שימוש לפי סעיף 27א*

בריונות משטרתית: עצורים ופצועים ב'פשיטה' על חתונה חרדית בגבעת זאב

כוחות משטרה ומג"ב רבים פרצו לבית בו נערכה החתונה, מתיעודים קשים לצפייה נראה כי שוטרים נהגו באלימות קשה כלפי משפחת הכלה. עדיין לא ברור מה גרם למהומה ולבריונות השוטרים. המשטרה: "חלק מהנוכחים הפריעו לשוטרים בביצוע תפקידם"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"


שימוש לפי סעיף 27א*

בשעה האחרונה מתפרסמים ברשת תיעודים קשים לצפייה מאלימות שוטרים בחתונה שנערכה בחצר בית ביישוב החרדי גבעת זאב. כוחות משטרה ומג"ב רבים פרצו לבית בו נערכה החתונה עם ווסט, M16 וציוד נוסף, משל נכנסו לעצור מחבל מבוקש. עדיין לא ברור מה גרם למהומה ולבריונות השוטרים.

אכזריות השוטרים הביאה לתוצאה קשה, כאשר ערב החתונה של המשפחה החרדית הסתיים כשאח הכלה נעצר ואבי הכלה נפצע ופונה לקבלת טיפול רפואי. בתיעוד נשמעים בכי וצעקות בזמן האירוע, אחד האורחים נפצע ומדמם בפניו וגבר מבוגר נראה שרוע על הקרקע, זאת בזמן שבני המשפחה וילדות קטנות צורחים בהיסטריה. "תראו מה עשיתם לו", נשמעים הנוכחים קוראים לעבר הכוחות.

בתיעוד נראה הגבר שנעצר כשהוא אזוק, פצוע, פניו מלאות בדם ושוטרים מצמידים אותו לרצפה. לאחר מכן הוא הובל אל מחוץ לבית, כשברקע נשמעו צעקות ובכי ואחד המשתתפים קרא לעבר הכוחות: "איזה אגרופים הוא הביא לו, אין לכם אלוקים, אתם משוגעים". בסרטונים נראה אדם נוסף כשהוא שרוע על הקרקע בחצר הבית. מסביבו עומדים לוחמי מג"ב, וקרוביו שבודקים לשלומו.

יצוין כי פרטי האירוע טרם התבררו אך מהתיעודים המגיעים מהמקום לא נראה שמדובר באירוע המוני אלא החתונה מצומצמת בהשתתפות קהל מצומצם. זאת מול כוחות משטרה רבים שהגיעו לזירה והפעילו כוח רב.

"החתונה התנהלה על פי הכללים, עשרה גברים מקדימה ועשר נשים מאחורה. הקפדנו שכולם יהיו עם מסיכות", סיפר שלמה טויטו ב'כאן חדשות', גבאי בית הכנסת של הרב שבנו התחתן, ושנכח באירוע. "הגיעו שתי שוטרות, אחת מהן צילמה ואימו של החתן תפסה לה את הטלפון. השוטרות הזמינו תגבור ורצו לעצור את האמא. אחרי שהגיעו עוד שוטרים התחילה האלימות. החתונה נמשכת פה עכשיו, האבא שנחתך הלך לטרם לקבל טיפול, ואנחנו לא יודעים מה עם האח. האמא לא נעצרה אבל במצב נפשי לא טוב".

אחיה של הכלה סיפר בריאיון ל'רדיו קול חי' כי "הגיעו לפה 15 שוטרים, ונכנסו לתוך האירוע. אבא שלי אמר להם בצורה יפה שלאמא שלי לא שום הייתה כוונה של תקיפת שוטר. היא הייתה בסערת רגשות, היא האמא של הכלה. המשטרה החליטה שהם רוצים לקחת את אם הכלה לחקירה, עם השמלה ועם הכל. ביקשנו מהם לחכות ולדחות את זה, אבל הם אמרו שהם לא זזים מפה ולוקחים אותה לחקירה".

הוא המשיך ותיאר כי "כל האחים ישר נעמדו. אח שלי משך את אמא שלי בכוח, ואז גם אחד השוטרים משך אותה. נכנסו 12 שוטרים לתוך הבית לקחת את אמא שלי, כשהיינו רק ארבעה-חמישה אחים מסביבה. השוטר תפס כוס זכוכית, זרק על אח שלי לתוך הפנים. הכניסו אותו לתוך המטבח ארבעה לוחמי מג"ב, השכיבו אותו, אזקו אותו כשכל הפנים שלו והרצפה מלאים בדם".

הרב אורי פולק, אביו של החתן אמר כי "היינו רק עשרים איש בחתונה על פי התקנות. השוטרים התעצבנו כי אשתי אמרה להם רק להוריד את המצלמה זה מה שהדליק את השוטרים. הכל היו חוקי. הגיעי 10 שוטרים ואנשי מגב הרביצו לבן שלי הרביצו לו פוצצו אותו מכות. הרסו לני את החתונה. אני בקופת חולים עכשיו כי נפצעתי ואנחנו פעלנו על פי התקנות".

בריונות משטרתית: עצורים ופצועים ב'פשיטה' על חתונה חרדית בגבעת זאב

זעם חרדי: "משטרה שיש לה תרבות של אלימות ואינה יודעת לדבר בשפה אחרת"

נתניהו שוחח עם אוחנה שהתחייב: "אבדוק את האירוע באופן אישי ומעמיק"

ח"כ מרגי על האלימות המשטרתית: "אצביע נגד הממשלה ונגד ההסכם עם האמירויות"

מ"מ המפכ"ל מגבה את האלימות המשטרתית: "מחזק את ידי השוטרים"

ש"ס נגד, סמוטריץ' בעד: ההצעה לוועדת חקירה על אלימות המשטרה נפלה • צפו

פינדרוס: "בערים החרדיות ראינו התייחסות לאזרחים כאל אויבים" • צפו

אחרי שסיקלו את ועדת החקירה: ש"ס הציעה להקים מנהלת חרדית • צפו

המשטרה נמסר בתגובה לתמונות הקשות: "לפני זמן קצר הוזעקו כוחות המשטרה לבית בישוב גבעת זאב בעקבות אירוע שהתקיים במקום תוך הפרת התקנות. השוטרים שהגיעו למקום, הבחינו בעשרות אנשים ששהו בבית ובחצר בניגוד לתקנות וביקשו מהם לעזוב את המקום". לטענת המשטרה, "חלק מהנוכחים החלו להתגודד סביב השוטרים, הפריעו להם בביצוע תפקידם ותקפו אותם. חשוד אחד נעצר לחקירה ונרשם קנס על סך 5000 ש"ח לבעל הבית".

בהמשך נמסר עוד כי "השוטרים הגיעו בעקבות דיווח על חתונה והפרת התקנות ובה עשרות משתתפים. השוטרת שתיעדה את המתרחש וביקשה לזהות את בעלת הבית, הותקפה על ידה, ולכן נאלצו השוטרים להודיע לה שהיא מעוכבת, וביקשו ממנה להתלוות אליהם מספר פעמים".

"בשלב זה, שאר בני הבית החלו להתלהם ולהפריע לשוטרים, תוך שחלקם זורקים לעברם בקבוקי שמן מזכוכית שהתנפצו. השוטרים עצרו את אחד החשודים תוך שהוא מתנגד למעצר ותוקף אותם, ובתוך כך החליק על השמן, ושניהם נחבלו משברי הזכוכית. השוטרים רשמו קנס לבעלת הבית והעבירו את החשוד לתחנת המשטרה, שם זומן צוות מד"א שמעניק לו טיפול רפואי".

"לצערנו בשעה האחרונה מופצים ברשתות החברתיות פרטים מעוותים לחלוטין אודות המקרה בניסיון להכפיש את השוטרים ולהטיל דופי בפעילותם, זאת במקום לגנות את מי שהפר את התקנות ברגל גסה, לא נשמע להוראות השוטרים ותקף אותם. אנו רואים בחומרה רבה כל ניסיון לפגוע בשוטרים המבצעים את תפקידם כחוק למען בריאות הציבור", לשון תגובת המשטרה.

*הסרטון מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא"ל [email protected]. השימוש בתמונה נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס"ח-2007

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture