Adam Schultz / Biden for President

התקשורת בארה"ב הכריזה: המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן ניצח ונבחר לנשיאות

רשתות התקשורת האמריקניות הכריזו כי המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ג'ו ביידן ניצח בבחירות ויהיה הנשיא הבא. זאת לאחר שלטענתם ביידן ניצח בפנסילבניה שתספיק לבדה כדי להביאו אל היעד של 270 אלקטורים. האריס: "עשינו זאת, ג'ו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

רשתות התקשורת בארצות הברית – CNN ,NBC, ופוקס ניוז וכן סוכנות הידיעות AP הכריזו הערב (מוצאי שבת) כי המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן ניצח במדינות פנסילבניה ונבאדה ונבחר לנשיא ה-46 של ארה"ב. 26 האלקטורים שמחלקות שתי המדינות מביאים אותו ל-279 אלקטורים לכל הפחות, ובחלק מהרשתות ל-290, כשלניצחון בבחירות דרושים 270 אלקטורים.

עם ההכרזה על זכייתו של ביידן החלו להישמע קריאות שמחה ברחובות העיר ניו יורק. לאחר זכייתו צייץ ביידן בחשבון הטוויטר שלו: "אמריקה, כבוד הוא לי שבחרתם בי להוביל את המדינה הנהדרת הזו. העבודה שעומדת לפנינו תהיה קשה, אבל אני מבטיח לכם זאת: אני אהיה הנשיא של כל האמריקנים – בין אם הצבעתם לי או לא. אני אשמור על האמון שהענקתם לי".

הנשיא הנבחר של ארה"ב, יישא הלילה נאום לאומה האמריקנית. לפי דיווח ברשת CNN, ביידן העביר את השעות האחרונות עם משפחתו בביתו בדלאוור וצפה בתחזיות של רשתות הטלוויזיה האמריקניות. אתמול אמר כי "אנחנו לא יכולים להכריז על ניצחון כרגע, אבל המספרים מציגים לנו סיפור ברור ומשכנע – אנחנו הולכים לנצח בבחירות האלה".

המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן הגדיל גם את יתרונו במדינת ג'ורג'יה, והפער בינו לבין הנשיא המכהן דונלד טראמפ עומד כעת על 7,248 קולות לטובתו, זאת לאחר שנספרו 99% מהקולות. לפי שעה לביידן יש49.4% מהקולות (2,461,455) ואילו לטראמפ יש 49.3% מהקולות (2,454,207). כמו כן, ביידן נמצא על סף ניצחון בפנסילבניה, שתספיק לבדה כדי להביאו אל היעד של 270 אלקטורים, המספר הדרוש לניצחון בבחירות, והוא מוביל גם בג'ורג'יה, אריזונה ונבאדה, שלוש מדינות שדי לו בניצחון בשתיים מהן כדי להיבחר לנשיא.

קמלה האריס, שתהיה סגניתו של ביידן, תהיה האישה הראשונה בתפקיד, והראשונה ממוצא אפרו-אמריקאי ואסייתי. האריס כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "הבחירות האלו גדולות יותר ממני או מג'ו. הן עוסקות בנפש של ארה"ב ובנכונות שלנו להילחם עבורה. בואו נתחיל". היא אף העלתה סרטון שלה מתקשרת לביידן לחגוג את הניצחון.

יו"ר בית הנבחרים, הדמוקרטית ננסי פלוסי, הצהירה כי בחירתו של ביידן "מציינת את זריחתו של יום חדש של תקווה לאמריקה". מזכירת המדינה לשעבר הילרי קלינטון, שהפסידה לדונלד טראמפ בהפתעה גדולה בבחירות לנשיאות ב-2016, כתבה בטוויטר: "המצביעים אמרו את דברם, והם בחרו בג'ו ביידן ובקמלה האריס. זהו צמד שבחירתו מציינת היסטוריה, דחייה של טראמפ, דף חדש לאמריקה. תודה לכל מי שעזר לזה לקרות. קדימה, יחד".

ביידן היה סגן נשיא ארה"ב בין השנים 2009-2016 תחת הנשיא ברק אובמה. לפני שנבחר לסגן הנשיא, כיהן ביידן במשך 36 שנים בסנאט של ארצות הברית כנציג מדינת דלאוור מטעם המפלגה הדמוקרטית. הוא יהיה הנשיא המבוגר ביותר שאי פעם נבחר לתפקיד, וכשיושבע לתפקיד בינואר 2021 הוא יהיה כבר בן 78. מי שקבע את השיא הקודם היה טראמפ עצמו, שנכנס בגיל 70 לבית הלבן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איזה צרה לישראל
אבל שוב זה כל זה זה שקרים וזיופיום כך דיווחו על אחד מן הקלפיות שזיפו בו 17.000 קולות לטובת בידן ועוד מקוםשהשמיטו את טרמפ מהספירה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture