Flash90

יחליף את פרופ' רוני גמזו: פרויקטור הקורונה הבא יהיה פרופ' נחמן אש

נתניהו ואדלשטיין סיכמו על מינויו של פרופ' נחמן אש לראש "מגן ישראל" ויתחיל החל ממחר חפיפה עם פרופ' רוני גמזו. אש היה עד לאחרונה ראש חטיבת הבריאות של מכבי והיה בעבר רופא בסיירת מטכ"ל, קצין רפואה ראשי בצה"ל וסמנכ"ל במשרד הבריאות

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין סיכמו היום (שלישי) על מינויו של פרופ' נחמן אש לראש "מגן ישראל". בהודעה משותפת למשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות נמסר כי אש יתחיל החל ממחר חפיפה עם פרופ' רוני גמזו. אש היה עד לאחרונה ראש חטיבת הבריאות של מכבי והוא פרופסור חבר במחלקה לניהול מערכות בריאות באוניברסיטת אריאל בשומרון.

הוא נולד בשנת 1961. בשנים 1989–1991 שירת כרופא בסיירת מטכ"ל. לאחר מכן התמחה ברפואה פנימית במרכז הרפואי שיבא. בשנת 1992 נבחר להשתתף כרופא הכוח במבצע "שיח אטד", ולקח חלק באימון המודל למבצע בו אירע אסון צאלים ב'. אש מיהר למקום התאונה והיה הרופא הראשון שטיפל בפצועי הסיירת. בשנים 1994–1995 שימש אש כקצין הרפואה הראשי של אוגדת איו"ש.

בשנת 1997 סיים את התמחותו ברפואה פנימית ונבחר לשמש כראש ענף הרפואה במפקדת קצין רפואה ראשי. בשנת 1999 יצא ללימודים בארצות הברית, במסגרתם קיבל כעבור שנתיים תואר שני במחשוב רפואי מטעם תוכנית משולבת של האוניברסיטאות הארוורד ו-MI בבוסטון. עם שובו לארץ מונה לתפקיד מפקד הרפואה של פיקוד הדרום.

יצוין שבספטמבר 2005 מונה לסגנו של קצין רפואה ראשי, תא"ל ד"ר חזי לוי (מנכ"ל משרד הבריאות כיום). 2007-2011 שימש כקצין רפואה ראשי, ושימש בתפקידו בין היתר במבצע עופרת יצוקה. זמן קצר לאחר מכן מונה לסמנכ"ל בכיר למידע ומחשוב במשרד הבריאות. בשנת 2014 מונה לראש חטיבת הבריאות של מכבי שירותי בריאות.

קודם להודעה על מינויו של פרופ' אש לתפקיד, גורמים בקבינט שצוטטו ב'חדשות 12' טענו כי דווקא "צריך לבטל את מוסד הפרויקטור -הוא פשוט מיותר". לדברי אותם גורמים, "זה אולי נוח שיש מישהו להפיל עליו את האשמה, אבל זו לא פונקציה שבאמת צריך כדי לנהל את המלחמה בקורונה. גמזו התנהל כמו פוליטיקאי ולא צריך עוד אחד כזה בתוך הקבינט".

"נחמן הוא איש מאוד ראוי", אומר גורם במערכת הבריאות שצוטט ב'ווינט'. "הוא מילא שורה של תפקידים והוא אחד האנשים היותר חרוצים שאני מכיר. הוא איש מאוד אינטליגנטי ומתון, איש מקצוע מצוין, השאלה היא אם הוא יוכל לעמוד בכל הלחצים והרוע ובכל הפוליטיזציה. זו השאלה הגדולה, כי רוני שוחה בזה. גמזו הוא בעצם פוליטיקאי, נחמן הוא לא כזה. הוא איש מקצוע יוצא מן הכלל והוא יעבוד מאוד טוב עם המנכ"ל חזי לוי".

"מקצועית אין ספק שהוא יהיה מעולה, יש לו את כל היתרונות שבעולם, אבל העניין הנוסף הוא איך הוא יעבוד עם התקשורת", הוסיף אותו גורם. "הוא לא טיפוס מוחצן אלא יותר מופנם. את חזי הרגו בתקשורת מאוד מהר, כי הוא טוב מדי. קשה למצוא טיפוסים כמו זאב רוטשטיין, גבי ברבש, רוני גמזו או פרופ' איציק קרייס. במקרה הזה צריכים לעמוד גם על הרגליים האחוריות, לדפוק על השולחן ולא לוותר. אם רוצים לבחור אדם מצוין זה האיש. אם רוצים מישהו שיידע להתמודד עם הלכלוכים – זו בעיה".

פרופ' אש ייכנס לנעליו של גמזו, שצפוי לשוב בחודש הבא לתפקידו כמנהל בית החולים איכילוב בתל אביב. גמזו עצמו המליץ על אש כמחליפו. לקראת המינוי שוחח אש השבוע עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפני ההודעה על מינויו של אש נשקל מינויים של כמה מועמדים אחרים, ובהם מנכ"לי משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן-טוב וגבי ברבש. כמו כן נשקלה האפשרת לבטל לחלוטין את התפקיד ולהעביר את סמכויותיו למנכ"ל משרד הבריאות.

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה, סגן יו"ר הר"י ומנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים בשיבא הגיב למינוי: "מהכרותי עם נחמן איני מופתע מנכונותו להתגייס למשימה הלאומית. אני תקווה, שהקול המקצועי השקול יישמע, ולא יפול קורבן למאבקים פוליטיים ולאינטרסים צרים. הצלחתו של פרופ׳ אש, תהיה הצלחה של כולנו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ואו. גם "נחמן" גם "אש". ודאי יתן לנו לטוס לאומן!

בס"ד
רואים שיש לו אש בעיניים

פרויקטור הקורונה החדש הציג לפני ראש השנה גישה מקוממת בהשוואה בין הנסיעה הקדושה לאומן, לחשיבות הפגנות השמאל: "הפגנות זה דבר בסיסי מאוד בזכויות האזרח בדמוקרטיה, לדחות בשנה את הנסיעה לאומן זה דבר אפשרי, והמחיר שלו לא כזה גבוה"

זבל!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture