גבעת זאב: כך אושר אירוע המוני לציבור החרדי • צפו

אחרי תקופה ארוכה בה לא ניתן היה לקיים אירועים, הצליחו ב"איגוד בני הישיבות גבעת זאב" לנצח את המשוואה: עשרות השתתפו באירוע היסטורי, במהלכו התחייבו בחורי הישיבות ללמוד מעל 17 אלף דפי גמרא • האירוע נערך באישור כל הגורמים, ובמהלכו הקפידו המשתתפים על הנחיות מיוחדות • המארגנים מתארים את הדרך להשגת האישורים ומסכמים בסיפוק: "כולם רוצים לעשות אירועים דומים.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד המוני ומרגש של 'סיום הש"ס' התקיים בשבוע שעבר בגבעת זאב ביוזמתו ובהפקתו של "איגוד בני הישיבות – גבעת זאב". את האירוע כיבדו בהשתתפותם כל רבני המקום, ובראשם רב השכונה הרה"ג רבי אריה זילברשטיין שליט"א.
מדובר בבשורה אדירה לציבור החרדי: לראשונה הצליח ציבור בני התורה לערוך אירוע המוני שאושר על ידי כלל הגורמים, תוך שמירה על כללי בריאות נאותים.
ראש איגוד בני הישיבות הרב מרדכי שניידר אמר כי "תקופת הקורנה זה הוא זמן בו האיגודים המקומיים אמורים למלא את החלל הגדול שנפער בעקבות הקושי בתפעול הסדיר של הישיבות הקדושות. זכינו, בסייעתא דשמיא, להפעיל מערך שלם של לימוד משותף ככל שניתן".
שיאו של האירוע הנדיר היה בהתחייבותם של כלל בחורי הישיבות החברים באיגוד המקומי, בחלוקת הש"ס ביניהם בצורה ממוסדת ומאורגנת. "כולם ללא יוצא מן הכלל היו שותפים בהתארגנות התורנית הנפלאה הזאת", משתף הרב שניידר. "הצורך שלנו לערוך סיום מאורגן ומסודר כפי שהורגלנו בעבר היה חשוב במיוחד, דווקא עכשיו. חתמנו תקופה ארוכה של לימוד והתלכדות מיוחדים במינם. זו הייתה הצלחה ייחודית, כאן בגבעת זאב, כך שממש מעז יצא מתוק".
ארגון האירוע, הדורש מאמץ גם בימים כתיקונם, היווה עבור המארגנים אתגר אדיר. "זה היה מסע בירוקרטי מורכב ומתיש", מתאר הרב שניידר. "עד כה לא אושר לקיים שום אירוע עם כמות משתתפים כזו. המסע לקבלת האישורים היה דרך חתחתים של ממש. המסר שלנו לאותם גורמים היה למעשה – התעקשות אדירה לקיים את האירוע בכל מחיר. כל גורם פיקודי כזה או אחר בא עם דרישות חדשות משלו, ובתחילה סברנו כי ישנו איזה קו מנחה וברור, אך ככל שנקפו השעות הבנו כי 'ההנחיות' המיוחלות לא כתובות בשום מקום".
ביום האירוע בשעה 11 בבוקר ערכו המארגנים סיור עם צמרת המשטרה והמפקד המקומי שהתנה את קיום האירוע בדרישות ברורות, שאכן בוצעו כייאות: בשטח הפתוח הוקמו שש קפסולות, כאשר הרווח ביניהן עומד על 20 מטרים מסומנים ותחומים, ללא אפשרות מעבר בין קפסולה לחברתה.
בליבו של האירוע התקיימה תחרות מותחת בין בחורי הקפסולות בניצוחו של הרב ישראל עזרא, מרבני האיגוד. במהלך התחרות הבחורים לקחו על עצמם כמות גדולה ככל יכולתם של לימוד דפי גמרא, כאשר כל קפסולה מנסה להתמקם בראש הטבלה. זה מול זה התחרו בני הישיבות הגדולות מול הקטנות, עד שבסופו של יום הבהב על לוח התוצאות המספר המדהים הבא: 17,200 דפי גמרא, אותם התחייבו בחורי החמד, 108 בסך הכל, להספיק וללמוד עד סוף הזמן.
המארגנים מסכמים בסיפוק כי "אין ספק שקיומו של האירוע בגבעת זאב מוכיח כי אף בתקופה זו ניתן לערוך אירועים מרוממים שכאלו. לעסקנים המקומיים זורמות כל העת פניות ממקומות נוספים המעוניינים גם הם לקבל את המתכונת ואופן קבלת האישורים לאירועים מסוג זה, על מנת לנסות ולהעתיק את המודל שהוכתר בהצלחה, בבחינת "קנאת סופרים תרבה חכמה".
צפו בתיעוד מהאירוע • צילום סטילס: קובי הר צבי. צילום וידאו: דוד דביר

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אשריכם ר מרדכי שניידר מחזק ומקיים השכונה תחזקנה ידיכם ויה"ר שתמשיכו בפעולתכם הנרחבה להגדיל תורה ולהאדירה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture