נתניהו: "אם נראה שהמספרים עולים – נעצור ונהדק בחזרה את ההגבלות" • צפו

בנאום בכנסת אמר ראש הממשלה כי "הסגר עובד, אסור לבזבז את מה שהשגנו ולכן צריך לצאת ממנו בזהירות". הוא התגאה בהישגים: "באירופה עברו אותנו בתחלואה, אבל הם מפחדים מהצעד שאנחנו עשינו". במהלך נאומו התפתחה מהומה במליאה וח"כ אבידר קרא לעברו: "נבוא אליך הביתה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס במליאת הכנסת להחלטות שהתקבלו היום בקבינט הקורונה ואמר כי "כמו בסגר הראשון גם הסגר השני עובד. הוא מוריד את מספר הנדבקים, הוא מפחית את התחלואה, הוא מציל חיים. אני מבקש להודות תחילה לאזרחי ישראל שנענו לעטות מסכות, וזה נותן לנו את היכולת יחד עם אמצעים אחרים להשתלט על התחלואה. אנחנו עשינו את הצעד שמדינות אירופה חוששות לעשות, כי צריך תעוזה, זה לא קל, תמיד יש את המצייצים ביציעים אבל הדבר הזה עובד".

"צריך לצאת מהסגר בצורה הדרגתית ואחראית, צריך להיצמד למתווה שהוכן על ידי משרד הבריאות. לא נתתי שיחרגו מהמתווה, כפי שהוא הוצג ככה העברנו אותו. אנחנו נעבור משלב לשלב רק על פי המדדים, לכן נחכה שבועיים או עד שהמדד יתחלף. אם נראה חלילה שחרף המאמצים המספרים עולים לקראת גמר השבועיים אנחנו נעצור ונהדק בחזרה את ההגבלות. חשוב לעבוד יחד, באחדות בשיתוף פעולה ובהצלחה. נכנסנו לסגר יחד ואנחנו יוצאים מהסגר יחד, ונגבש את ההסכמה הציבורית".

"כדי שהוא לא יבוזבז צריך לצאת ממנו בצורה הדרגתית ואחראית, בזהירות, אחרת נמצא את עצמנו תוך זמן קצר בסגר שלישי", הזהיר נתניהו, "ולכן עמדתי על כך שיהיו כמה כללים שינחו אותנו – להיצמד למתווה שהוכן על ידי משרד הבריאות והמומחים, שקובע שלבים ומדדי תחלואה. היינו ב-10 אלף נדבקים, עכשיו אנו ב-2,000 ואנחנו רוצים להגיע ל-500 ביום". רה"מ ציין כי "עלינו לחכות בין השלבים בהתאם למדדים".

במהלך נאומו של נתניהו תקף אותו ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו), וקרא לעברו מהיציע "לך הביתה, אתה משקר עלינו". יו"ר הכנסת יריב לוין הורה להוציא אותו מהמליאה לאחר שקרא לו בשלוש קריאות ואמר עליו כי הוא מבזה את הכנסת באופן שיטתי. "לא צריך להתייחס אליו בכלל", הוסיף.

קבינט הקורונה אישר את מתווה ההקלות – ההחלטה על ערים אדומות עד מוצ"ש

מוקדם יותר היום התייחס שר הבריאות יולי אדלשטיין להחלטת קבינט הקורונה לאשר את ההקלות כחלק מיציאה הדרגתית מהסגר, וציין כי "בכל שלב של הקלות תהייה עלייה מסויימת בתחלואה". השר הוסיף כי במשרדו מודאגים מהתפרצות המחלה בגני הילדים בעקבותם פתיחתם, אך ציין כי "זו לא סיבה להיכנס לפאניקה". אדלשטיין הסביר כי "פותחים רק את הגיל הרך ביותר בתקווה שבעוד שבועיים נוכל לצרף לזה גם כיתות נמוכות".

"אין שינוי בעמדת משרד הבריאות – התקהלויות עלולות להיות מסוכנות ולכן אנחנו מקווים מאוד שפתיחה של עוד תחומים תתאפשר כשרמת התחלואה תרד. אני רוצה לומר עם כל הצער לזוגות צעירים שממתינים להתחתן – בזמן הקרוב לא יתאפשר לשכור אולמות אירועים ולעשות אירוע גדול. אין שום אישור להגיע לאולפנות וישיבות תיכוניות גם אם הן בתנאי פנימיה".

בנוגע למחלוקת על פתיחת החתונות אמר אדלשטיין: "מותר להתחתן במדינת ישראל אבל אין שינוי בעמדת משרד הבריאות – התקהלויות זה הדבר הכי מסוכן לעת הזו ולכן אנחנו מקווים מאוד שעם ירידת נתוני התחלואה נוכל להגדיל גם את רמת ההתקהלות בשטח פתוח, אבל כרגע זה לא המצב. לזוגות הצעירים אני רוצה לומר שבתקופה הקרובה לא נהיה שם – כדאי להיערך לזה".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture