צילום: דוברות הכנסת - יצחק הררי

ש"ס נגד, סמוטריץ' בעד: ההצעה לוועדת חקירה על אלימות המשטרה נפלה • צפו

הכנסת דנה בשעה זו בהצעה לסדר בדבר הצורך בהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת התנהלות משטרת ישראל באכיפת תקנות הקורונה של ח"כ פינדרוס. יהדות התורה נגד ש"ס: "מי שיתנגד או יימנע בהצבעה כמי שתומך בהכאת ילדים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

מליאת הכנסת הפילה היום את ההצעה של ח"כ יצחק פינדרוס בדבר הצורך בהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת התנהלות משטרת ישראל באכיפת תקנות הקורונה. 36 חברי כנסת הצביעו נגד, 12 הצביעו בעד. רק חברי הכנסת של יהדות התורה וימינה תמכו בהצעה, יתר חברי הכנסת הצביעו נגד או נעדרו מההצבעה במליאה.

חלק מחברי הכנסת של ש"ס הצביעו נגד ההצעה וחלק נעדרו מההצעה. "נושא האלימות המשטרתית כנגד הציבור החרדי הנו חמור ומועלה כל העת לסדר היום ע״י נציגי ש״ס בממשלה ובכנסת. סיעות הליכוד וכחול לבן הודיעו לנציגי ש״ס, כי הצבעה היום בעד ועדת חקירה בנושא, כנגד עמדת הקואליציה משמעותה שבירת כלים שתגרור השלכות חמורות. כזכור, בפעם הקודמת שפעלו כנגד עמדת הקואליציה, כחול לבן הצביעו בעד חוק ההמרה הפוגעני", נמסר מהמפלגה.

עוד הוסיפו כי "סיעת ש״ס רואה חשיבות רבה בשמירת המשמעת הקואליציונית שהיא העוגן המרכזי לשמירת כל הקדוש והיקר לעולם התורה ולמדינה היהודית, ולראיה שרק הבוקר כחול לבן הצביעו ביחד עם הקואליציה נגד חוק הנישואין האזרחיים של סיעת ישראל ביתנו. ועל כן, עם כל החשיבות לנושא האלימות, סיעת ש״ס מגלה אחריות ולא תצטרף להצבעה זו בכדי לא לשבור את הכלים. יחד עם זאת, יו״ר ש״ס השר דרעי הנחה את ח״כ אוריאל בוסו להגיש הצעה לסדר דחופה בנושא האלימות המשטרתית ולעקוב מקרוב אחר הטיפול בנושא".

מסיעת יהדות התורה נמסר לקראת הדיון כי "כפי שהבטחנו, כעת עולה להצבעה הצעת יו"ר הסיעה ח"כ יצחק פינדרוס להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתבחן את התנהלות המשטרה באכיפת תקנות הקורונה. אנו קוראים לכל חברי הכנסת מכל הסיעות לתמוך בהצעה". במפלגה תקפו את ש"ס בחרפיות ואמרו כי "מי שיתנגד או יימנע בהצבעה כמי שתומך בהכאת ילדים".

ח"כ יצחק פינדרוס הציג את ההצעה ואמר כי "בסוף ימצאו חיסון לקורונה, אבל לא לשסע שגורמות התמונות האלה, את השנאה והאיבה שנגרמים מאותן תמונות של המרדפים אחרי ילדים ואחרי נשים. צריך שהביקורת הזו תישמע והנושא ייבדק על ידי גורם מחוץ למשטרה. אנחנו צריכים משטרה טובה וחזקה, זה אינטרס של כולנו, אבל שיפעלו מתוך גישה של שירות ולא של כותרות. אני מקווה שכל החברים בבית הזה שמנסים לשכנע אותנו שהם בעד הציבור החרדי, שיצביעו בעד הקמת ועדת החקירה הזו".

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה השיב בשם הממשלה על ההצעה ואמר כי "אם לא די לשוטרים במה שהם חוטפים ברחוב בזמן שהם נופלים מהרגליים ומסכנים את עצמם ואת בני ביתם, ובזה שהם שומעים ברחוב קריאות "נאצים, רוצחים במדים" ועוד קללות נאצות וגידופים, אז עכשיו הם נאלצים לחטוף גם בכנסת. שמענו השבוע השתלחויות קשות מאוד מעל הדוכן הזה כנגד שוטרים במילים שקשה לשמוע, כשאחד מחברי הכנסת העדיף להתיישר עם הטון של מיעוט קטן וקיצוני".

"מתוך עשרות אלפי מפגשים בין שוטר לאזרח שעוברים בשלום, מה שמגיע לתקשורת ולצערי גם למליאה כאן, אלה אותם אירועים שבהם השוטרים מפעילים כוח. המשטרה אכן מפעילה לעתים כוח, מה ציפיתם שהממשלה והכנסת יחוקקו חוקים והמשטרה לא תאכוף אותם? מה נעשה באותם המקרים שבהם הציבור לא נשמע להוראות המשטרה? לא נאכוף? צדיק ורע לו רשע וטוב לו? יש בשולי הדברים גם מקרים של הפעלת כוח לא סביר והמקרים הללו מטופלים משמעתית ובמקרים שיש צורך גם נפתחת בדיקה פלילית. ועדיין המקרים הללו הם יוצאי הדופן, הם מקרים נדירים ולא מאפיינים", דברי אוחנה

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר בדיון כי "אל מול הציבור החרדי יש אלימות שאי אפשר לקבל בחברה דמוקרטית. לא זורקים כלי ילד, לא נותנים בירכיות ואגרופים לפרצוף, לא עושים את זה במדינה דמוקרטית. וזה קורה כי הם חרדים, לא כי הם עוברים על החוק, גם החילונים עוברים על החוק. כמו שזה קרה למתנחלים שפיצצו את הצורה כשחסמנו כבישים לפני הגירוש מגוש קטיף, מה שלא עושים לאף מגזר אחר במדינת ישראל. אי אפשר להתעלם מן הדבר הזה ואת זה צריך לחקור". ח"כ סמוטריץ' פנה לח"כ פינדרוס והוסיף: תפסיקו עם המשחקים האלה בנדמה לי, אם ח"כ גפני יגיד עד שלא קמה ועדה, אין וועדת כספים, תאמי לי שתקום".

סמוטריץ אמר ל'חדשות JDN': "אחיי החרדים אל תיתנו לחברי הכנסת שלכם לזייף ולשחק משחקי תפקידים כאילו פינדרוס מעלה את ההצעה והליכוד מפיל אותה. זה משחק. הייתי הרבה שנים בקואליציה. אם ח"כ גפני יודיע שהוא לא מכנס את ועדת הכספים עד לאישור הממשלה אתם תראו שהליכוד יתמוך וש"ס יתמוך וכולם ידאגו שההצעה תעבור. אל תתפתו לקנות משחקי תפקידים. תדרשו מהשליחים שלכם להעביר את ההצעה להקמת ועדת מקירה כי זה אמיתי ומתבקש והכרחי".

כזכור, בעקבות האכיפה הסלקטיבית והמראות הקשים של האלימות המשטרתית ברחובות הערים החרדיות, דורש יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת התנהלות משטרת ישראל באכיפת תקנות הקורונה. "אני קורא לכל חברי סיעות הבית, מהקואליציה והאופוזיציה להצביע בעד ההצעה ולאשר אותה", מסר פנדרוס.

בדברי ההסבר להצעה כותב פינדרוס כי "בעקבות התפרצות נגיף הקורונה בישראל תוקנו תקנות לשעת חירום, על מנת למנוע את התפשטות הנגיף. התקנות התייחסו לשלל היבטי החיים והביאו לפגיעה משמעותית בזכויות היסוד של אזרחי ישראל. אכיפת התקנות הוטלה על משטרת ישראל, אך זו בחרה לפעול בצורה סלקטיבית – בהתאם להלך רוח תקשורתי או מצב רוחו של הקצין האחראי – ללא נוהל אחיד, שקוף ושוויוני".

"כך באזורים ושכונות חרדיות בוצעה אכיפת יתר עד כדי שימוש באמצעים חריגים שלא ננקטו מול אוכלוסיות אחרות. במקרים אחרים המשטרה בחרה במודע להעלים עין מהתקהלויות גדולות אסורות, כשהתקשורת קבלה על כך, במקום לפעול לאכוף את התקנות, ניתנה הוראה לשוטרים להיכנס לרחובות הערים החרדיות ולהראות נוכחות, במטרה לשכך את זעם התקשורת ולא על מנת למנוע את התפשטות הנגיף. אותן כניסות להפגנת כוח ונוכחות הסתיימו בכליאת שווא של עוברי אורח ובאירועי אלימות קשים מצד שוטרים ששכחו שמולם ניצבים אזרחים שווי זכויות".

"בשל התנהלות זו", דורש יו"ר סיעת יהדות התורה, "להקים ועדת חקירה פרלמנטרית שתבחן לעומק את התנהלות המשטרה בכל הנוגע לאכיפת חוקי ותקנות הקורונה. הוועדה תידרש לבחון לעומק את הפקודות שניתנו לשוטרים בשטח מול האוכלוסיות השונות ובפרט מול האוכלוסייה החרדית. כמו כן, יוטל על הוועדה לגבש נהלים ברורים, אחידים ושוויוניים בכל הנוגע למגע שוטרים עם אזרחים".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא יעזור מדינה של מאפיות

סמוטריץ מכיר אותך, אדם עם נשמה. חבל שאין הרבה כמוך. כל חיי הצבעתי שס , לצערי כבר לא אצביע , בלי נדר.

שס שכחו את השקופים

תאמין לי סמוטריץ התותח שבבחירות הבאות אני מצביע רק לך אע"פ שאני חרדי
תכלס אתה פועל למען כל המגזרים יותר טוב מכולם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture