מבצע "לתת כתף" יצא לדרך: נתניהו ואדלשטיין התחסנו בשידור חי • צפו

"זריקה קטנה לאדם, צעד גדול לבריאות של כולנו": ראש הממשלה ושר הבריאות הם הראשונים להתחסן נגד הנגיף, ופתחו את מבצע החיסונים מול המצלמות. אדלשטיין התרגש: "בתאריך הזה התקיים המשפט שלי בברית המועצות". נתניהו: "מאמין בחיסון"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו


צפו: החיסון של נתניהו ודברי נתניהו ואדלשטיין. צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין קיבלו הערב (מוצאי שבת) בשידור חי חיסון נגד נגיף הקורונה. "זאת זריקה קטנה לאדם וצעד ענק לבריאות של כולנו", אמר נתניהו שקיבל את החיסון בבית החולים שיבא בתל השומר מרופאו האישי ד"ר צבי ברקוביץ'. בכך היה ראש הממשלה נתניהו מהמנהיגים הראשונים בעולם שהתחסן נגד נגיף הקורונה. נתניהו צייץ בטוויטר לאחר מכן: "בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, שֶׁהֶחֱיָנוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִיעָנוּ לַזְּמַן הַזֶּה".

נתניהו אמר עם הגעתו לבית החולים כי "זה יום גדול מאוד למדינת ישראל. אנחנו נלחמים קרוב לשנה נגד המגפה הקשה ביותר שהאנושות ידעה מזה מאה שנה. עד סוף החודש יהיו כאן מיליוני חיסונים, בהמשך יבואו עוד מיליונים. אני ביקשתי להתחסן ראשון יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, כדי לשמש דוגמה אישית ולעודד אתכם ללכת להתחסן. אנחנו יכולים לצאת מזה יחד ואנחנו כבר נתחיל בזה. אני מאמין בחיסון הזה, עשרות אלפים עברו אותו בהצלחה, טובי המדענים אישרו אותו. אפשר לצאת לדרך".

לפני מתן החיסון אמר נתניהו: "זהו רגע מאוד מרגש. בדרך הנה חשבתי על הילדים שדואגים להורים שלהם, על הנכדים שרוצים לחבק את סבא וסבתא בחיבוק אמיתי, על בעלי העסקים שיוכלו לפתוח את העסקים שלהם; בעלי מסעדות, חדרי הכושר, לפתוח את המדינה מחדש ולהחזיר אותה למה שהיא הייתה. לחזור לחיים הנורמליים שאנחנו חפצים בהם. זה מתחיל במהלך הזה, אני מבקש מכולם להצטרף אלינו ולהתחסן".

עוד הוסיף ראש הממשלה בתום קבלת החיסון: "אני רוצה להודות לך פרופ' קרייס, לד"ר ברקוביץ׳ ולכל הצוותים הרפואיים. אני רוצה להודות בהזדמנות זאת לאדם מיוחד, מנכ"ל פייזר אלברט בורלא, ידיד חדש אישי שלי אבל ידיד ענק של מדינת ישראל וידיד של האנושות כולה. מה שהם עשו זה לא יאומן. מה שעוד יותר לא מובן מאליו זה שישראל היא מהמדינות הראשונות שמתחסנות".


צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

אדלשטיין אמר בתום קבלת החיסון: "היום הסתכלתי על התאריך – 19 בדצמבר. בתאריך הזה בשנת 1984 התקיים המשפט שלי בברית המועצות בגלל רצוני לעלות לישראל. היום ב 19 בדצמבר 2020 יש לי זכות גדולה להיות שר הבריאות בממשלת ישראל ויחד עם ראש הממשלה לפתוח את מבצע "לתת כתף". חברים, יש סיבות לאופטימיות".

עוד הוסיף: "ראש הממשלה ואנוכי ניתן דוגמה אישית. המבצע הזה בודק את החוסן של החברה הישראלית ואני בטוח שכולנו ערבים זה לזה. החיסון בטוח – בואו ותתחסנו. יש לי זכות גדולה להיות שר הבריאות בממשלת ישראל ויחד עם ראש ממשלת ישראל לפתוח במבצע שבעזרת השם יביא בריאות לעם ישראל. יש סיבות לאופטימיות".

בהצהרה נוספת לתקשורת, כרבע שעה לאחר קבלת החיסון, אמר נתניהו: "אני מרגיש מצוין, לכו להתחסן. אנחנו יוצאים מאפילת הקורונה לאור גדול. אני רוצה להודות שוב לשר הבריאות, למשרד הבריאות ולכל הצוותים הרפואיים: למד"א, למתנדבים ולכולם. דווקא עכשיו אני מבקש מכולם להקפיד על הכללים: מרחק, ידיים, מסיכה ולמנוע התקהלויות".

"אם כולם יתחסנו יותר מהר, כך נחזיר את החיים לנורמליות שהכרנו מהר יותר, בראש ובראשונה את הכלכלה. אנחנו נשקיע עוד יותר משאבים ומאמצים כדי לחזור למה שהיה. אנחנו צריכים את העזרה שלכם, זה תלוי בכולנו. אם כולם ישתפו פעולה, גם בהקפדה על הכללים וגם בהליכה להתחסן, אנחנו נצא מזה ויתכן מאוד שישראל תהיה המדינה הראשונה בעולם שיוצאת מזה", דברי נתניהו.

אדלשטיין ציין בהומור: "צר לי לאכזב את מפיקי הפיק ניוז, לא צמח לי שום זנב. תודה לרה"מ שעמל שהחיסונים יגיעו לארץ מהר יותר. בואו נעזור לצוותים הרפואיים לתפוס רגע מנוחה מהמאבק הקשה הזה בקורונה".


שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ומנכ"ל המרכז הרפואי שיבא פרופ' איציק קרייס עם פנקסי החיסונים לאחר קבלת החיסון. צילום: לע"מ

גם מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, התחסן היום. פרופסור לוי הבהיר היום כי יש בישראל מאות אלפי חיסונים ורכבת אווירית אמורה להביא עוד מיליוני חיסונים. "נקנו עשרות מקררים מתאימים", ציין מנכ"ל משרד הבריאות והבהיר כי החיסון אושר. "יש לנו הסכמים עם החברות, יגיעו מיליונים ולא תהיה בעיה של חיסונים".

לוין הוסיף: "זהו ערב היסטורי לאחר שנה קשה עם תחלואה בנגיף הקורונה ותחלואה הולכת ועולה בימים אלו. סוף סוף אנחנו מתחילים לחסן את האוכלוסיה בחיסון שבניסויים שנעשו הוא הוכח כיעיל ובטוח. ללא ספק תקווה למניעת תחלואה ולאחר חיסון מסה נרחבת מקרב באוכלוסיה, עובדה שתאפשר לנו לחיות בשיגרה אחרת , הן בריאותית, הן חברתית והן כלכלית".

מנהל בית החולים שיבא, פרופ' יצחק קרייס, אמר לפני שקיבל את החיסון: "עברנו 10 חודשים של טיפול במחלה. הרבה סבל, מוות ותחלואה. אם הבקבוקון הזה זו הבשורה – אז אנחנו בתחילתו של הסוף. אנחנו מאוד מתרגשים היום. אני מאחל לעם ישראל לחזור מהר בעזרת החיסון ובעזרת המדיניות של משרד הבריאות לחיים נורמליים ולכלכלה משגשגת. מגיע לנו".

ממשרד הבריאות נמסר כי "מבצע החיסונים נגד נגיף קורונה ״לתת כתף״ יוצא לדרך. המבצע יתחיל בשלבים ובאופן הדרגתי. במדינת ישראל יש מאות אלפי חיסונים ועומדים להגיע מיליוני חיסונים נוספים ברכבת אווירית, בעת הקרובה. משרד הבריאות יחד עם חברת ס.ל.א מאחסן את החיסונים בתנאי הקירור הנדרשים. על פי קצב ההתחסנות נספק חיסונים לקופות החולים ולאתרי החיסון. אנו שמחים לבשר כי נוכל לספק לאזרחי ישראל את החיסונים כנגד נגיף קורונה ב-2 מנות חיסון כנדרש".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה ביבי נראה מפוחד?

למה ביבי נראה מפוחד מאוד?
חדשות jdn מסננים את ההודעות בצורה חד צדדית

ביבי ניראה רגוע ומאושר

אז הזריקו לו מי עדן או נביעות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture