Flash90

אשכנזי: "הממשלה הזו לא יכולה להמשיך באופן הזה – בחירות לא איום עלינו"

שר החוץ אמר בראיו לגל"צ כי "אי אפשר לעבוד אם אין שותפות. העניין הוא לא רק התקציב, אין מינויים, אין ישיבות ממשלה. הממשלה לא מתפקדת וככה אי אפשר לעבוד". על איום בבחירות: "זה לא איום עלינו, זה איום על מדינת ישראל". על חקירת הצוללות: "הפרשה חמורה והיא ראויה להיחקר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

השר גבי אשכנזי (כחול לבן) התייחס הבוקר (חמישי) בראיון בגלי צה"ל לאיומים שהשמיע יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, נגד היועמ"ש בראיון ב-103FM, ואמר כי "זוהר הוא רק השליח, ברור שזו רוח המפקד". בהתייחס למתיחות בקואליציה אמר: "אי אפשר להמשיך ככה, יכול מאוד להיות שנלך לבחירות בזק".

הוא נשאל האם אתה מצפה לפתיחת חקירה פלילית נגד מיקי זוהר: "אני חושב שמיקי זוהר הוא רק השליח. כאשר נתניהו עומד על מדרגות בית המשפט המחוזי בירושלים עם שריו וחברי הכנסת ואומר את מה שהוא אמר על מערכת המשפט ותפירת תיקים – אז ברור שזו רוח המפקד. נתניהו לא יכול לומר שהוא רק מתנער מזה, הוא צריך פשוט להתנהג אחרת. הדברים ראויים לגינוי".

לדבריו, "נכנסנו לממשלה כדי לטפל במצב החירום החמור של מדינת ישראל, אבל אי אפשר לעבוד אם אין שותפות. העניין הוא לא רק התקציב, אין מינויים, אין ישיבות ממשלה. הממשלה לא מתפקדת וככה אי אפשר לעבוד. אף אחד לא מקבל את הנימוקים שאין תקציב מסיבות ענייניות, ואם לא יהיו תקציב ומינויים כחול לבן תצטרך להחליט, ויכול מאוד להיות שנלך לבחירות בזק. אם אי אפשר לעבוד אין טעם בחבילה הזו. רצינו להיות שותפים, אין שותפות, אז אי אפשר להמשיך לעבוד ככה".

הוא נשאל על דיאולוג אפשרי בין סיעות האופוזיציה לכח"ל על הקדמת הבחירות, ואמר: "אנחנו מדברים עם כולם. אנחנו באנו לעבוד, אם אי אפשר להביא תכנית כלכלית לעשרות אלפי עסקים שמתמוטטים… אני גר בכפר סבא וראיתי כתבה מרגשת על בית הקפה שנסגר אי אפשר להמשיך ככה, זה ברור לגמרי. אני לא אכנס לפירוט כזה או אחר, הממשלה הזו לא יכולה להמשיך באופן הזה. לא נוכל להמשיך עם זה. נתניהו חושב שאנחנו חוששים מבחירות? זה לא איום עלינו, זה איום על מדינת ישראל".

הוא הדגיש: "לא באנו לאיים על אף אחד, באנו לעבוד. היינו צריכים לאלץ אותו לעשות אתמול את הדיונים בקבינט הקורונה. זה נראה לך הגיוני? אין מפכ"ל, אין תכנית כלכלית, אי אפשר להמשיך ככה. אם לא יהיה שינוי ומהר אז אין טעם להמשיך בשותפות הזו. זו לא שותפות, זה לא תפקוד של ממשלה. הציבור רואה את זה ונקעה נפשו, חבל לחכות לדצמבר או למרץ. אי אפשר להמשיך ככה, ולכן אנחנו אומרים את הדברים".

"אני אומר באופן הכי ברור – אי אפשר להמשיך לתפקד ככה כשהממשלה לא מתכנסת, אין דיונים רציניים, אין חקיקות. איך נעשה את זה בדיוק? יש יותר מדרך אחת, אנחנו לא מתכוונים להמשיך בזה".

על חקירת הצוללות: "אני מכיר את הפרשה הזו, אמרתי בשעתו שמי שלא חקר את הצוללת השישית קיבל עוד שלוש. הייתה חקירת משטרה, יש הליך, יש בג"ץ, ושר הביטחון בוחן את האפשרות להקמת ועדת חקירה. אנחנו בוחנים את כל האופציות, הפרשה הזו חמורה והיא ראויה להיחקר. אני מכיר מה שדן הראל אמר ומכיר דברים נוספים. אני יודע שיש חקירות שמתבצעות עכשיו על דברים שלמדנו לאחר מכן. זו פרשה חמורה שראויה להיחקר". על החתונה בגבעת זאב, אמר: "אנחנו צריכים להבין שכולנו מחויבים לגלות אחריות. אנחנו מבינים שהתקהלויות פשוטות מפיצות את המחלה ועל המשטרה לאכוף את זה. אני מציע להמתין ולראות בדיוק מה קרה. אנחנו לא מתכוונים לתת לאפשרות של פתיחה לא אחראית שהייתה לקרות. אי אפשר לומר עכשיו לאנשים ללכת לשתות בירה. אנחנו נפעל לפתיחה מדורגת ומבוקרת. אנחנו חושבים שהתוצאות של אתמול מעודדות, יש ירידה בכמות המאושפזים והנפטרים, וזה מאפשר פתיחה מדורגת. נדון בעניין העסקים, פתיחה על פי תקן של תו סגול, וכנראה גם לגיל הרך. ברור שנצטרך לעבור מהר לשיטה דיפרנציאלית – מי שאדום שיהיה סגור ומי שירוק שיהיה פתוח".

בליכוד הגיבו: "מצער שאשכנזי, שיודע שמדובר בטענות מופרכות שנסרקו במסרקות ברזל על ידי כל גורמי אכיפת החוק ושנמצא שאין בהן דבר, ממשיך לספסר בנושא ביטחוני ראשון במעלה רק כדי להסיט את תשומת ליבו ממפלגתו המתפוררת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture