Nati Shohat/Flash90

חסר תקדים: גדולי האדמורי"ם והרבנים שיגרו מכתב תמיכה לטראמפ

גדולי האדמורי"ם והרבנים בארצות הברית מכתב הוקרה ותמיכה לנשיא ארצות הברית זאת פחות משבועיים לפני הבחירות. תזמון המכתב הוא ללא ספק מהווה כתמיכה וקריאה להמוני החרדים להצביע לטראמפ. "תזכה להוביל אותנו לניצחון בבחירות הקרובות"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בצעד נדיר ויוצא דופן יוצאים גדולי האדמורי"ם והרבנים בארצות הברית במכתב מיוחד בו הם מביעים את תודתם והערכתם העמוקה לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ זאת פחות משבועיים לבחירות לנשיאות במקום.

בתחילת מכתבם כותבים גדולי האדמורי"ם והרבנים בארצות הברית, "אנו כותבים כדי להביע לך את תודתנו העמוקה ביותר. אדוני הנשיא, במיוחד לאור הצהרתך לאחרונה לפיה יש להחשיב בתי תפילה ומוסד דתי כ"חיוני". נתת קול רב עוצמה למה שכל האנשים הטובים יודעים מעל לכל ספק שעכשיו, יותר מתמיד, עלינו לכוון ולהתפלל אל הקב"ה".

בהמשך מכתבם מוסיפים גדולי האדמורי"ם והרבנים כי "אנו מרגישים אסירי תודה כל כך שאתה, אדוני הנשיא, אכן מביע את ההנהגה שאנחנו צריכים, בעמידה על זכויות הדת שלנו, שהוא קריטי כדי לעזור לנו להתמודד עם סערת המגיפה הנוכחית. הדגמת מנהיגות זו עם מחויבותך לחשיבות המהותית של ישויות דתיות".

"אתה מבין, אדוני הנשיא" כותבים גדולי התורה "כי האמונה באלוקים תשמור אותנו חזקים ותסלק אותנו מהאסון הזה כמו כל הצרות, כשאנחנו מתמודדים עם המגפה חסרת התקדים הזו, נגיף הקורונה, אנו סומכים על אמונתנו בהקב"ה כדי להתגבר על האתגר העצום הזה. זו הסיבה שהאישור שלך לפתיחת בתי הפילה חשוב כל כך, במיוחד בתקופה בה אנו זקוקים לבית התפילה שלנו ולבתי ספר דתיים פתוחים בצורה בטוחה ועשויה – עכשיו יותר מתמיד".

"תמיכתך המוצהרת בחופש הדת והמסר החד-משמעי לפיו הזכות להתפלל וללמוד אינה מסכנת, היא ראויה להערכה". בהמשך מכתבם הם מברכים את נשיא רצות הברית דולנד טראמפ שיזכה להוביל את ארצות הברית בגאון לניצחון בבחירות הקרבות. הם אף מוסיפים לו ברכות אישיות שיזכה לבריאות ושגשוג לו ולכל משפחתו. בסיום מכתבם הם כותבים "יהי רצון שמלך מלכי המלכים יגן עליך ברחמיו, יביא לו דרך ויגן עליו מכל הסכנות והמצוקה כך שיהיה מרוצה, ונאמר, אמן".

על המכב חתמו באורח חריג, כ"ק האדמורי"ם לבית סאטמאר, האדמו"ר מראחמסטריווקא, האדמו"ר מבאבוב, האדמו"ר מסקווירא, האדמו"ר ממונקאטש, האדמו"ר מפאפא, האדמו"ר מויז'ניץ מאנסי, ראש הישיבה הגאון רבי שמואל קמינצקי, המשגיח הגה"צ רבי אליהו דב ווכטפוגל, הגאון רבי מלכיאל קוטלר ןעוד.

המכתב עצמו כבר הוכן לפני מספר חודשים והחל מאז יצא אחד העסקנים הבולטים במקום להביא את חתימת האדמורי"ם והרבנים, יצוין, כי חתימתם נובעת לאחר שהנשיא דונלד טראמפ עשה רבות למען יהודי ארצות הברית, בהם, שיחרורו המוקדם של האסיר הרב שלום מרדכי רובשקין, אישור חוק האסירים שהביא לשיחרורם המוקדם של איסרים חרדים רבים שישבו בכלא בשל עבירות צווארון לבן ועל תמיכתו הרבה בנושאי דת.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זקן האדמורי"ם הוא האדמו"ר מראחמסטריווקא – מברוקלין ניו יורק חתום ואתם לא כתבתם על כך , כנראה לא שמתם לב

טעות!
המכתב נכתב בתחילת סיוון ועכשיו פורסם לצורכי תעמולה

המכתב עצמו כבר הוכן לפני מספר חודשים והחל מאז יצא אחד העסקנים הבולטים במקום להביא את חתימת האדמורי"ם והרבנים, יצוין, כי חתימתם נובעת לאחר שהנשיא דונלד טראמפ עשה רבות למען יהודי ארצות הברית, בהם, שיחרורו המוקדם של האסיר הרב שלום מרדכי רובשקין, אישור חוק האסירים שהביא לשיחרורם המוקדם של איסרים חרדים רבים שישבו בכלא בשל עבירות צווארון לבן ועל תמיכתו הרבה בנושאי דת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture