בריטניה אישרה לשימוש את החיסון של פייזר: "נתחיל לחסן כבר בשבוע הבא"

בריטניה הודיעה הבוקר על החלטתה לאשר את השימוש בחיסון נגד קורונה של חברת "פייזר", ועדכנה כי הוא יהיה זמין ברחבי הממלכה החל מהשבוע הבא. מדובר באישור ראשון לחיסון לקורונה של רשות בריאותית מערבית, ובריטניה תהיה המדינה הראשונה במערב שתחל לחסן את אזרחיה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בריטניה אישרה היום (רביעי) את השימוש בחיסון שפיתחה ענקית התרופות פייזר נגד נגיף הקורונה. בהודעה שפרסמה ממשלת בריטניה צוין כי היא מאמצת את המלצות הרשות הרגולטורית לתרופות במדינה, וכי החיסון יהיה זמין לשימוש כבר מהשבוע הבא. בריטניה היא המדינה הראשונה שמאשרת את החיסון של פייזר לשימוש.

"הממשלה קיבלה היום את המלצת הסוכנות הרגולטורית העצמאית (MHRA) לאשר את חיסון הקורונה של פייזר-bioNTech לשימוש", אמר דובר הממשלה, "החיסון יהיה זמין ברחבי בריטניה החל מהשבוע הבא". שר הבריאות הבריטי, מאט הנקוק, אמר: "50 בתי חולים נערכים לקבל את החיסון. מוקדם מרכזים גדולים שבהם החיסון יאוחסן".

ממשרד הבריאות הבריטי נמסר כי "הדבר מגיע לאחר חודשים של ניסויים קליניים מאומצים וניתוח קפדני של הממצאים על ידי מומחי הסוכנות, אשר הגיעו למסקנה כי החיסון עומד בסטנדרט חמור של איכות, בטיחות ויעילות". עוד הבטיח כי הממצאים של הוועדה שאחראית לבחינת החיסון יפורסמו בקרוב, ובהם יפורסמו הקבוצות הראשונות לקבל את החיסון החדש, ביניהן: יושבי בתי האבות והדיור המוגן, צוותי הרפואה והסיעוד, האוכלוסייה המבוגרת ואוכלוסיית הסיכון.

מחברת פייזר נמסר: "האישור לשימוש חירום בבריטניה בחיסון מסמן רגע היסטורי במאבק נגד הקורונה. זו מטרה אליה חתרנו מאז הכרזנו לראשונה שהמדע ינצח, ואנו מברכים את ה-MHRA על ביצוע הערכה מדויקת ונקיטת פעולה מהירה, כדי לסייע בהגנה על תושבי בריטניה". מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה אמר: "אנו צופים אישורים נוספים בקרוב, ומתמקדים לפעול באותה רמה של דחיפות כדי לספק חיסון איכותי ובטוח ברחבי העולם".

להחלטה התקדימית צפוי משקל מכריע באישורים נוספים שיינתנו מוקדם מהצפוי לחיסוני הקורונה. מודרנה הודיעה אתמול כי הגישה לרשות את הבקשה לאישור, וסביר שכבר בימים הקרובים יתקבל האור הירוק להפצת חיסוני מודרנה בבריטניה. מדינות נוספות ברחבי אירופה צפויות לאשר את שני החיסונים בימים הקרובים, ובחברות נערכו כבר מבעוד מועד להפצת מיליוני מנות חיסון ברחבי היבשת.

לפייזר הסכם חתום עם ישראל לפיו יסופקו שמונה מיליון מנות חיסון, שצפויות לכארבע מיליון אזרחים, כשכול מחוסן מקבל שתי מנות חיסון. ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז כי החיסונים הראשונים יגיעו בתחילת 2021, אולם בסעיף זה נכתב בהסכם כי החיסונים יגיעו "בהתאם לנסיבות", כלומר פייזר מחויבת לישראל עד סוף 2021, אבל לא מחויבת בתאריך שבו תתחיל לספק את הסחורה.

כזכור, פייזר הודיעה לפני כשלושה שבועות כי כי סיימה את השלב האחרון של הניסוי, לאחר ש-170 נדבקים השתתפו בו, ועדכנה את יעילות החיסון שפיתחה ל-95%. עוד עלה מתוצאות הניסוי כי החיסון יעיל ב-94% באוכלוסיות סיכון גילאיות, זאת אומרת נראתה יעילות גבוהה אצל מבוגרים בני 65 ומעלה. נוסף על כך, מתוך עשרה מקרים שבהם חולים שהשתתפו בניסוי אושפזו במצב קשה, תשעה היו בקבוצת הפלסבו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture