Abir Sultan/Flash 90

"שייקחו אותו לבית חולים בעזה": ביקורת על אשפוזו של בכיר הרשות בישראל

ח"כים תקפו את האישור שהעניק שר הביטחון גנץ להביאו לטיפול בארץ, בהם גם חברה במפלגתו: "להעניק סיוע רפואי אבל בתמורה להשבת הדר, אורון, אברה והישאם, המוחזקים בעזה מעל 6 שנים". בבית החולים מסרו כי מצבו קשה אך יציב, והוסיפו: "הוא מקבל טיפול מקצועי ברמה גבוהה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ח"כ מיכל קוטלר-וונש מכחול לבן תקפה היום (ראשון) את ההחלטה, אותה אישר שר הביטחון ויו"ר מפלגה בני גנץ, להכניס את בכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת שחלה קורונה ומצבו הידרדר לקבלת טיפול בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים: "מדינת ישראל מתבקשת להעניק לבכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת טיפול רפואי בהדסה עין כרם. עקרון ההדדיות מאפשר ומחייב: הומניטרי תמורת הומניטרי. שוב הזדמנות לדרישה ברורה: סיוע רפואי בתמורה להשבת הדר, אורון, אברה והישאם, המוחזקים בעזה מעל 6 שנים, בהפרה בוטה של הדין הבינ"ל וצו המוסר"

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ כתב בטוויטר כי "העובדה שאנחנו מספקים טיפול רפואי הומניטרי לאויבים שלנו בלי לדרוש ולקבל הדדיות הומניטרית בדמות החזרת גופות הדר ואורון ושחרור האזרחים המוחזקים בשבי חמאס היא לא מוסרית ולא הגיונית. ולעניין הזה אין הבדל בין עזה לרמאללה".

ח"כ אריאל קלנר מהליכוד טען כי "מעניין שבזמן של סכנה בריאותית אישית פונים מנהיגי הרשות לעזרת הציונים – לא מטפלים בעצמם ולא פונים לאחיהם במדינות השכנות. ככה זה כשבמקום לפתח מערכת בריאות, עסוקים בפיתוח מערכת טרור. ולגבינו: לטפל על חשבוננו בשונא ישראל מוצהר, היא לא אות למוסריות יתרה. ההיפך".

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן כתב בטוויטר כי "כמה אירוניה וצביעות יש בעובדה שעריקאת, בכיר בפת״ח מוכן לקבל טיפול בבית חולים ישראלי אחרי שהוא ותנועתו תומכים בBDS ומפיצים עלילה שישראל הדביקה פלסטינים בקורונה בכוונה. צביעות פלסטינית במיטבה מול קדושת החיים הישראלית".

מנכ"ל מועצת יש"ע, יגאל דילמוני, הזכיר כי "היום לפני 19 שנה נרצח השר רחבעם זאבי הי"ד על ידי מחבלים נתעבים. לפני 10 שנים כתב סאיב עריקאת מכתב שמשבח ומהלל את חוליית הרוצחים, ופעל לשחרורם מהכלא בישראל. היום בני משפחתו מתחננים לטיפול בבית חולים ישראלי. שיקחו אותו לבית חולים בירדן, עזה, לבנון, דמשק".

מהמרכז הרפואי הדסה נמסר כי "בעקבות פניית גורמים ברשות הפלשתינאית לממשלת ישראל ולהנהלת המרכז הרפואי הדסה, אושפז היום מר סאיב עריקאת ביחידה לטיפול נמרץ לחולי קורונה בהדסה עין כרם. צוות היחידה, בראשותם של פרופ׳ ראובן פיזוב ופרופ׳ ורנון ון הירדן, מטפל במר עריקאת אשר הגיע במצב קשה ונזקק לתמיכה וחמצן בזרימה גבוהה. בשעות האחרות הוא נמצא במצב קשה אך יציב".

פרופ׳ זאב רוטשטיין מציין כי "מר עריקאת מקבל טיפול מקצועי ברמה גבוהה כמו כל חולי הקורונה הקשים בהדסה והצוות יעשה הכל על מנת להבריאו. בתוך הדסה אנו מטפלים בכל חולה כאילו הוא החולה היחידי שלנו. הדסה כמרכז מוביל תמשיך להעניק רפואה מתקדמת לכל הבאים בשעריה, ובעיקר לאור הידע והנסיון שנצבר בחודשים האחרונים בטיפול בחולי קורונה לרבות הקשים והמורכבים שבהם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture