Official White House Photo by Shealah Craighead

דיווח: מקורביו של טראמפ הציעו לקיים עצרות ענק בקריאה לספירת קולות חוזרת

ב-CNN דווח כי חתנו של טראמפ ג'ארד קושנר ויועצים נוספים מדרבנים אותו לקיים עצרות הקוראות לקיים ספירת קולות חוזרת. מנגד, ראש הסגל של טראמפ מתנגד לכך ודוחק בו להודות בהפסד. הגברת הראשונה גיבתה אתמול את הנשיא וצייצה: "כל קול חוקי חייב להיספר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הנשיא דונלד טראמפ שוקל לקיים עצרות פומביות בדרישה לספירה חוזרת של הקולות בכמה מדינות. רשת CNN דיווחה הלילה (שני) כי מקורבים לטראמפ, בהם יועצו וחתנו ג׳ארד קושנר ועורך דינו רודי ג׳וליאני, דוחקים בנשיא לקיים שורה של עצרות המונים כדי לעורר קריאה ציבורית לספירה חוזרת.

מנגד, לפי הדיווח, יועצים בכירים אחרים, בהם ראש הסגל בבית הלבן מארק מדווז, הציעו לטראמפ לשקול הכרה בהפסד לג'ו ביידן. אתר "אקסיוס" דיווח כי מטה טראמפ כבר הכין צוותים במדינות המפתח כדי לפעול לספירה חוזרת, וכי טראמפ מתכוון, בין היתר, להציג מודעות אבל של אנשים שמתו אבל רשומים כמי שהצביעו, לטענתו, בבחירות.

ביממות האחרונות ספג טראמפ ביקורת מכמה דמויות בכירות ומוכרות במפלגה הרפובליקנית, בהן המועמד לנשיאות לשעבר מיט רומני ורעייתו של המועמד לנשיאות לשעבר ג'ון מקיין, שבירכו שלשום בערב את ביידן וסגניתו קמלה האריס. אמש הצטרף למברכים גם הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש הבן, רפובליקני, ובברכתו הדגיש: "האמריקנים יכולים להיות בטוחים שהבחירות היו הוגנות מיסודן, ותוצאתן ברורה. לא משנה למי הצבעתם, הצבעתכם נספרה".

בוש מסר בהודעה שפרסם כי התקשר לביידן: "שלחתי לו ברכות חמות והודיתי לו על המסר הפטריוטי שהעביר בנאומו בלילה שעבר. אף שיש לנו חילוקי דעות פוליטיים, אני יודע שג'ו ביידן הוא אדם טוב, והוא קיבל הזדמנות להנהיג ולאחד את ארצנו. הוא הדגיש שאף שהוא התמודד כדמוקרט, הוא ישלוט בשם כל האמריקנים. איחלתי לו הצלחה".

למרות הצהרות בוש ורומני, רבים במפלגה עדיין ניצבים לימינו של טראמפ ומהדהדים את מסריו. הסנאטור מארקו רוביו, למשל, צייץ בטוויטר: "התקשורת יכולה להכריז על מנצח בבחירות, אבל לא היא מחליטה אם הטענות לחוקי בחירות פגומים ולאי-סדרים נכונות. את זה מחליטים בתי המשפט". הסנאטור ממיזורי ג'וש הולי כתב: "לא התקשורת קובעת מי הנשיא. העם קובע. כשכל הקולות החוקיים ייספרו, כשיסתיימו הספירות החוזרות וכשיטופלו הטענות למרמה, נדע מי המנצח".

אתמול דווח כי רעייתו של הנשיא מלאניה טראמפ מנסה לשכנע אותו להודות בהפסד. זמן קצר אחרי הדיווח, פרסמה רעיית הנשיא ציוץ תמיכה בטראמפ: "יש לספור את כל הקולות החוקיים – ולא את הקולות שאינם חוקיים. האמריקנים ראויים לבחירות הוגנות, עלינו להגן על הדמוקרטיה שלנו".

בניו של הנשיא, דונלד ג'וניור ואריק, המשיכו להעלות אתמול ציוצים שטענו כי תוצאות הבחירות הן תוצאה של הונאה. אריק דרש ספירה ידנית מחדש של כל הקולות בארה"ב – מספר שעומד על כ־150 מיליון. דונלד ג'וניור, מצידו, האשים את שלוש מדינות "רצועת החלודה" – מישיגן, וויסקונסין ופנסילבניה – ב"הונאה משולחת רסן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture