Kobi Gideon / Flash90.

בגאולה ומא"ש יוצאים למאבק בקו הכחול: "זאת מלחמה עם התושבים – הם לא יצליחו"

תושבי השכונות יוצאים למאבק בקו הכחול של הרכבת הקלה שעתיד לעבור בלב השכונות ולפגוע בצביון השכונות, כ-3,000 מהם הגישו התנגדויות. גורם חרדי המעורב בתכנית ל'חדשות JDN': "מדובר בגורמים קיצוניים שפעלו נגד הסיכומים עם העדה החרדית תוך פיזור טענות שקריות והזויות שאין להן שחר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לקראת הדיון בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה על תוואי הקו הכחול של הרכבת הקלה הגיש 'ועד גאולה' התנגדות להקמת תחנות בתוואי הקו שמתוכנן לעבור ברחוב שטראוס. על ההתנגדות חתומים כ־3,000 תושבים. במרכז הטענות והנימוקים המתנגדים מתלוננים כי צביון השכונה ייהרס ותהיה פגיעה.

איש מאה שערים המשתייך לציבור הקנאי, יואל (יואליש) קרויס מסביר בשיחה עם 'חדשות JDN' את הרקע להתנגדות התושבים, לדבריו, מתכנני הקו מעוניינים להקים שתי תחנות ברחובות שטראוס ויחזקאל אשר יביאו לשכונה השמרנית אנשים שאינם מתאימים לאופי השכונה, "כל מה שאנחנו מבקשים זה לשמור על האופי הבדלני שלנו, אנחנו שומרים מכל משמר מכניסת זרים שאינם מתאימים לאופי השכונה, כעת רוצים לעשות פה תחנות שיביאו אנשים לא רצויים".

קרויס משמיע טענות קשות על משרד התחבורה אשר לאחר הסכמות והבנות עם העדה החרדית בחרו שלא לעמוד בהתחייבויות ולהביא מכשול רוחני לשכונה, "בהתחלה היה סיכום ברור עם העדה החרדית על מיקום התחנות באזור השכונה, אולם לאחר פרסום התוכנית התברר שאכן התחנות ימוקמו במקומות שסוכמו, אולם המתכננים הוסיפו מספר פתחים לתחנות (שאמורות להיות תת קרקעיות. י.ב.) שיגיעו לשכונה".

אנשי מאה שערים טוענים שכל בקשתם היא למנוע השפעות חיצוניות על השכונה, "כל פתח נוסף לתחנה עולה עשרות מיליוני שקלים, לא ברור מדוע חשוב להם להוסיף פתחים סמוך לשכונת מאה שערים כאשר התושבים אינם מעוניינים בכך".

יואליש קרויס אף טוען כי מדובר במעשה מכוון לפגיעה באופי השכונה, "כשהסוחרים בעמק רפאים נאבקו שהרכבת תעבור מתחת לאדמה הסבירו שמדובר בעלויות גבוהות ושמתחת לפני הקרקע לא ניתן לעשות תחנות אלא במרחק של 700 מטר, פתאום כשמגיעים למאה שערים ניתן לעשות תחנות במרחק קצר ויש מספיק כסף כדי לעשות עוד ועוד פתחים". קרויס קובע כי "זאת מלחמה עם תושבים שחיים פה כבר יותר ממאה שנים, הם לא יצליחו".

כאמור, 'ועד גאולה' הגיש התנגדות להקמת תחנות בתוואי הקו שמתוכנן לעבור ברחוב שטראוס עליה חתומים כ־3,000 מתושבי השכונה. המתנגדים טוענים כי "צביון השכונה ייהרס ותהיה פגיעה באופן חמור ביותר בחזון ובמטרה של מייסדי השכונה והסביבה ובתושבים הקיימים". עוד נכתב כי "תחנות אלו יביאו לשכונה אנשים שאינם תואמים לאופי ולאורח החיים של תושבי השכונה, אשר עובדים קשה על מנת להתרחק מהשפעות הרחוב ואף מוותרים על נוחות החיים שלהם בשביל מטרה זו".

עוד נכתב כי "התושבים משלמים מהונם ומכספם דווקא כדי לגור בשכונה זו למרות הצפיפות, העיקר להיות מובדלים מהשפעות הרחוב. התושבים מגובשים כדי לפעול בכל צורה חוקית על מנת לעצור את הקמת התחנות הללו, ככל שיהיה ניסיון להקמתן חס וחלילה". כהוכחה לצביון המיוחד של מאה שערים ציטטו התושבים את שופטי בג"ץ אשר השוו בעבר בין 'נטורי קרתא' ובין כת ה'אמיש' בארה"ב, כשרצונה של כל קבוצה הוא לחיות בנפרד מאוכלוסיית מדינתה.

גורם חרדי בעיריית ירושלים המעורב בתכנית הגיב בשיחה עם 'מקומי JDN' לטענות: "נציגי הציבור החרדי ישבו כבר לפני מספר שנים עם 'העדה החרדית', וחתמו על סיכומים כיצד יפעלו התחנות באזור כך שלא תהיה שום פגיעה בצביון. אך גורמים קיצוניים שגם לא מהססים לנקוט בדרכי טרור ושקרים, פעלו נגד הסיכומים הללו, תוך פיזור טענות שקריות והזויות שאין להן שחר".

"כידוע בימים אלה עיריית בני ברק נלחמת כדי שתהיה תחנה לרכבת הקלה בעיר, כי שם מבינים שזה העתיד. אף אחד לא חולם שזה יגרום לשינוי לרעה. האם בגלל שיש תחנה במקום, מישהו שלא הגיע עד עכשיו באוטובוס, כן יגיע מעכשיו? מה יש לחילונים לחפש בגאולה? מדובר באנשים הזויים שאינם מייצגים את התושבים ואת רבבות תושבי ירושלים, אלה אנשים קיצונים שמחאתם היא פרנסתם".

"ההוכחה הטובה ביותר שמדובר בטענות סרק היא הדרישה הפתאומית שתהיה רכבת על קרקעית כמו בעמק רפאים. אלא שאותם גורמים גם מחו נגד תוכנית לרכבת על קרקעית באזור. כל מה שנתכנן עבור כלל הציבור החרדי הם נגד".

"אבל רוב הציבור החרדי בירושלים בעד שדרוג התחבורה הציבורית, רק כמה אנרכיסטים ופורעי חוק שפרנסתם במחאתם, עושים הכל כדי לפגוע בתכנית. וזה לא הדבר היחיד שבו הם גורמים נזק כבד לציבור החרדי".

"יש להבהיר שנציגי הציבור החרדי, ונציגי התושבים, יעשו הכל כדי שהתכנית תצא לפועל, ואותם אלימים ואנרכיסטים לא יצליחו במזימתם להזיק לציבור החרדי שמשווע למערכת הסעה המונית שמתאימה לצרכיו", דברי הגורם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שטויות.
כולם רוצים את זה.

ממש לא, זה הרס השכונות

להפוך את מא"ש למדרחוב, זה הרס השכונות….

שתחבורה תעבור זה הרס השכונות….

מסתבר שזה המשפט היחיד שהמשועממים שם יודעים לומר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture