Official White House Photo by Shealah Craighead

לקראת הסכם עם ישראל? טראמפ הודיע כי סודאן תוסר מרשימת תומכות בטרור

נשיא ארצות הברית הכריז כי הממשל הסודאני ישלם פיצויים בסך 335 מיליון דולרים לקורבנות הטרור האמריקאים, ובהמשך תוסר מרשימת תומכות הטרור. ראש ממשלת סודאן: "אנחנו אנשים שוחרי שלום". דיווח: בימים הקרובים צפויה הצהרה רשמית על כינון היחסים בין ישראל לסודאן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הערב (שני) כי יסיר את סודאן מרשימת המדינות התומכות בטרור. זאת, לדבריו, בעקבות הסכמתה של חרטום לשלם פיצויים לקורבנות טרור בארצות הברית. מוקדם יותר אמרו גורמים אמריקנים לסוכנות הידיעות רויטרס, כי אחרי הוצאתה של סודאן מרשימת הטרור – ייתכן שיוכרז הסכם נורמליזציה בינה לבין ישראל.

"הממשלה החדשה בסודאן, עושה התקדמות נהדרת, והיא הסכימה לשלם 335 מיליון דולרים לקורבנות טרור אמריקאים ובני משפחותיהם. ברקע שהכספים יעברו, אני אסיר את סודאן מרשימת המדינות תומכות הטרור. מדובר בצדק עבור האמריקאים וצעד גדול עבור סודאן".

ראש ממשלת סודן, עבדאללה חמדוכ, הגיב להחלטתו של הנשיא ברשת החברתית טוויטר וכתב: "תודה רבה לך הנשיא טראמפ. אנו מצפים בכיליון עיניים להודעתך הרשמית לקונגרס על הסרתה של סודאן מרשימת המדינות התומכות בטרור, הימצאות שעלתה לסודאן יותר מידי". חמדוכ ציין כי ארצו מנסה "להיפטר מהמורשת של המשטר הקודם". לדבריו, "אנחנו אנשים שוחרי שלום ומעולם לא תמכנו בטרור".

ב'כאן חדשות' דווח כי בימים הקרובים צפויה הצהרה רשמית על כינון היחסים בין ישראל לסודאן, לדברי גורמים ישראלים בכירים. טראמפ אמור להודיע על המהלך – ייתכן כבר מחר, או ברביעי.

לפני כשבועיים אמר מחמד חמדאן דקלו, סגנו בפועל של שליט סודאן עבד אל-פתאח אל-בורהאן, בריאיון לכלי תקשורת מקומיים כי סודאן ממשיכה בתהליך כינון היחסים עם ישראל "ללא חשש מאף אחד", כהגדרתו. זאת בצל הדיווחים בימים האחרונים על קשיים בתהליך, לאור אי הסכמות פנימיות ולחץ חיצוני.

כזכור, מוקדם יותר היום דווח כי מקורות אמריקניים אמרו לערוץ אל-ר'ד המשדר ממצרים, ערוץ חדשות המזוהה עם איחוד האמירויות, כי סודאן מתכוונת לחתום על הסכם שלום עם ישראל תוך כמה ימים. עוד דווח כי המגמה היא להסיר את שמה של סודאן מרשימת המדינות התומכות בטרור ולפטור אותה מחובות של שלושה מיליארד דולרים. במקביל נטען כי קטאר עשתה כברת דרך במשא ומתן לכינון יחסים עם ישראל, אך אמיר קטר, השייח' תמים בן חמד אל ת'אני, החליט לדחות את המהלך אחרי הבחירות עם ארצות הברית.

על פי הדיווחים ראש ממשלת סודאן, עבדאללה חמדוכ, החליט לתמוך בהסכם שלום עם מדינת ישראל. חמדוכ לאורך חודשים רבים היה בכיר המתנגדים בממשל הסודאני להסכם השלום עם ישראל. בראיון שנערך עמו לפני מספר שבועות אמר: "אין לממשלת המעבר בסודאן מנדט לקבל החלטות ארוכות טווח כמו הסכם נורמליזציה עם ישראל". בסוף השבוע שעבר פורסם כי ארה"ב הציבה אולטימטום לממשלת סודאן בנוגע לנירמול היחסים עם ישראל. ממשל טראמפ לוחץ על ח'רטום להסכים לנירמול היחסים עם ישראל, בתמורה להסרת סודאן מרשימת המדינות תומכות הטרור.

אתמול אמר גורם במשרד החוץ הסודאני כי בח'רטום מצפים להכרזה אמריקנית על הסרת שמה של סודאן מרשימת הטרור בטווח זמן הקרוב, וכי יש אינדיקציות להבנות להתנעת צעדים של נרמול היחסים עם מדינת ישראל לאחר ההכרזה האמריקנית.

בתוך כך, הבוקר דווח בעיתון הסעודי "אל-שרק אל-אווסט" כי ראש ממשלת סודאן עבדאללה חמדוכ צפוי להודיע על פירוק ממשלת המעבר הטכנוקרטית והקמת ממשלה בעלת ייצוג פוליטי ברור. זאת בעקבות הצטרפותה של החזית המהפכנית שאיתה הגיע השלטון להסכם שלום.

בתחילת החודש נחתם הסכם שלום בין ממשלת המעבר לבין כמה מהתנועות החמושות בסודאן. על פי ההסכם, נקבע כי האחרונות ייקחו חלק בממשלה ובפרלמנט. לפי מקור ששוחח עם העיתון, כמה מהשרים הטכנוקרטים צפויים להתחלף עם שרים המייצגים תנועות פוליטיות. נציין כי רק ב-2022 צפויות להתקיים בחירות חופשיות במדינה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture