Miriam Alster/Flash90

נתניהו: "יש שתי ערים שכבר לא אדומות אבל אנחנו לא מוציאים אותן" • צפו

ראש הממשלה חשף בשידור חי כי הוחלט לא להוציא את הערים החרדיות מהסגר, למרות ירידת נתוני התחלואה: "יש ערים אדומות שמראות כרגע, לפי הנתונים של הלילה, שהן מתחילות לצאת. אבל אנחנו עדיין לא מוציאים אותן, זה תלוי בקיום ההנחיות"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) כי "יש ערים אדומות שמראות כרגע, לפי הנתונים של הלילה, שהן מתחילות לצאת. אם אני לא טועה, שתי ערים אדומות מתוך חמש הערים, מתחילות לצאת. אבל אנחנו עדיין לא מוציאים אותן, זה תלוי בקיום ההנחיות".

"אני קורא לכל הציבור בערים האדומות, לציבור החרדי – קיימו את ההנחיות. אנחנו נאכוף, אבל לא פחות חשוב זה שאתם תאכפו על עצמכם. אם נעשה את זה, אז נצא מזה, ונצא בצורה טובה מהגל השני שמכה עכשיו בעוצמה בכל העולם. אנחנו יכולים לצאת טוב יותר מיתר מדינות העולם כפי שקרה בגל הראשון, אם נעשה את זה יחד".

נתניהו סייר הבוקר בחמ"ל הקורונה בבית החולים רמב"ם בחיפה, יחד עם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ומנהל בית החולים ד"ר מיכאל הלברטל. "אני רוצה לומר שוב מילת תודה לצוותים הרפואיים ששמים את עצמם בקו החזית כל הזמן. כולנו צריכים תמיד לזכור שהם בקו הראשון. תודה רבה לכם".

"סיימתי עכשיו סיור בבית החולים רמב"ם, פה במחלקה המורחבת והענקית שהם פתחו לטיפול בקורונה. יש פה פיתוחים שמקדימים את העולם כולו. גם בטיפול משולב של רופאים ואחיות, וקצינים ורופאים מהצבא, עם מערכות מידע, טכנולוגיה חדישה, מערכות קשר ומערכות אבחון, וכל הבא ליד. יש כאן תוספת משמעותית ליכולת שלנו לטפל בחולים.

"ההישגים פה מרשימים. אנחנו ראינו שהסגר עובד במהירות, הגענו כבר לירידה של מתחת ל-1,000, עם שלושה אחוזי הדבקה, ממקום שהיינו עם 8,000, שהם 15 אחוז הדבקה – זו ירידה מהירה. לצערנו אנחנו רואים, כפי שחזיתי, שמדינות אירופה עוברות אותנו במהירות, כמעט כולן. הן עוברות אותנו משום שהן לא עשו את הסגר הזה. אבל אנחנו צריכים לשמור על ההישגים של הסגר ביציאה הדרגתית ובמילוי ההנחיות. אני מצפה שכולם יישמרו על ההנחיות – כולם, בלי יוצא מן הכלל", דברי נתניהו.

מבית החולים רמב"ם נמסר כי נתניהו פגש את הנהלת בית החולים וסייר בחמ"ל המרכזי שמפקח על פעילות מחלקות הקורונה במתקן התת קרקעי של בית החולים. דר מיקי הלברטל, מנהל בית החולים הציג בפני ראש הממשלה את הפעילות והתמודדות מערך הקורונה, והסביר לראש הממשלה כי הצלחת המאבק עד כה מושגת בזכות התגייסות מוחלטת של כל מגזרי העובדים בבית החולים, התגייסות של תעשיות אזרחיות וצבאיות לטובת פתרונות יוצאי דופן, סיוע של ידידי בית החולים והחיבור למערך הרפואה של צה"ל שפתח מחלקת קורונה לטיפול באזרחים בתוך בית החולים.

ראש הממשלה סייר כאמור בחמ"ל, התרשם באופן ישיר מהטכנולוגיה ופתרונות המחשוב המופעלים להתמודדות עם המורכבות של טיפול רפואי בקורונה. כאשר עבר בין עמדות החמל השונות, נעצר ראש הממשלה ליד העמדה של מחלק כתר צה"ל 1 – המחלקה המופעלת ע"י רופאים ואחיות צבאיים. הוא שוחח באמצעות טלפון ווידאו עם יעקב ארצי, גימלאי צה"ל מנתניה שמאושפז במקום מזה מספר ימים – שסיפר לו על התתמודדות עם המחלה בכלל ועל האשפוז במתקן התת קרקעי ברמב"ם.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture