Oren Ben Hakoon/POOL

בנט: "קורא לעמיתיי הפוליטיקאים – בואו לא נשוב אף פעם לחרמות פנימיים"

דיווח: נתניהו החליט להפסיק לתקוף את בנט ולהתקרב אליו, כי הוא מבין שלא תהיה לו קואליציה בלעדיו. גנץ בכנס משרד התפוצות: "ניסים אינם נוחתים במטוסים- גם כשייפתר המשבר הבריאותי, המשבר החברתי ימשיך להכות בנו ומולו עלינו להציב מנהיגות שראויה לטפל בו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להפסיק לתקוף את יו"ר ימינה, חבר הכנסת נפתלי בנט ולהתקרב אליו, כי הוא מבין שלא תהיה לו קואליציה בלעדיו, כך דווח הערב (שני) ב'חדשות 12'. במקביל, בנט מבדל את עצמו מסער ואומר כי ינסה להחליף את נתניהו אבל לא פוסל אותו ורואה בו שחקן לגיטימי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה החליפי בני גנץ, יו"ר ימינה נפתלי בנט ובכירים נוספים השתתפו הערב באירוע השקת "הייעוד המשותף" שנועד לחבר בין העם היהודי במדינת ישראל ובתפוצות על ידי גיבוש עקרונות כלליים. המשתתפים חתמו על המגילה שהינה יוזמה משותפת של קרן ג'נסיס, מדינת ישראל ובחסות נשיא המדינה, בהובלת משרד התפוצות והשרה עומר ינקלביץ'.

בנט רמז בדברים באירוע להבטחה של גדעון סער שלא יישב עם נתניהו ואמר באירוע כי "אלו זמנים פוליטיים קשים בישראל. אני קורא לעמיתיי הפוליטיקאים: בואו לא נשוב אף פעם לחרמות פנימיים ואישיים זה כנגד זה. כך איבדנו כבר פעמיים את מדינתנו. ויכוחים חריפים? בוודאי! חרמות זה כנגד זה? לא! אנו עם אחד. ונישאר עם אחד".

גנץ אמר בכנס: "חג החנוכה, מסמל גם תקופה של שבר בעם. שבר שחוזר מהימים ההם לזמן הזה. אם פעם למשבר קראו התייוונות, לאויב קראו אנטיוכוס והנס היה פח השמן – המשבר של ימינו הוא החוסן החברתי והלכידות שרוסקו בשנים האחרונות, האויב הוא הקורונה שמקצינה את התופעות האלו. יש מי שייטען כעת שהנס הוא החיסון, אבל זו טעות מרה".

"ניסים אינם נוחתים במטוסים, זריקות בכתף מרפאות וירוסים אך הן אינן מאחות את פצעי השנאה וההסתה. גם כשייפתר המשבר הבריאותי, המשבר החברתי שהתפשט כאן הרבה לפני הווירוס ימשיך להכות בנו, חזק יותר. המשבר הכלכלי יהיה עמוק יותר, ומולו נהיה חייבים להיות חזקים ומאוחדים. מול המשבר החברתי והפוליטי שאנו עוברים- תוכל לעזור רק מנהיגות שראויה לכך וזוכה לאמון הציבור".

גנץ אמר ליהודי העולם, כי: "במלחמות ישראל – יהדות התפוצות תמיד התגייסה ברוח ובחומר. בסולידריות ובתמיכה מדינית. היום גם אנחנו צריכים להתגייס עבורה במאבק בקורונה- בסיוע מול בעיות ייחודיות של הקהילות. זו תהיה הוכחה לסולידריות הבלתי ניתנת למחיקה ביננו לבינם ולאחריותנו הקולקטיבית ואני שמח לנצל את הבמה ולעדכן שגם החיסון הישראלי סיים היום את שלב א' של ההתנסות בו והוא עובר לשלב ב'. אני גאה לעמוד כאן היום, עם השקת המיזם החשוב הזה. התוצר שעליו אנו חותמים היום מדגיש את דרכנו המשותפת".

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

נתניהו, שנכנס היום לבידוד, האם בכנס בוידאו: "שלום לכולם, בהמשך לפתיח האירוע, אנחנו רבי דעות אבל יודעים להתאחד בשעת הצורך וזה בוודאי רגע של צורך. אני מברך את שר הביטחון בני גנץ, שרת התפוצות ויוזמת האירוע עומר ינקלביץ', ח"כ נפתלי בנט, ראש העיר ירושלים משה לאון, מייסד קרן ג'נסיס מיכאל פרידמן וסגנית נשיאת הקרן דורית גולנדר".

"רעייתי שרה ואני אכן התכוונו להיות עמכם במעמד הזה אבל כללי הקורונה מחייבים את כולנו, אז אנחנו שמחים להיות עמכם גם מריחוק מה. זהו יום חשוב שבו אנחנו חותמים על מגילת העם היהודי, שזינק בדורות האחרונים מגאיות ההריגה לפסגות התקומה. לנגד עיניי, בייחוד בחג החנוכה, עומדים הדברים הנפלאים שכתב מרק טוויין, גדול סופרי ארה"ב במאה ה-19".

"טוויין כתב על עם ישראל: "הוא זוהר ככוכב לכת בשמיים, לא פחות מן המעצמות הגדולות. המצרים, הבבלים והפרסים קמו בזמנם, מילאו את שמינו ככוכבי-שביט, עד שאורם דעך ונמוג לחלוטין; בעקבותיהם באו היוונים והרומאים ברעמים כבירים – עד שנשתתקו ונעלמו; היהודי ראה את כולם, ניצח את כולם, ועוד איננו מראה סימני הידרדרות, גם לא תופעות של זקנה, לא תשישות ולא אובדן תנופה. ערנותו לא כהתה, וחוכמתו לא פגה". הוא כתב את זה לפני השואה, הרבה לפני ותראו מה קרה מאז. אילו מרק טוויין היה רואה את מה שאנו מחוללים כיום, אין לי ספק שהוא היה כותב ספר תשבחות עב-כרס על עמנו".

"בזכות הישגינו הכבירים הפכנו את ישראל לכוח משמעותי בין האומות. העוצמה שאנו מטפחים בשיטתיות, בביטחון, בכלכלה, ביחסי החוץ, במדע, בטכנולוגיה, בתרבות – העוצמה הזאת מקרבת אלינו מדינות רבות, ובד בבד היא זוקפת את קומתם של יהודים בכל מקום".

"אני נרגש לראות כל ערב את חנוכיות הענק שדולקות בערים מרכזיות בעולם. האור היהודי ואורה של ישראל זורחים ברחובות ניו-יורק, בחוצות מוסקבה, בלב סקופיה שמנציחה השנה בהדלקת אלף חנוכיות את יהודי מקדוניה שהוכחדו בשואה, והמנורה גם דולקת למרגלות בורג' חליפה בדובאי".

"אינני מעלים עין מן האתגרים. יש עדיין תופעות מסוכנות של גזענות ואנטישמיות. אנחנו מחויבים להיאבק בהן בנחישות, בלא מורא. אבל האור לאין שיעור גדול מן החושך. אם נמשיך לדבוק במדיניות שהתווינו לביצור כוחה של ישראל, נביא עוד הישגים, עוד בריתות שלום, עוד שגשוג וגאווה – לנו ולאחינו ואחיותינו בחוץ לארץ".

"אני מבקש להוסיף שלוש נקודות שבעיניי הן מהות הקיום היהודי ומקבלות ביטוי במגילה החשובה הזאת שחתמתי עליה עכשיו: אחת – האחריות לגורל האנושות, שתיים – היכולת לשחות נגד הזרם כשמדובר במטרה צודקת, שלוש – הערבות ההדדית שמורגשת ביתר שאת בתקופת הקורונה".

"ראשית – האחריות: הסופר הבריטי הידוע פול ג'ונסון, שכתב ספר מצוין על תולדות היהודים, מדגיש שאנחנו, יותר מאשר כל תרבות אחרת, הצלחנו למצוא את האיזון בין דאגה לעצמנו לבין דאגה לזולתנו. מצד אחד קיום יהודי, מצד שני מסירות אוניברסלית".

"הנה אירוע קטן-גדול, שבשטף המאורעות נדחק לקרן זווית אבל אומר כ"כ הרבה: בשבוע שעבר חזרה לארץ משלחת סיוע ישראלית מהונדורס, שנפגעה מהוריקן עוצמתי שהיכה במרכז אמריקה. לפני שאנשי צה"ל עזבו את הונדורס, התושבים המקומיים הריעו להם ממושכות במחיאות כפיים. זה היה מחזה מחמם-לב, אבל לא יוצא דופן. משלחות ההצלה והעזרה שלנו נוהגות להגיע בין הראשונים למדינות שמתמודדות עם אסונות טבע. זה קורה פעם אחר פעם. בנפאל, בהאיטי או בכל מקום אחר".

"אגב, כך קורה גם בקורונה: רופאים ישראלים נמצאים בצפון איטליה כדי לעזור לתושבים באזורים שהנגיף התפשט בהם. הכל נובע מן השורש היהודי של "ואהבת לרעך כמוך"".

"הנקודה השנייה – עמידה עיקשת על עקרונות צודקים. אנחנו עם קשה עורף, כמו שאמר שארל דה גול. עוד בזמנים קדומים קראנו תיגר על אימפריות עצומות. סירבנו להיכנע לכוחות דורסניים. שחינו נגד הזרם. נאבקנו למען חירותנו, לשמירת זהותנו, להמשכיות מורשתנו. עיקרון זה צריך להמשיך ללוות אותנו בעידן הריבונות: בנושאים גורליים לקיומנו, עלינו לאמץ עמידה איתנה וגאה".

"לא הרכנת ראש, אלא הרמת ראש. לפעמים יש לעמוד ולא לוותר, גם מול ידידים, אפילו ידידים טובים. כך עשיתי בהתנגדותי להסכם הגרעין עם איראן. הזהרתי מפני הסכנות שטמונות בהסכם זה לעתידנו ולעתיד העולם כולו. הגישה הזאת, דווקא היא, תורמת לשינוי יסודי ביחסן של מדינות ערביות כלפי ישראל. כשאתה מתנגד בתקיפות לדבר רע – אתה משמש משענת גם לגורמים אחרים. היום אנחנו מחוללים מהפכה בקנה מידה היסטורי במזרח התיכון".

"הנקודה השלישית היא הערבות ההדדית – הברית שמחברת יהודים בכל העולם. אנחנו יכולים להתווכח, אנחנו עושים את זה לא רע. אנחנו יכולים לנהל מחלוקות חריפות, גם את זה אנחנו עושים. אבל בצד זאת קיימים ערכים יסודיים שקושרים יהודי מארגנטינה ליהודי מתוניסיה, יהודייה מאוסטרליה ליהודייה מאתיופיה: הזיכרון, החכמה, הלימוד, הגורל, הייעוד, האחווה, הזיכרון ההיסטורי והתקווה לירושלים. ראינו את זה עם העלייה המופלאה מאתיופיה רק לפני ימים אחדים. זה היה אחד הרגעים המרגשים ביותר לראות אותם יורדים ומנשקים את אדמת המולדת, כשהם נושאים ילדה קטנה שקוראים לה ירושלים".

"המגפה הביאה איתה אינספור יוזמות של חסד ונתינה. הושטת היד חוצה יבשות ואוקייאנוסים. במקביל נמשכת העלייה למדינת ישראל. בתוך שנים ספורות מחצית מיהודי העולם יחיו בארץ. הם מבינים שישראל היא מולדת, בית חם".

"ובכן האחריות לכלל, ההתעקשות על עקרונות צודקים, והערבות ההדדית, הן יסודות מרכזיים של קיומנו, מן העבר אל העתיד. יחד אנחנו נמשיך לחזק את הסולידריות בין ישראל לתפוצות, ובין תפוצה לתפוצה. יחד נהפוך את אותיות המגילה עליה חתמנו לאבני הבניין של נצח ישראל. תודה רבה לכם", דברי נתניהו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture