ההרוגים בהתרסקות מטוס חיל האוויר בנגב: איתי זיידן וליהוא בן-בסה ז"ל

פורסמו שמות הטייסים שנהרגו כתוצאה מהתרסקות מטוס קל בשטח פתוח בדרום הארץ: מדריך בבית הספר לטיסה, רב-סרן (מיל') אִיתַי זַיְידֵן ז"ל, בן 42, מקיבוץ שובל ופרח הטיס, רב-טוראי לִיהוּא בֶּן-בָּסָה ז"ל, בן 19, מראשון לציון שהועלה מדרגת טוראי לדרגת רב-טוראי לאחר מותו

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

דובר צה"ל פרסם הערב (שלישי) את שמות הטייסים שנהרגו היום כתוצאה מהתרסקות מטוס קל בשטח פתוח בדרום הארץ: מדריך בבית הספר לטיסה, רב-סרן (מיל') אִיתַי זַיְידֵן ז"ל, בן 42, מקיבוץ שובל ופרח הטיס, רב-טוראי לִיהוּא בֶּן-בָּסָה ז"ל, בן 19, מראשון לציון שהועלה מדרגת טוראי לדרגת רב-טוראי לאחר מותו. "הודעות נמסרו למשפחותיהם. צה"ל משתתף בצער המשפחות וימשיך ללוותן", נמסר.

רס"ן במיל' איתי זיידן בן ה-44 ז"ל, אב ל-4 ילדים, שימש כמפקד טייסת 201 במילואים בחיל האוויר. זיידן, במקור מזכרון יעקב, הוא חבר קיבוץ שובל הסמוך לרהט. ככל הידוע זיידן הדריך את ליהוא בן-בסה, סטודנט באוניברסיטת בן גוריון, וחניכו לטיסה במסגרת קורס טיס – שכידוע הסתיימה באסון. אביו, שלמה, פרסם בעמוד הפייסבוק שלו את תמונתו וכתב: "בני ליהוא מחמד נפשי נקטל בתאונת אימונים בקורס טיס במטוס שהתרסק הבוקר ברהט. עולמי חרב עליי".

לפי דובר צה"ל, "בסביבות השעה 11:35, מטוס מסוג סנונית של בית הספר לטיסה התרסק בשטח פתוח ליד קיבוץ משמר הנגב. מדובר בטיסת אימונים במסגרת ההכשרה של קורס טיס. בצה"ל אומרים כי לא מדובר בתרגול יוצא דופן. לפי שעה, אומרים בצה"ל, לא ידוע אם הסיבה להתרסקות הייתה תקלה טכנית, טעות אנוש או גורם אחר.

לפי גורמים בצה"ל, בחיל לא קיבלו מהטייס והחניך דיווח על תקלה או אירוע חריג שיכלו להצביע על הסיבות להתרסקות. אחד הגורמים שמקשים על החקירה היא העבודה כי על מטוס האימונים מדגם סנונית לא מותקנת קופסה שחורה, ולא אמצעי תחקור דיגיטלי אחר. זאת, למרות שמדובר במטוס המשמש לטיסות אימון של פרחי טיס בשלב "המכין" – השלב בו נבחן החניך על כישורי הטיסה שלו. במקרה הנוכחי היה הצוער בטיסה מספר 15 שלו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב כי "אני מביע צער עמוק על אובדנם של קצין חיל האוויר במילואים רס"ן איתי זיידן ז"ל ופרח הטיס מבית הספר לטיסה רב"ט ליהוא בן-בסה ז"ל שנספו בתאונת המטוס היום. בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים למשפחותיהם ביגונם הכבד".

שר הביטחון בני גנץ אמר הערב בעקבות תאונת המטוס כי "מדובר בתאונה קשה שגבתה מאיתנו מחיר כבד. אני מבקש לשלוח את תנחומיי למשפחות. צה"ל יעשה הכל בכדי לבדוק את האירוע ולהסיק את המסקנות הנדרשות". שר הביטחון שוחח הערב עם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי וקיבל ממנו עדכון אודות פרטי התחקיר הראשוניים וצוות תחקיר המומחים שמונה לבדוק את התאונה.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין: "ליבנו עם המשפחות של טייס חיל האוויר במילואים ופרח הטיס מבית הספר לטיסה, אשר נהרגו היום בהתרסקות המטוס בו התאמנו. הלב דאב על אובדן החיים שנגדעו כל כך מוקדם. משפחות יקרות, משפחת חיל האוויר, אני כואב את כאבכם. יהי זכרם ברוך".

מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין הנחה מוקדם יותר היום על הקמת צוות תחקיר מומחים בראשות קצין בדרגת אלוף-משנה לבחינת נסיבות האירוע. כמו כן, החליט מפקד חיל האוויר על עוצר טיסות אימונים והכשרות בחיל האוויר החל מהיום.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תשנו לההרוגים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture