקים היומי ומקדם ההדבקה – ולא על פי תאריכים. במשרד הגדירו "דגלים אדומים" שיתריעו מפני עלייה בתחלואה וישמשו כנקודות עצירה בכל שלב בתהליך היציאה מהסגר. עם זאת, הוחלט בקבינט כי לאחר שתאושר תכנית היציאה, יפורסמו היעדים, המדדים והשלבים השונים של התכנית, תוך פירוט התחומים שיפתחו בכל שלב ושלב.

במהלך הדיון, פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, המליץ לשרים להמשיך בהטלת סגר לפי המתכונת הנוכחית על כל היישובים האדומים, כולל הפעלת הגבלות כניסה ויציאה מהיישובים הללו. גמזו ציין כי לפי הנתונים העדכניים, היישובים האדומים בהם יש להמשיך בסגר גם אם יבוצעו הקלות בשאר הארץ הם מודיעין עילית, בני ברק, רכסים, שכונות בירושלים, ביתר עילית, אלעד, בית שמש, קרית מלאכי, אופקים, רמלה, נתיבות, אור יהודה ואשדוד.

פרופ' גמזו הדגיש במהלך קבינט הקורונה כי בשביל לרדת למצב של 2,000 נדבקים ביום – מצב שיאפשר על פי מתווה היציאה מהסגר את תחילת ההקלות – נדרשים חמישה ימים במקדם הדבקה (R) של 0.7 – כפי שקיים כיום. במהלך הישיבה, הציג הממונה על הקורונה פרופ' רוני גמזו את מצב הערים לפי מודל הרמזור. לפי פרופ' גמזו, כיום ישנם 29 יישובים אדומים בישראל (20 ערים ועוד תשעה יישובים).

ב'ווינט' דווח כי במהלך הדיון, שהחל באיחור של כמעט שלוש שעות, אמר ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת כי "לא צפויים שינויים שיובילו אותנו ליעדים שהצבנו לפני 20 באוקטובר". בן שבת הוסיף כי יש לשקול סגר לילי כחלק ממתווה היציאה מהסגר המלא. שר הבריאות יולי אדלשטיין הזהיר בדיון: "אם לא נצא עם תוכנית זהירה, נחתום היום על הסגר השלישי". הוא הוסיף: "אין ספק שגם אחרי הסגר נצטרך להמשיך עם הסגר בערים אדומות נוספות. אנחנו חייבים לחיות בצל הקורונה חודשים ארוכים".

על התקנות שהציג משרד האוצר בדיון אמר אדלשטיין: "משרד האוצר מנסה לגנוב הצבעה, ולהביא תקנות מקומות עבודה ללא הגבלות, שאף אחד לא דן בהן ולא אישר אותן. זה לא מקובל עליי". לדעת אדלשטיין, "אפשר לפתוח עסקים היום אבל שתהיה אכיפה. אין ספק שגם כשנצא מהסגר נצטרך להשאיר יישובים אדומים. לא ניתן לבצע סגירה הרמטית, גם אם נרצה. יש עובדים חיוניים, יש מקרים הומניטריים בכל יישוב ייצאו כל יום כדין ולא ניתן למנוע את זה".

בקבינט התנהל עימות גם על פתיחת השמיים. שרת התחבורה מירי רגב דרשה לפתוח את השמיים כבר מחר, גם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה תמך בה. שר הבריאות אדלשטיין וגנץ התנגדו. "צריך לדחות את הדיון על פתיחת השמיים ליום חמישי, יש לאשר הכל כחבילה אחת, לא הקלה פה או שם". גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמר כי יש בעיה משפטית בנושא – "אי אפשר להחריג רק את הטיסות מהחרגת אלף המטרים".

ב'כאן חדשות' דווח כי ברקע הקרב על פתיחת מערכת החינוך, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, האשים: "עם משרד החינוך מתנהל שיח של חירשים". המחלוקת היא על תאריך וקצב הפתיחה. משרד החינוך פרסם היום את התפלגות מספר החולים במוסדות החינוך. מהנתונים עלה כי ב-94% מגני הילדים וב-53% מבתי הספר היסודיים לא נמצאו חולים כלל. בבתי הספר העל יסודיים – קרוב ל-45% מבתי הספר נמצאו עם אפס חולים.

בדיון בקבינט, קרא שר האוצר ישראל כ"ץ לפתוח במיידי את העסקים הקטנים – וגם את אלה שלא מקבלים קהל. "אין אף אחד במדינה שחולק על זה שהעסקים האלה, שיש להם תועלת למשק, יכולים לפעול", אמר. "זה לא חוף הים, לא בתי הכנסת, לא ההפגנות ודברים אחרים. העובדים הם כל עם ישראל ולכן אני חושב שצריך לקבל את ההחלטה הזו".

עוד בדיון, הכלכלנית הראשית באוצר שירה גרינברג, שהתריעה כי הארכת הסגר יעלה למדינה מיליארדים. "אם מדברים על שבועים נוספים של הגבלות חריפות, הנזק למשק יעמוד על עוד 13 מליארד שקלים", טענה. באוצר הסבירו כי כל שבוע של סגר מוריד רבע מהתוצר השבועי.

קבינט הקורונה אישר את הארכת הגבלת הפעילות במקומות העבודה

בתוך כך, קבינט הקורונה אישר הערב את הצעת ההחלטה של שר האוצר על הארכת הוראת השעה המגבילה את הפעילות במקומות העבודה עד ליום ה-18.10.20 במטרה לעצור את התפשטות נגיף הקורונה. התקנות שהוארכו קובעות כי עד ליום ה-18.10.20 תוגבל הפעילות במקומות העבודה לחלוטין למעט מקומות העבודה שהוחרגו במסגרתן.

רשימת מקומות העבודה המוחרגים:

1. חברות העוסקות בעבודות בינוי לרבות פיתוח, בינוי ותחזוקה של שטחים ציבוריים ושל תשתיות הנוגעות למבנה ולשטחים ציבוריים.

2. חברות העוסקות בעבודות תשתית בכלל זאת פעילות פיתוח, תחזוקה ובינוי של תשתיות תחבורה, אנרגיה, תקשורת, מים וביוב.

3. תאגידים ביטחוניים ובכלל זאת אלתא מערכות, תעשיה אווירית, רפא"ל, התקני מצב מוצק (המ"מ), אלביט, תומר וחברות בנות- עד 60% ממצבת כוח האדם.

4. מפעל למתן שירותים חיוניים כהגדרתו בחוק שירות עבודה בשעת חירום, התשכ"ז- 1967.

5. מפעל בעל היתר מיוחד להעסקת עובד בשעות המנוחה לפי סעיף 12 לחוק שעות עבודה ומנוחה התשי"א-1951, שניתן כדי שלא לפגוע בתהליך העבודה- מספר העובדים שהותרו בהיתר או 30% ממצבת העובדים, לפי הגבוה מביניהם.

6. משרד ממשלתי, רשות מקומית, מועצה דתית, מוסד להשכלה יעבדו במתכונת חירום.

7. מפעל טכנולוגי מועדף לפי חוק לעידוד השקעות הון, התשי"ט- 1959, לשם תחזוקה ותפעול של מערכות החברה.

8. עובד של מקום עבודה שהותרה פעילותו לפי תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (הגבלת השהייה במרחב הציבורי והגבלת פעילות), תש"ף-2020 ותקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (הגבלת פעילות של מוסדות המקיימים פעילות חינוך), תש״ף-2020.

9. הגעת עובד לשם תחזוקת המקום או לשם תיקון ליקוי הנדרשים בדחיפות לשם שמירה על שלמות מקום העבודה, שמירה על המקום, ביצוע משלוחים, תשלומי שכר או כל עובד אחר שהגעתו הכרחית להמשך הפעילות התפקודית של מקום העבודה, וכן הגעה למקום העבודה לשם לקיחת ציוד או ביצוע עבודות לצורך מתן שירות חיוני אצל לקוח, לרבות קיום היכולת של עובדים אחרים לעבוד מהבית.

10. מגזר פיננסי- כל נותן שירות פיננסי אחר לפי חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (שירותים פיננסיים מוסדרים), התשע"ו- 2016, לרבות תאגיד שעיסוקו במתן אשראי ופטור מחובת רישיון למתן אשראי בהתאם לתקנה 3 לתקנות הפיקוח על שירותים פיננסיים.

11. רשות לניירות ערך.

12. רשויות ניקוז.

13. נמלים ותחנות הסגר בנמלים.

14. פיקוח וטרינרי על מזון, על בעלי חיים ועל מוצרים מבעלי חיים.

15. הביטוח הלאומי.

16. יחידות הנוער ברשויות המקומיות לפי חוק הרשויות המקומיות (מנהל יחידת נוער ומועצת תלמידים ונוער), התשע"א- 2011, לרבות הפעלת מתנדבים, יחידת קידום במחלקת החינוך כהגדרתה בחוק הרשויות המקומיות (מנהל מחלקת חינוך), התשס"א- 2001, ובכלל זה פעילות במרכז השכלה לנוער נושר ובסיכון. פעולות לצורך קידום למידה מהבית ומרחוק, לרבות באמצעות מבני מוסדות ומתקני רשויות מקומיות.

17. שירותי רווחה לרבות שירותי תמיכה לילדים ונוער בסיכון, מסגרות המספקות קורת גג זמנית או ממושכת או מספקות הגנה, הזנה, טיפול וסיוע לאנשים חסרי קורת גג, אנשים חסרי עורף משפחתי, אנשים המתמודדים עם התמכרויות או אוכלוסיות בזנות, מסגרות יומיות כוללניות לנערים ונערות על קצה רצף הסיכון והניתוק ומסגרות יומיות כוללניות לנערים ונערות על קצה רצף הסיכון והניתוק.

18. מעונות יום שיקומיים ומעונות יום רב תכליתיים.

19. הרשות לשיקום האסיר לרבות מרכזים שיקומיים המופעלים בידי הרשות לשיקום האסיר או מי מטעמה.

20. מסגרות שיקומיות המופעלות במסגרת סל השירותים הפסיכו-סוציאליים לנכה לפי חוק הנכים (תגמולים ושיקום), התשי"ט-1959 [נוסח משולב], על ידי משרד הביטחון, בפיקוחו של המשרד, מטעמו או במימונו.

21. מי שפועל בתחום מכירה, אחסנה והובלה של מוצרים לחגי תשרי.

22. פקחים שהוסמכו לפי חוק גנים לאומיים, שמורות טבע, אתרים לאומיים ואתרי הנצחה, התשנ"ח-1998.

23. מעבדות מחקר שמחייבות נוכחות פיסית.

24. בריאות- משל"ט, חמ"ל ומוקדים הנותנים שירות למשרד הבריאות, או לטיפול בקורונה, לרבות מערך קטיעת שרשראות ההדבקה, נותני שירות למשרד הבריאות.

25. מתן שירות ייעוץ מס לשם קבלת מענקים מהמדינה שמחייבים נוכחות פיזית.

26. מפעל תומך ביטחון – מקום עבודה שאינו תעשייה ביטחונית, המספק שירותים או מוצרים הדרושים לצורך המשך פעילותם התקינה של משרד הביטחון ויחידות הסמך, הוועדה לאנרגיה אטומית, המטה לביטחון לאומי, צה"ל, המוסד למודיעין, שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל, שירות בתי הסוהר, הרשות הארצית לכבאות והצלה- עד 60% ממצבת כוח האדם.

27. וועדות לתכנון ובניה לרבות רישוי ופיקוח בניה.

על מעסיק שרשאי לאפשר שהיה של עובדים במקום העבודה, חלה החובה למנות ממונה על ענייני קורונה שיהיה אחראי על שמירת הכללים למניעת התפשטות הנגיף (התו הסגול), הוצב שילוט במקום בולט בנושא והמנהל הכללי של מקום העבודה והממונה על ענייני קורונה חתמו על הצהרה.

התקנות המלאות:

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מישהו יודע מה התקנות לחתונה? באיזה אופן מותר לעשות? (משום מה מזכיר לי את התקנות של גור חח)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture