לקראת הכרעה על הוראה לציבור: בכירי משרד הבריאות ייפגשו שוב עם הרבנים

בכירי משרד הבריאות התכנסו בביה''ד ב''ב בראשותו של הגר''י סילמן בכדי לבקש מהרבנים לצאת בקריאה לציבור החרדי שיתחסן נגד הקורונה, אך הרבנים ביקשו לשוב ולהתכנס בעוד מספר ימים. הרבנים התבטאו בחריפות נגד מודעות הקונספירציות

בכירי משרד הבריאות עלו הערב (ראשון) לישיבה ארוכה בבית הדין בני ברק בראשותו של האב"ד הגאון רבי יהודה סילמן כאשר במהלכו ניסו לשכנע את הרבנים לצאת בקריאה לציבור החרדי שיתחסן בחיסון נגד נגיף הקורונה. ל'חדשות JDN' נודע כי במשך כל הדיון נחרץ היה האב"ד הגאון רבי יהודה סילמן שליט"א בדעתו שלא לצאת בקריאה להתחסן כל עוד לא יסיימו את הסבב הראשון ויראו שאין בכך סיכונים.

בפגישה שנערכה בבית הדין בבני ברק השתתפו מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש, ממונה הקורונה למגזר החרדי ב'מגן ישראל' האלוף במיל' רוני נומה, יחד עם היועץ הרפואי ויו"ר ארגון 'למענכם' הרב יוסי ערבליך, במהלך הפגישה ניסו ראשי מערכת הבריאות לשכנע את הרבנים לצאת בקריאה שהציבור יתחסן.

מצד הרבנים נכחו בפגישה האב"ד הגאון רבי יהודה סילמן שליט"א, הגאון רבי שריאל רוזנברג שליט"א והגאון רבי מנחם מנדל לובין שליט"א, במשך שעה ארוכה הם דנו יחד עם מומחי הבריאות בכדי להבין את מהות החיסון. לאחר דין ודברים הורה האב"ד הגר"י סילמן יחד עם שאר הרבנים כי הם לא יורו להתחסן עד סיום הסבב הראשון של החיסונים בכדי לוודאות שאין בכך סיכונים מיותרים.

גורם שמעורה בפרטי הפגישה אמר ל'חדשות JDN' כי הרבנים ביקשו להמתין מספר ימים נוספים לקבל מידע על תוצאות החיסונים ברחבי העולם, בכדי להכריע האם לצאת בקריאה פומבית לציבור להתחסן. עם זאת, הרבנים לא הביעו עמדה נגד לקיחת החיסונים כבר כעת ובמקרה ויישאלו על כך באופן פרטני ימליצו על כך.

שר הבריאות יולי אדלשטיין בירך על קיום הפגישה ואמר: "הדרך לחזור לשגרה עוברת בחיסונים. החיסונים בטוחים ונבדקו על ידי רשויות הבריאות העולמיות המקצועיות ביותר. כבר אמרתי שאתן דוגמה אישית ואהיה מהראשונים שיתחסנו".

במטה ההסברה החרדי במשרד הבריאות מסרו כי "בכירי משרד הבריאות נפגשו הערב עם גדולי הדיינים והרבנים בבני ברק, בכדי להציג בפניהם את ההיערכות לקראת תחילת מתן החיסונים בישראל. בדיון בראשות גאב"ד בד"צ בני ברק הגאון רבי שריאל רוזנברג שליט"א, הראב"ד רבי יהודה סילמן שליט"א ורב העיר בני ברק הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט, השמיעו בכירי משרד הבריאות את הצורך הגדול בחיסונים במטרה להחזיר את השגרה בהקדם. משלחת משרד הבריאות שכללה את מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, מנהל "מגן ישראל" פרופ' נחמן אש, ראש הדסק החרדי האלוף במיל' רוני נומה, ד"ר הרב יקיר קאופמן – רופא בכיר במשרד הבריאות ויו״ר ׳למענכם׳ היועץ הרפואי הרב יוסי ערבליך".

מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי פרש בפני הרבנים את התהליך שקדם לאישור החיסונים והבהיר כי "בשל מצב החירום העולמי, קיצרו בבירוקרטיה אולם לא באיכות החיסון. על אף אישור מנהל הרפואה האמריקני, אנו עושים בדיקות נוספות ומוודאים כי החיסון עומד בדרישות המחמירות ביותר". כמו כן הדגיש פרופ׳ לוי כי "עד כה לא נמצאה אף תרופה לנגיף ורק החיסון יאפשר את החזרה לשגרה הן בעולם הישיבות והן בעריכת השמחות".

במהלך הדיון התייחס מנהל 'מגן ישראל' פרופסור נחמן אש, למודעות הרחוב האנונימיות שניתלו על לוחות המודעות במגזר החרדי אשר קוראות שלא להתחסן ומטעות את הציבור. הראב"ד הגר"י סילמן התבטא בחריפות כנגד המודעות והוסיף כי "אין רוחנו נוחה מהמודעות הללו". במשרד הבריאות אומרים כי בסיומו של המפגש שנערך באווירה חיובית, ביקש הראב"ד הגר"י סילמן לשוב ולהתעדכן בעוד כשבועיים בתוצאות החיסון ברחבי העולם, זאת קודם שיקרא באופן פומבי להתחסן.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה צריך כל כך הרבה דיונים ורבנים
חיסון נותנים נגד משהוא שנפגעים ממנו
מתוך כארבע מאות אלף נדבקים 98% מהם התגברו ללא התערבות רפואית כל שהיא
אז על מה לתת חיסון ???

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו