Yonatan Sindel/Flash90

צה"ל: טנק ירה בשוגג לעבר שטח רצועת עזה ופגע במבנה נטוש – האירוע מתוחקר

דובר צה"ל הודיע כי כחלק מתרגיל עלייה לתעסוקה מבצעית, טנק ירה בשוגג לעבר שטח רצועת עזה. האירוע מתוחקר. זוהתה פגיעה במבנה נטוש. לא ידוע על נפגעים. היום עזב את הגזרה גדוד שריון 74 ואת מקומו תפס גדוד שריון 75- שירה בשוגג

דובר צה"ל הודיע הערב (שני) כי כחלק מתרגיל עלייה לתעסוקה מבצעית, טנק ירה בשוגג לעבר שטח רצועת עזה. האירוע מתוחקר. זוהתה פגיעה במבנה נטוש. לא ידוע על נפגעים. היום עזב את הגזרה גדוד שריון 74 ואת מקומו תפס גדוד שריון 75- שירה בשוגג.

גורמים צבאיים מסרו כי מתחקור ראשוני עלה שמדובר בפגז אחד שנורה, וכי לא מדובר באותם הכוחות שירו ללא אישור לפני שלושה שבועות. אותו ירי התבצע זמן קצר לאחר שיגור רקטה שפגעה במפעל באשקלון, ובצה"ל טענו כי נראה היה שהלוחמים שירו את הפגז פעלו ב"חתירה יתרה למגע".

כזכור, בחודש שעבר ביצע טנק צה"לי ירי אחר בשוגג, כתוצאה מאי הבנה בין המפקדים ברשת הקשר. הלוחמים עלו עם טנקים לעמדת הירי ואחד מהם, קצין המשמש כמפקד הטנק, ירה פגז לעבר עמדה לא מאוישת של חמאס, ללא אישור. לאחר מכן, ניתנה הפקודה לטנקים להתמקם בעמדות מטרות בגבול, שם בוצע הירי. בצה"ל העריכו כי האירוע נבע מ"חתירה יתרה למגע".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו