Marc Israel Sellem/POOL

נתניהו: "רק אתמול הסכמנו לעסקת ה-F35"; גנץ: "מערכת הביטחון לא ידעה"

ראש הממשלה מגיב להאשמות על מידור מערכת הביטחון: "לא היה שום משא ומתן חשאי. לאחר חתימת ההסכם, האמריקנים ביקשו מאיתנו לשקול". שר הביטחון: "לו היה למערכת הביטחון את המידע - היה הדבר מאפשר ניהול נכון ואחראי של התהליך"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (מוצאי שבת) במסיבת עיתונאים להאשמה של ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ כי הסתיר ממערכת הביטחון את המגעים בין ארצות הברית לאיחוד האמירויות על עסקת מטוסי ה-F35: "אין יסוד לשום אמירה כזאת, שהיה איזה משא ומתן חשאי או שהסתרנו משהו, לא היה משא ומתן כזה, לא הייתה גם שום התניה מצד האמירויות להסכמה ישראלית למכירת F35 או כל מערכת נשק אחרת כהתניה להסכם שלום, לא הייתה התניה כזאת ואכן הסכמה כזאת לא ניתנה".

"לאחר חתימת ההסכם, האמריקנים פנו אלינו ואמרו לנו שהאמירויות, שמבקשים כל הזמן לקבל את ה-F35 ביקשו מאיתנו לשקול את הדבר הזה בצורה מעשית. אנחנו שלחנו, אני ושר הביטחון בני גנץ, משלחת מקצועית של משרד הביטחון לוושינגטון שדנו עם הפנטגון בשלושה שבועות האחרונים באופן אינטנסיבי על כל הנושאים הללו. רק אתמול ניתנה הסכמה שלנו, בעקבות סיום עבודת המשלחת, בעקבות הבטחת היתרון הצבאי האיכותי של ישראל, והבטחת העליונות הצבאית של ישראל במרחב, רק אתמול נתנו את הסכמתנו לעסקה הזו".

"האמת היא פשוטה", הוסיף ראש הממשלה, "לא הייתה הסכמה כזאת, לא הייתה התניה בהסכמה כזאת, היא ניתנה רק אתמול לאחר משא ומתן ממושך של גורמי המקצוע במשרד הביטחון שעשו עבודה מצוינת, אני חושב ששר הביטחון חזר מוושינגטון עם הישגים חשובים מאוד, על חלק מהן אנחנו נדון בוועדת השרים להצטיידות בתחילת השבוע".

"הם רצו, זה לא סוד, האמירויות רוצות במשך שנים, יש לי חדשות בשבילך, הרבה מדינות אחרות רצו F35 ומל"טים ומבקשות את זה מארצות הברית, הרבה מדינות, זה לא היה חלק מההסכם, פומפאו אמר את זה". נתניהו הוסיף והתעקש כי "לא הייתה עסקה, כל עוד אין אישור גם לא הייתה עסקה, היא צריכה לעבור את הקונגרס, הדיון בא לאחר מכן".

נתניהו התייחס לאפשרות שמדינות נוספות ינרלו יחסים עם ישראל וידרשו לרכוש נשק מתקדם: "שאלת הנשק עלתה באופן פרטני לגבי האמירויות, יש לנו מדיניות כללית, הסכמי השלום אינם מכשירים באופן אוטומטי מכירת נשק מתקדם מבחינתו, זה כמובן החלטה האמריקנית, אבל מותר לנו להביע את דעתנו וכך עשינו, רק אחרי שהובטח לנו שהיתרון הצבאי האיכותי של ישראל יישמר, נתנו את הסכמתנו לאמירויות ונתנו את הסכמתנו אתמול, לא לפני זה".

גנץ מיהר להגיב ואמר כי "כשר הביטחון אני קובע שמערכת הביטחון לא ידעה ולא נחשפה למו"מ לאספקת מערכות נשק איכותיות לאיחוד האמירויות דרך ראש הממשלה. לאחר ההסכם שנחתם עם האמירויות, הנחיתי את מערכת הביטחון לנהל את השיח הביטחוני שיבטיח את יתרונה האיכותי של ישראל, תוך מעורבות אישית שלי מול הממשל האמריקאי".

"לו היה למערכת הביטחון את המידע- היה הדבר מאפשר ניהול נכון ואחראי של התהליך. אני גאה על פעולתנו המהירה והיסודית שהובילה להסכם שחתמתי ביום חמישי עם שר ההגנה האמריקאי שיבטיח את יתרונה האיכותי של מערכת הביטחון וצה"ל לעשרות השנים הבאות", דברי השר גנץ.

 

חילופי האשמות: נתניהו וגנץ הודיעו שישראל לא תתנגד למכירת F35 לאמירויות

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture