Olivier Fitoussi/Flash90

היועמ"ש לנציב שירות המדינה: "אתה לא יכול למנוע את הליך איתור פרקליט המדינה"

מנדלבליט הצטרף לעמדת ניסנקורן וטען במכתב להרשקוביץ כי אי אפשר לעכב את הליך איתור פרקליט המדינה: "הקושי מכך שאין מנכ"ל למשרד המשפטים אינו מתקרב למצב בו משרת פרקליט המדינה תמשיך להיות לא מאוישת". היועמ"ש לנציב: "בטוח שתסייע לקדם את מינוי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט טען היום (רביעי) במכתב תשובה לנציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, כי אין מניעה שממלאת מקום מנכ"ל משרד המשפטים תשב בוועדת האיתור למשרת פרקליט המדינה. זאת, לאחר שפרופ' הרשקוביץ טען במכתב ליועמ"ש כי לא ניתן להקים את הוועדה לאיתור הפרקליט משום שלמשרד המשפטים אין מנכ"ל, ולמ"מ אין את הסמכות לשבת בה ולקבוע החלטות מסוג זה.

מנדלביט טוען במכתב להרשקוביץ כי "החששות אותם העלה נציב שירות המדינה במכתבו בקשר להקמת ועדת האיתור, והקשיים שמתעוררים במצב החריג שנוצר בו הממשלה נמנעת מלמנות מנכ״ל קבוע למשרד המשפטים, אינם מתקרבים כדי הקושי המהותי הגלום בכך שמשרת פרקליט המדינה תמשיך שלא להיות מאוישת למשך זמן בלתי ידוע".

לפי עמדתו של היועמ"ש המפורטת במכתב, "אין כל מניעה כי ממלאת מקום מנכ״ל משרד המשפטים, עו"ד סיגל יעקבי, תשמש חברה בוועדת האיתור למשרת פרקליט המדינה; אין מקום ואין אפשרות כי נציבות שירות המדינה תמנע את הקמת הוועדה, מקום בו התמלאו התנאים הפורמליים לכך; וקיימת חשיבות ציבורית רבה לכך שהוועדה תוקם בהקדם לשם מינויו של תפקיד מרכזי וחשוב זה במערכת אכיפת החוק במדינת ישראל".

במשרד המשפטים אומרים כי "היועץ המשפטי לממשלה סמוך ובטוח, כי נציב שירות המדינה יסייע לקדם את מינוי הוועדה לבחירת פרקליט המדינה מתוקף אחריותו המשותפת למינוי הכה חשוב לשלטון החוק במדינת ישראל, וזאת בחלוף כעשרה חודשים בהם לא מכהן בתפקיד פרקליט מדינה קבוע".

שר המשפטים, אבי ניסנקורן, כתב מוקדם יותר היום לנציב שירות המדינה הרשקוביץ, כי אין כל הצדקה לעכב את הקמת ועדת האיתור לפרקליט המדינה. "מצב דברים בו מחד גיסא נבלם מינויו של מנכ"ל למשרד המשפטים, ומאידך גיסא נמנע הליך מינוי של פרקליט מדינה – אך בשל העובדה כי טרם מונה מנכ"ל קבע למשרד, עלול לפגוע בפעילותו של משרד המשפטים ולמנוע מאזרחי ישראל ומתושביה מערכת משפט שלמה ומאויישת, לרבות בתפקידיה הבכירים. אשר על כן, מתוך אמונה כי טובת האינטרס הציבורי עומדת לנגד עיני כולנו, אבקש כי תיעתר לבקשתי להוציא את כתב המינוי של ועדת האיתור לתפקיד פרקליט המדינה ללא דיחוי נוסף".

ניסנקורן ומנדלבליט השלימו את הרכב הוועדה כבר לפני עשרה ימים, וכל שנדרש היה פרסום רשמי של נציבות שירות המדינה. בינתיים הרכב ועדת האיתור כבר הושלם: היועמ"ש מנדלבליט, נציב שירות המדינה פרופ' הרשקוביץ, נציגת עורכי הדין עו"ד רחל תורן, פרופ' אורן גזל איל – נציג הפקולטות למשפטים ומנכ"ל משרד המשפטים.

לאחר שממלא מקום פרקליט המדינה דן אלדד סיים את כהונתו בחודש מאי האחרון, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ממלא את התפקיד בעצמו. הניהול וההנחייה המקצועיים והארגוניים בתפקיד מבוצעים בפועל בידי המשנים לפרקליט המדינה – כל אחד בתחום אחריותו. ההכרעות של המשנים יהיו מחייבות ובמקרים של מחלוקת, היועץ הוא שמכריע.

ניסנקורן להרשקוביץ: "הקם מיד את ועדת האיתור לבחירת פרקליט המדינה"

נציב שירות המדינה: קושי בהקמת ועדת איתור לפרקליט מדינה עם מנכ"ל מ"מ

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture