David Cohen/FLASH90

נציב התלונות בהחלטה מחוצפת: לבחון את המשך כהונתו הגר"י יוסף כדיין

השופט בדימוס אורי שוהם מסר את ההמלצה לוועדה לבחירת דיינים בעקבות התבטאויות נגד מערכת המשפט. הוועדה לבחירת דיינים בראשות ש"ס ואין סיכוי כי תחליט נגד מרן הרב הראשי. זעם חרדי: "מר שוהם משמש כבא כח של התנועה הרפורמית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נציב תלונות הציבור על השופטים, שופט בית המשפט העליון בדימוס אורי שוהם, ממליץ לוועדה לבחירת דיינים לבחון את המשך כהונתו של הרב הראשי לישראל, מרן הגאון הגדול הרב יצחק יוסף, כדיין – כך מפרסם היום (ראשון) העיתונאי יקי אדמקר ב'וואלה'. את ההחלטה פרסם שוהם, לאחר שהראשון לציון התבטא בתקופה האחרונה נגד מערכת בתי המשפט בכלל, ובית המשפט העליון בפרט.

ההחלטה התקבלה לאחר תלונה שהגיש המרכז הרפורמי לדת ומדינה, באמצעות עו"ד אורי נרוב, בעתירה הביאו ציטוטים של הראשל"צ הרב יצחק יוסף נגד בג"ץ. "אתם יודעים שהבג"ץ בכל דבר מרגיש את עצמו מעל כולם, כל דבר הוא מתערב", אמר הרב. באותו השיעור תקף הרב את הרפורמים, ואמר כי "הם זייפו את התורה". הרב הבהיר כי אין בכוונתו לציית להוראת בית המשפט, "אשבית את כל מערכת המבחנים, יהיה בלגן ורעש וישנו".

עוד התבטאויות של הראשל"צ הרב יצחק יוסף בגינן המליץ אורי שוהם את המלצתו המחוצפת, הרב אמר: "אתם יודעים שהבג"ץ כל דבר הוא מרגיש את עצמו מעל כולם, כל דבר הוא מתערב. כמו עכשיו מחייבים אותנו לעשות מבחנים לנשים. הגישו בג"ץ עלינו, מה עם הנשים, גם הם צריכים להיות רבניות, רבניות הכוונה כמו הרפורמים, רבה…". כך פורסם באתר 'סרוגים'.

עוד אמר הרב "כותבים פסק, הבג"ץ? כן, הרבנות הראשית לישראל חייבת לעשות מבחנים לנשים… אני שבוע שעבר שלחתי הודעה אחרי שמנדלבליט כתב לי חוות דעת שאני חייב לשמוע לבית המשפט ואם לא, יאשימו אותי אחר כך בביזיון בית המשפט… אז שלחתי הודעה למנדלבליט: אני לא אעשה בשום פנים ואופן מבחן לנשים, אני לא אעשה מבחן לנשים רבניות כמו הרפורמים…".

יצוין כי הוועדה לבחירת דיינים פועלת בדומה לוועדה למינוי שופטים, ונציגיה הם הרבנים הראשיים לישראל, שר המשפטים, חברי כנסת ונציגי לשכת עורכי הדין. הוועדה נמצאת בשליטה כמעט מוחלטת של ש"ס, והסיכויים שהמלצה כזו תתקבל – נמוך עד לא קיים כלל.

הרב הבהיר כי הוא "עומד אחרי הדברים באופן מלא", וציין כי הם נאמרו בכובעו כרב הראשי לישראל ובנושא המצוי תחת הרבנות הראשית, ולא כדיין.

השופט שוהם דחה טענה זו, ושאל האם באמת סבור הרב יוסף כי כללי האתיקה של דיינים לא יחולו על דיין המשמש כ"רב ראשי או רב עיר". הוא הקשה והוסיף כי "האם מאמין הרב כי דיין שמשמש בתפקיד זה, יוכל להשתלח בדבריו ככל העולה על רוחו, להצהיר בריש גלי כי יתעלם מהוראות בית המשפט העליון, ולשאת דברי נאצה כלפי ציבורים גדולים בחברה הישראלית".

השופט שוהם הוסיף, כי "ייאמר בלשון ברורה וחד משמעית כי גם כאשר דיין נושא בתפקיד נוסף, אין הדבר פוטר אותו מהחובות החלות על כל דיין ושופט בישראל". לדברי השופט, אין זו הפעם הראשונה שבה הרב יוסף מתבטא ב"אופן שאינו ראוי לדיין בכלל ולדיין בבית הדין הרבני הגדול בפרט", עפ"ל.

הוא הבהיר כי למרות כל הקביעות הקודמות בעניינו "הוא הולך ומחריף את התבטאויותיו". לסיום קבע שוהם כי הוא ממליץ לוועדה לבחירת דיינים להתכנס בהקדם ולבחון את המשך כהונת הרב יוסף כדיין בבית הדין הרבני הגדול.

ח״כ משה ארבל (ש"ס) הגיב לדברי השופט (בדימוס) אורי שוהם כנגד מרן הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף שליט״א: – ״שוב פעם אחר פעם מבקש מר שוהם להצטרף ללהקת המעודדים של התנועה הרפורמית. רק בשבוע שעבר קובלנה שהגשתי כנגד שופטת שהפרה את פסיקת בג״צ בנוגע לאיזוק במרחב הציבורי נדחתה ואפילו לא בחתימת מר שוהם אלא ע״י עוזרת משפטית, כשמדובר בתנועה הרפורמית הרי שמר שוהם עצמו נעמד דום למתן התייחסות".

ארבל ממשיך "לגופו של עניין דברי הרב הם המשך ישיר לעמדת הרבנות הראשית לישראל עוד מאז הקמת המדינה. כדברי הרב הראשי לישראל דאז הרב יצחק הלוי הרצוג זצ״ל ביחס למערכת המשפט בישראל אשר דנה שלא לפי דין תורה ״כל בר בי רב יודע כמה הרעישו אבות העולם החל מהתנאים ועד לאחרוני הפוסקים על ההתדיינות בערכאות של גויים. ומה גדול החילול השם כשמדינת ישראל מסגלת לה ספר חוק ומשפט משל הגוים״.

לסיום אמר "הציפיה ממי שישב בעבר בערכאה הגבוהה ״לצדק״ כי יראה בעצמו לכבד את עצמאות הערכאה המקבילה והמכהנים בה ולא ישמש לוביסט לתנועה הרפורמית״.

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח״כ מיכאל מלכיאלי (שס) הגיב לדברי השופט בדימוס שוהם: ״שוב מר שוהם משמש כשחקן בזירה הפוליטית וכבא כח של התנועה הרפורמית כחלק ממכלול של פעילות ציבורית לשלילת הליגטמיות של רבני ישראל לעצב את התרבות האזרחית בישראל. אבקש לחזק את ידי כבוד מרן הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף שליט״א המוסר נפשו על ביצור ושמירת חומות הדת ומקיים בנפשו ״לא תגורו מפני איש. מר שוהם. טול קורה מבין עיניך!״.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רשעים, ארורים!!! סופם הקרוב יגיע גם יגיע.

צריך לבדוק אם הנ"ל יהודי
וכל הפוסל במומו פוסל , וצריך להדיחו כמה שיותר מהר…

יחי מרן הרב יצחק יוסף!
ארורים כל הרשעים, ברוכים כל הצדיקים.

הראשון לציון הרב יצחק יוסף. ..
אל תערוץ ואל תחת כי עמך ה אלוקיך בכל אשר תלך.
אנחנו מוחים על ביזיון תלמידי חכמים

חחח כואב להם שהרב צודק, בניגוד גמור אליהם..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture