ממתק לשבת – פרשת תולדות • צפו

ממתק לשבת עם הרב נחמיה וילהלם שליט"א שליח חב"ד בנגקוק - תאילנד
  • קיום מצוות שמיטה בהידור: לא שכירות. לא שותפות. בעלות אמיתית!

    תוכן מקודם

  • הקציפו הקציפו משקה BARISTA מושלם לקפה >>>

    תוכן מקודם

  • מדוע עדיף רכישה שתירשם בטאבו לקיום מצוות שמיטה?

    תוכן מקודם

  • מה דעתו של מרן שר התורה על רכישת קרקע לקיום מצוות שמיטה

    תוכן מקודם

ממתק לשבת פרשת תולדות תשפ"א
הרב ד"ר יונתן זקס הרב הראשי של אנגליה שנפטר לפני כשבועיים סיפר לנו בכינוס שלוחים לפני כמה שנים,
הוא היה אז סטודנט בקיימברידג' ונכנס אל הרבי לשיחה אישית ביחידות, הוא הגיע עם רשימה של שאלות בכל התחומים, אבל, הוא אומר, מהר מאוד התחלפו התפקידים "הרבי התחיל לשאול אותי שאלות ולאתגר אותי כמה סטודנטים יהודיים יש בקיימברידג'? כמה מהם מעורבים בחיים היהודיים? מה אני עושה כדי לשתף סטודנטים נוספים?… התחלתי לומר "במצב בו אני מוצא את עצמי…" והרבי עשה משהו שככל הידוע לי היה מאוד נדיר עבורו, הוא קטע את דבריי באמצע המשפט. הוא אמר: "אף אחד לא 'מוצא את עצמו' במצב. הכנסת את עצמך למצב מסוים ואתה יכול להכניס את עצמך למצב אחר.""
הרגע הזה שינה את חיי!
עמדתי שם סטודנט צעיר, מול אחד מגדולי המנהיגים של העולם היהודי שאיתגר אותי לא לקבל את המצב כמות שהוא אלא לשנות אותו. אז הגעתי לתובנה שחזרתי ואמרתי פעמים רבות: העולם טעה. אנשים חשבו שהצלחתו של הרבי הייתה בכך שהיו לו אלפי תלמידים. אבל הם פספסו את העובדה החשובה ביותר: מנהיג טוב יוצר תלמידים, מנהיג מצוין יוצר מנהיגים".
בפרשת השבוע אנחנו קוראים על הברכות שיצחק תכנן לתת לעשיו ובסוף יעקב קיבלם, הברכות מתחילות, במילים "ויתן לך" אומרים לנו חז"ל למה כתוב ויתן עם וא"ו בהתחלה ולא "יתן לך" כדי לרמז ש"יתן ויחזור ויתן", ולכאורה נשאלת השאלה כאשר אדם נותן הרי שהנתינה הוא מוגבלת ולכן אפשר שמיד אחרי שיתן ייצטרך לתת שוב אבל הקב"ה שהוא אין סוף הרי שהנתינה הראשונה שלו היא מושלמת ולמה צריך עוד נתינה?
מוסבר על כך בחסידות שהנתינה השנייה היא לא אותה נתינה שוב אלא זו נתינת כח לאדם שהוא יוכל להרבות את הברכה בכוחותיו שלו, כמו רב שמלמד תלמידים וישנם שני סוגים של תלמידים יש תלמיד שהוא "בור סוד שאינו מאבד טיפה" יש לו זיכרון מעולה וכל מה שהרב מלמד הוא זוכר אבל לא מוסיף משלו, לעומתו יש תלמיד שלא רק שהוא זוכר את דברי הרב אלא הוא "כמעין המתגבר" מעבר ללימוד הרב גם נתן לו כלים ללמוד בעצמו.
באופן כללי שני סוגי התלמידים האלו מסמלים בעבודת השם את הצדיק ואת בעל התשובה, הצדיק הולך בדרך ישרה ועושה את מה שצווה בלי חכמות, בעל התשובה לעומתו מוסיף מעבר למה שצווה מלמעלה ולכן הוא מצליח להפוך אפילו את הזדונות לזכויות.
לכן יצחק רצה לברך בברכה מיוחדת זו את עשיו כדי שישוב בתשובה אבל מכיוון שעיקר עבודת התשובה שייכת דווקא בעם ישראל לכן רבקה דאגה שיעקב יקבל את הברכות.
יהי רצון שנזכה לגלות את הכוחות המיוחדים שקיימים בתוכנו וכך נהיה ראויים לברכה הגדולה ויתן, יתן ויחזור ויתן שהקב"ה יתן לכולנו שפע גדול ונזכה בקרוב ממש לגאולה האמיתית והשלימה.
שבת שלום
הרב נחמיה וילהלם
בית חב"ד בנגקוק תאילנד

Share on email
שתפו במייל

כתבות קשורות

פנינים לפרשת השבוע • הרב יוסף חיים אוהב ציון
פרשת האזינו • המגיד הירושלמי רבי אשר דרוק • צפו
מוצאי יום הכיפורים אצל הראשון לציון הגר"י יוסף שליט"א
רבה של אור יהודה עם רעיון מיוחד על פרשת האזינו • צפו
השבת מציינים 'שבת יארצייט' של ה'תפארת מרדכי' מפיטסבורג זצ"ל
האזינו: 'חדשות JDN' וגאולה FM במשדר שינעים לכם את ההכנות לשבת
המחבלים שנתפסו והבניין שקרס • עשרת הסרטונים הנצפים של השבוע
מחדל הבריחה מהכלא: סוהר הגיע לתא בזמן שהמחבל חפר את המנהרה
ונשמרתם: תוך שעות 3 נפצעו במהלך בניית הסוכה - אחד במצב קשה
סלמון בטעם מעושן / ניסי גולדרייך
מרגש: ילדי הקירוב התאמנו לסובב ג' פעמים על הראש
משלוח של דלק הגיע ללבנון; צעיר ביצע ירי של טיל RPG לשמחה • צפו
ביום כיפור: לוחמי מג"ב עצרו ערבים שיידו אבנים סמוך לביתוניא
עם תרגול ירי: סיום קורס במנגנוני הביטחון של חמאס בעזה • תיעוד
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
ישראלי'ק בש עם מחרוזת ניגונים סוערים: "ליובאוויטש טאנץ"
אברהם פריד עם מחרוזת ממיטב שירי ר' יום טוב הערליך • צפו
לשמר את יום כיפור בהבטה על חסדי השי"ת • הרב יחיאל מאיר צוקר • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture