Yonatan SIndel/Flash90

הגננות והילדים נפגעים: הנחיה חדשה חושפת אלפי ילדי גנים לצוות לא קבוע

תושבי הערים האדומות נאלצים להתמודד עם הנחיה חדשה לפיה לעובדות הוראה אשר נחשבות לעובדות חיוניות אין אישור יציאה מהעיר למקום עבודתם. בנוסף לנזק הכלכלי הנגרם לצוות הגן, מנהלי הגנים נדרשים לקחת מ"מ לצוות הגן הקבוע שמכיר היטב את הילדים וצרכיהם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

תושבי בני ברק המתמודדים בימים אלו עם סגר על עירם המביא לפגעה כלכלית קשה על העיר ותושביה, נאלצים להתמודד עם הנחיה חדשה לפיה עובדות הוראה אשר נחשבות לעובדות חיוניות אין אישור יציאה מהעיר למקום עבודתם.

הנחייה זאת מחייבת גנים לקחת ממלאות מקום לצוות הגן הקבוע שמכיר היטב את הילדים וצרכיהם. אנשי חינוך עמם שוחחנו אומרים כי ההנחיה חושפת את הילדים לסיכון מיותר.

בנוסף, הנחייה זו פוגעת גם בעובדים באופן קשה במיוחד מכיון שמקומות המוגדרים חיוניים ממשיכים לפעול, מה שמביא את המעסיקים לשכור ממלא מקום ולגרוע משכר העובדים הקבועים.

תושב בני ברק אומר ל'חדשות JDN' בכאב: "אשתי גננת בפתח תקוה המוגדרת עובדת חיונית אך אינה יכולה לצאת מהבית, פיקוד העורף מסרב לאשר לה לצאת לעבוד והגן שוכר גננת אחרת במקומה, מה שאומר שהיא לא תקבל משכורת על הימים האלה".

סיפור נוסף שהגיע למערכת חושף גם הוא תמונה מדאיגה, אסתי, סייעת בגן המתגוררת בבני ברק ועובדת בפתח תקוה עקבה אחר הנחיות הסגר על בני ברק והבינה שהסגר אינו כולל אותה, זאת משום שהיא חלק מהצוות החינוכי בגן הילדים ולכן נחשבת לעובדת חיונית. כך גם מופיע גם בפורטל עובדי ההוראה של משרד החינוך המבטיח כי "​לא נדרש אישור בכתב לעובדי הוראה הנדרשים להגיע למקום עבודתם".

עם פתיחת מסגרות החינוך בגילאי 0-6 בערים הירוקות, התכוננה אסתי לחזרה לעבודה, ואף הגיעה לעבודה ביום ראשון, אך החל מהיום (שני), היא אינה מורשית להגיע לעבודתה בעקבות ההנחיה החדשה. הגן בו היא עובדת נאלץ לשכור ממלאת מקום לכיתת הגן אותה היא מלמדת, והשכר היומי שלה מועבר לממלאת המקום.

"אני מוכנה לצאת ולעבוד" אומרת אסתי, אך ההנחיה החדשה אינה מאפשרת לה זאת, אולם בעוד כאשר הסגר היה מוחל על כל הארץ, משכורתה לא נפגעה, כעת נאלץ הגן בו היא עובדת להחליפה באחרת.

מוקדם יותר היום הפיצה המחלקה המשפטית של משרד החינוך הודעה למוסדות החינוך בה נכתב במפורש כי על עובד מערכת החינוך שגר באזור מוגבל נאסר לצאת לעבודה. בכך למעשה מחייבת ההנחיה את בעלי המוסדות להביא צוות חינוכי זמני שיחליף את הצוות הקבוע, זאת תוך סיכון של חשיפת הילדים לצוות שאינו קבוע וכתוצאה מכך לסכן את בריאותם של כלל הילדים והצוות הקיים.

בנוסף, בעקבות ההוראה נאלצו היום מספר מוסדות חינוכיים להשיב את פני ההורים ריקם לאחר שלא הספיקו לאייש את מקום הצוות הקבוע בצוות חילופי.

אסתי היא לא היחידה, ישנם רבים מתושבי העיר המועסקים בתחומים שהוחזרו לפעילות בשאר הערים הסובבות אך הם אינם יכולים לצאת לעבודתם בעקבות הסגר המופעל כעת על בני ברק בלבד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture