הגר"פ גולדשמידט נאם בפני בכירי הממלכה הסעודית על התמודדות רבני אירופה בעידן הקורונה

וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך •בכינוס מיוחד למנהיגים ואנשי דת מוסלמים, נציגי הממלכה והאו"ם ביקשו ראשי הממלכה הסעודית, יוזמי הכינוס, מנשיא 'ועידת רבני אירופה' ללמוד כיצד מתמודדות הקהילות היהודיות באירופה ותפקידם המרכזי של הרבנים בקביעת הכללים והסיוע לפרט ולכלל בעידן המגיפה • הגר"פ גולדשמידט שיבח את פעילותו של רבה של פולין לשינוי הצעת החוק להגבלות על השחיטה הכשרה בהצבעה בבית העליון - הסנאט

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מנהיגי ישראל ופוסקי ההלכה היהודית לאורך כל הדורות הקלו מאוד על הצמים בתעניות. כשנשאלו, המחמירים ביותר, כיצד זה שהם מקלים בעניינים כה חשובים השיבו כי הם מחמירים מאוד בציווי האלוקי; 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'. לאמור; היהדות מתייחסת לשמירה על בריאות בני האדם כפיקוח נפש הדוחה כל עניין אחר חשוב ככל שיהי' ואפילו שבת.

'בקהילותינו באירופה נשמרנו בקפדנות בזכות הרבנים ומורי ההוראה שעמדו לצד הקהילות והורו דרכי חיים לעדתם ועוד בטרם תיקנו ראשי המדינות ומשרדי הבריאות את התקנות, אנו הרבנים הורינו לשמור מכל משמר על הבריאות ואת מצוות הדת לקיים במרחבים פתוחים. לפעמים בבדידות נוראה כאשר ויתרנו על השתתפות עם המשפחה ההורים ובלבד להישמר ולהיזהר במצוות 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם – כך פתח הגאון רבי פנחס גולדשמידט נשיא 'ועידת רבני אירופה' את דבריו בפני  מנהיגים ואנשי דת מוסלמים, נציגי הממלכה הסעודית והאו"ם.

הגר"פ גולדשמידט נתבקש לשאת דברים על ידי יוזמי הכינוס, ראשי הממלכה הסעודית, בכדי ללמוד כיצד מתמודדות הקהילות היהודיות באירופה ותפקידם המרכזי של הרבנים בקביעת הכללים והסיוע לפרט ולכלל בעידן המגיפה.

בדבריו סקר הגר"פ גולדשמידט את פעילות 'ועידת רבני אירופה' מאז פרוץ המגיפה וסיפר בין השאר על הכינוס הראשון של הרבנים הראשים וראשי אבות בתי הדין ממרבית מדינות אירופה, מיד כשהחלה להתבהר תמונת המצב, כדי לדון במכלול העניינים ההלכתיים הפרסונליים והרווחתים בעידן הנגיף המסוכן שפגע קשות ביהדות אירופה בפרט ובכלל ועל שורה של החלטות שנתקבלו ובהם; נהלים הלכתיים לקיום ברית מילה, פתיחת בתי הכנסת ומקוואות הטהרה. שמירה על מעמד הרבני בקהילות לצד גיוס משאבים להקמת קרן לסיוע למחוסרי פרנסה וקשישים והעברת מידע בכל התחומים בין הקהילות'.

'ערב החגים האחרונים העברנו פעימה ראשונה של עשרות אלפי יורו למשפחות הרבנים שאיבדו את עטרת ראשם במגיפה ולחיזוק רבני הקהילות שנקלעו למצוקה באירופה. רכשנו תשמישי קדושה לקהילות והעברנו מאות שיעורי תורה ומחשבה לכלל כ 700 הקהילות באירופה'.

עוד סיפר הגר"פ גולדשמידט למשתתפי הכינוס כי 'עם פתיחתם ושובם של בתי הכנסת ובתי המדרש למרכז החיים היהודיים, תוך שמירה על כללי הזהירות, גיבשנו תכנית רחבה לשיקום קהילות הקודש באירופה שבמרכזה 'קדושת החיים וזיכרון הנספים'. במסגרת התוכנית למדו בכל הקהילות היהודיות הלכות בית הכנסת ובין אדם לחברו תוך דגשים מיוחדים בחיזוק ושמירה בהקפדה יתירה על קדושת בית הכנסת ועל שיפור היחסים בין בני האדם . האזנה לכאבו של הזולת והסיוע שחובה להגיש. במקביל הוצאנו לאור ספרים ובהם שאלות ותשובות בענייני הלכה בעידן המגיפה אותם שיגרנו לכל הרבנים לקראת הימים הנוראים.

שר הדתות הסעודי אמר כי 'הכינוס נועד לפיתוח מדיניות והמלצות לניהול המשבר הנוכחי ולתכנון ההתאוששות לטווח ארוך יותר ממבט דתי. כל זאת מתוך אמונה והסכמה כי אינטראקציה ושיתוף פעולה שיטתי בין קובעי המדיניות לבין מוסדות דת הוא צעד הכרחי על מנת להגיע למענה יעיל לאתגרים הנוכחיים העומדים בפני העולם. אנו בסעודיה נתנו הנחיות מחמירות למאמינים והנחיות שמירה על מנת לא להידבק ולא לדבק. בדבריו ציטט שבמצב בו יש מגיפה בארץ אחרת אין לנסוע אליה, וכאשר אדם מתעטש שיכסה פניו'.

'למגיפה הנוכחית ישנן השלכות לאומיות, כלכליות ופוליטיות לאומיות של המגיפה, ומוסדות דת יכולים למלא בשעת חירום זו תפקידים מרכזיים כמו תמיכה ודאגה לפרט ולקהילה, הן ברמות הרוחניות והן ברמה המעשית, ובתגובה יעילה למגיפה הזו. ומטרת הכנס היא: להבטיח שקולות דתיים יהיו שותפים פעילים בתגובה הגלובלית למשבר הקורונה'.

ובתוך כך, הגר"פ גולדשמידט שיבח את רבה של פולין חבר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' הרב מרדכי שודריך על עבודתו החשובה לסכל את הצעת החוק על ההגבלות על השחיטה הכשרה בפולין. 'בתבונה ובצנעה ניהל בעבר ומנהל כיום הרב שודריך את המערכה והביא להישגים מרשימים הגם שעדיין זה לא סוף פסוק'.

אתמול (יום ד') הצביע הבית העליון – הסנאט על שינויים בהצעת החוק להגביל את יצוא הבשר הכשר מפולין ולפיהם יצוא העופות המהווה כאחוז אחד מתעשיית העופות בפולין יותר ללא הגבלה ואילו יצוא הבשר יוגבל בעוד חמש שנים. עפ"י החוק בפולין חוזרת הצעת החוק להצבעה בפרלמנט – הסיים ובאם תאושר, עדיין זקוקה לחתימת הנשיא.

'הנתון החשוב ביותר בהצבעה שהתקיימה בסנט – אומר הרב שודריך – היא העובדה שמתוך 76 שהצביעו בעד, 11 נגד ו 10 נמנעים נמנו גם חברי מפלגת השלטון של יוזם החוק. לראשונה התפצלה הצבעת חברי מפלגת 'חוק וצדק' שהצביעו בעבר תמיד בקול אחיד. הם קוממו ויצרו קרע בין המפלגה המגזר הכפרי ועובדה זו יכולה להוות שיקול חשוב בהצבעת חברי הפרלמנט כשתחזור הצעת החוק להצבעה בפרלמנט וכן תשפיע קרוב לוודאי גם על חתימת הנשיא'

כזכור לפני כחודש הצביע הפרלמנט בעד הצעת החוק להגבלת יצוא בשר ועופות משחיטה כשרה בעוד כשנה. במהלך החודש האחרון קיים הרב שודריך מגעים עם 16 מגדלי בקר ועופות, ראשי החברות הגדולות ליצוא בשר ובעלי משחטות לתיאום המהלכים לסיכול הצעה"ח. גם דקות לפני ההצבעה נועד הרב שודריך עם מרשל הסנאט חבר האופוזיציה תומאש פאבל גרוצקי. 'אני עדיין אופטימי ונמשיך לעבוד בעז"ה, בהצנע לכת וברגישות, עד לסיכול ההגבלות'.

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תמיד רבינו הרב של רוסיה רבי גולדשמיד לוקח אחריות . ישר כח!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture