צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

שבוע שני למצבע החיסונים: כמעט 100 אלף בני אדם חוסנו אתמול נגד הקורונה

קצב ההתחסנות עומד ביעד שהציב שר הבריאות אדלשטיין למנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי, לפיו יש להגיע כבר השבוע ל-100 מתחסנים ביום. שר הבריאות: בסך הכל התחסנו עד היום 379 אלף איש. זה בזכות עבודה מדהימה של אנשי משרד הבריאות, קופות החולים, בתי החולים ומד"א

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שמונה ימים בלבד לאחר פתיחת מבצע החיסונים "לתת כתף" וכבר 379 אלף ישראלים התחסנו בחיסון נגד נגיף הקורונה. אתמול (ראשון) בלבד חוסנו 98,916 בני אדם. קצב ההתחסנות עומד ביעד שהציב שר הבריאות אדלשטיין למנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי, לפיו יש להגיע כבר השבוע ל-100 מתחסנים ביום.

שר הבריאות יולי אדלשטיין כתב הבוקר בחשבונו האישי בטוויטר: "תחילת שבוע שני למבצע החיסונים "לתת כתף" – מגרדים את ה 100,000 חיסונים ביום. בסך הכל התחסנו עד היום 379 אלף איש. זה בזכות עבודה מדהימה של אנשי משרד הבריאות, קופות החולים, בתי החולים ומד"א. ויותר מכולם – בזכותכם, אזרחי ישראל, שאתם נרתמים ומגיעים להתחסן. נמשיך כך, וגם נגביר את הקצב עוד יותר".

כזכור, משרד הבריאות הודיע אמש כי הם "פותחים את הנתיב לחסן בכל נקודה ונקודה בישראל. ישראל המדינה הראשונה בעולם שמבצעת אירוז מחדש לחיסונים נגד נגיף קורונה ומאפשרת לחסן בנקודות קצה במקסימום נגישות לציבור. עובדי סלא המסורים עובדים בתוך מקררים בטמפרטורות של 2 מעלות והכל תחת בקרה מוקפדת בפיקוח רוקחי צמוד ותחת משל"ט חיסונים במשרד הבריאות".

פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות, אמר כי "אני שמח שנמצא הפיתרון לנייד באופן בטוח ויעיל את החיסונים, בלי לפגוע באיכותם. לשמחתי זה מאפשר לנו לחסן במקומות קטנים ומרוחקים, בתי אבות ומוסדות סיעודיים. לעמוד במשימה שלקחנו – לחסן רבים בקצב מהיר".

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין אמר: "ישבנו במשרד הבריאות ושברנו את הראש איך מגיעים לכל נקודה בארץ, והראש הישראלי לא מפסיק להפתיע: ישראל המדינה הראשונה בעולם שמבצעת אירוז מחדש ומאפשרת לחסן בנקודות קצה במקסימום נגישות לציבור. עובדי סלא עובדים בתוך מקררים בטמפרטורות של 2 מעלות! ככה נגיע לכל נקודה בארץ בלי לאבד חיסונים יקרים. ככה אנחנו הופכים את ישראל למדינה המובילה בעולם במתן חיסונים".

אדלשטיין אמר הערב בתשובה לפנייתו של יו״ר המועצות האזוריות שי חג׳ג׳ כי בקרוב ייפעלו ניידות חיסונים לקורונה ביישובי הפריפריה: "ישראל המדינה הראשונה בעולם שמבצעת אירוז מחדש ומאפשרת לחסן בנקודות קצה במקסימום נגישות לציבור. עובדי סלא עובדים בתוך מקררים בטמפרטורות של 2 מעלות! ככה נגיע לכל נקודה בארץ בלי לאבד חיסונים יקרים. ככה אנחנו הופכים את ישראל למדינה המובילה בעולם במתן חיסונים".

בשיחה עם ראשי רשויות הוסיף השר אדלשטיין כי לצד ניידות החיסונים גם ייפתחו עוד 150 מתחמי חיסונים, מתוך הכרה בחשיבות מתן חיסונים לאוכלוסיות בסיכון, שאינן יכולות להגיע למתחמי החיסונים המרכזיים. שי חג׳ג׳ הודה לשר על ההחלטה ואמר כי היא תזרז משמעותית את חיסון האוכלוסיה בישראל.

אדלשטיין קיים מוקדם יותר שיחה עם עם למעלה ממאה ראשי רשויות על מבצע החיסונים שמתחיל בערים. בפתח הדיון אדלשטיין אמר: "המטרה שלי שביציאה מהסגר האוכלוסיה בסיכון חוסנה כדי שנוכל להתחיל בשיקום של הכלכלה , כולנו סובלים עכשיו כדי שהעתיד יהיה ורוד יותר לכן אני מתעקש להגיע ל-100 אלף מחוסנים ביום לכן פתחתי את בתי החולים ולכן אנחנו מחסנים 24/7". צוות משרד הבריאות פרס את תכנית החיסונים בפני ראשי הרשויות".

מאמר קודם

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture