Hadas Parush/Flash90

נתניהו שוחח עם אוחנה שהתחייב: "אבדוק את האירוע בגבעת זאב באופן אישי ומעמיק"

ראש הממשלה שוחח עם השר לביטחון פנים על פיזור החתונה, ואוחנה התחייב לקיים בדיקה יסודית ומהירה בעניין ולדווח על תוצאותיה לציבור בהקדם: "לא אחרוץ דין לפני שמלוא הפרטים יהיו בפני. ביקשתי מהמשטרה לקבל את כל המידע הרלוונטי במהירות ונוציא אותו לציבור בהקדם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח כעת (רביעי) עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה על פיזור החתונה בגבעת זאב – כך נמסר מלשכת ראש הממשלה. על פי ההודעה, שר הבט״פ אוחנה התחייב לקיים בדיקה יסודית ומהירה בעניין ולדווח על תוצאותיה לציבור בהקדם.

אוחנה כתב בטוויטר כי "צפיתי בכאב בתמונות מפיזור החתונה בגבעת זאב, והן אכן תמונות קשות ומצערות. אבדוק את האירוע באופן אישי ומעמיק. לא אחרוץ דין לפני שמלוא הפרטים יהיו בפני. ביקשתי מהמשטרה לקבל את כל המידע הרלוונטי במהירות ונוציא אותו לציבור בהקדם".

אוחנה השיב היום בשם הממשלה נגד ההצעה לקמת ועדת חקירה לבדיקת האלימות המשטרתית ואמר כי "אם לא די לשוטרים במה שהם חוטפים ברחוב בזמן שהם נופלים מהרגליים ומסכנים את עצמם ואת בני ביתם, ובזה שהם שומעים ברחוב קריאות "נאצים, רוצחים במדים" ועוד קללות נאצות וגידופים, אז עכשיו הם נאלצים לחטוף גם בכנסת. שמענו השבוע השתלחויות קשות מאוד מעל הדוכן הזה כנגד שוטרים במילים שקשה לשמוע, כשאחד מחברי הכנסת העדיף להתיישר עם הטון של מיעוט קטן וקיצוני".

"מתוך עשרות אלפי מפגשים בין שוטר לאזרח שעוברים בשלום, מה שמגיע לתקשורת ולצערי גם למליאה כאן, אלה אותם אירועים שבהם השוטרים מפעילים כוח. המשטרה אכן מפעילה לעתים כוח, מה ציפיתם שהממשלה והכנסת יחוקקו חוקים והמשטרה לא תאכוף אותם? מה נעשה באותם המקרים שבהם הציבור לא נשמע להוראות המשטרה? לא נאכוף? צדיק ורע לו רשע וטוב לו? יש בשולי הדברים גם מקרים של הפעלת כוח לא סביר והמקרים הללו מטופלים משמעתית ובמקרים שיש צורך גם נפתחת בדיקה פלילית. ועדיין המקרים הללו הם יוצאי הדופן, הם מקרים נדירים ולא מאפיינים", דברי אוחנה

יו"ר יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן התייחס מוקדם יותר לאלימות המשטרתית בחתונה החרדית בגבעת זאב ואמר כי "אני מזועזע ונדהם מול התיעוד הקשה מחתונה שנהרסה הערב לקול בכי האורחים ובעלי השמחה, בשל אלימות משטרתית קשה. לצד החובה לשמירה על ההנחיות, אין לקבל התנהגות מחפירה כזו של השוטרים במקום".

"מדובר באיבוד עשתונות, תוך הפעלת כוח מופרז בחוסר חמלה וללא התחשבות מינימאלית. השר לבטחון הפנים אמיר אוחנה, אם אמון הציבור במשטרה חשוב לך, תמנה מיידית קצין חוקר לאירוע הקשה והמיותר הזה. לא נוכל לשתוק מול מראות מדממים ובלתי אנושיים אלו, ואין לעבור על כך לסדר היום", דברי ליצמן.

יו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בתגובה לאירוע בגבעת זאב: "מתברר שצדקנו. ביקשנו היום בכנסת להקים ועדת חקירה פרלמנטרית להתנהלות המשטרה, שמתברר גם מהאירוע הערב שמדובר במשטרה אלימה, חסרת כל פרופורציה. אנחנו נצטרך לשקול ולהחליט על הצבעות שלא יהיו נוחות לקואליציה בנושאים שחשובים להם אבל לא חשובים לעם ישראל".

יו"ר שס השר אריה דרעי אמר בעקבות הארוע הקשה בשכונת גבעת זאב כי "אירוע מזעזע הערב בחתונה בגבעת זאב בירושלים. אין שום סיבה שבעולם ששוטרים יפרצו עם רובים שלופים לבית ויפצעו אנשים. אפנה הערב לרה״מ נתניהו ואדרוש בדיקה יסודית לאירוע החמור והפסקת האלימות המשטרתית הקשה".

בהמשך אמר דרעי כי "שוחחתי כעת עם רה״מ נתניהו על הארוע הקשה בחתונה בגבעת זאב. אמרתי לו כי מדובר בארוע חמור ביותר שבו שוטרים פורצים לבית עם רובים ופוצעים אנשים. דרשתי בדיקה יסודית ע״י גורם חיצוני. רה״מ הבטיח לבדוק את הארוע עוד הערב".

מאוחר יותר נמסר עוד מטעמו של יו"ר ש"ס כי הוא קיים שיחת ועידה עם ראש הממשלה נתניהו והשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, על האירוע הקשה בחתונה בגבעת זאב. בתום השיחה, הודיע השר אוחנה לשר דרעי כי ימנה בודק חיצוני שיבדוק באופן יסודי את אירועי הערב. "האירוע הערב חייב להיחקר והממצאים אמורים להתפרסם. אסור לעבור על כך בשתיקה".\

חה"כ ד"ר שלמה קרעי מהליכוד אמר כי "אישרנו לסגור אירוע, לתת קנסות גבוהים ולעצור מפירים. אבל תמונות החתונה (שמותרת החל מהיום), מוכיחות שאמנם היתה הפרה בוטה ומסוכנת של ההגבלות, אך גם שהמשטרה כשלה באירוע שיצא משליטה, מאירוע חגיגי לשדה קרב, בכניסה לבית ללא צו, עם נשקים שלופים ואלימות קשה. שמרו על ההנחיות משני הצדדים".

בריונות משטרתית: עצורים ופצועים ב'פשיטה' על חתונה חרדית בגבעת זאב

זעם חרדי: "משטרה שיש לה תרבות של אלימות ואינה יודעת לדבר בשפה אחרת"

נתניהו שוחח עם אוחנה שהתחייב: "אבדוק את האירוע באופן אישי ומעמיק"

ח"כ מרגי על האלימות המשטרתית: "אצביע נגד הממשלה ונגד ההסכם עם האמירויות"

מ"מ המפכ"ל מגבה את האלימות המשטרתית: "מחזק את ידי השוטרים"

ש"ס נגד, סמוטריץ' בעד: ההצעה לוועדת חקירה על אלימות המשטרה נפלה • צפו

פינדרוס: "בערים החרדיות ראינו התייחסות לאזרחים כאל אויבים" • צפו

אחרי שסיקלו את ועדת החקירה: ש"ס הציעה להקים מנהלת חרדית • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture