נכדו כ"ק האדמו"ר ממעליץ שליט"א על ציון זקנו הרה"ק משאץ לונדון זי"ע

היום – הילולת רבי שלום משאץ זצוק"ל

היום יום רביעי פר' שמות חל ההילולא קדישא - ס"ג שנים עברו מאז הסתלקותו לשמי רום, של האי סבא קדישא עמוד התורה והעבודה, הרה"ק רבינו שלום בן מורינו הרב מרדכי יוסף משה זי"ע ועכי"א, אדמו"ר ואבדק"ק שאץ, ביום כ"ב טבת תשי"ח.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

אמרו חז"ל (ירו' ברכות פ"ב ה"ג) 'צדיקים במיתתן קרויין חיים', ואכן עד היום מפכה ממעינו הגדול מים חיים להשקות את בני ישראל, בספריו הנודעים דעת שלום על פרק שירה ד' חלקים, וספרו אור גנוז על התורה ב"ח, ספר שבת שלום בעניני שב"ק על סדר תרי"ג מצוות, ספר דעת שלום הגהות על הש"ס והרמב"ם, ועוד. וכעת עומד לצאת לאור עולם ספר חדש ומיוחד בשם "נתיבותיה שלום" [הכולל ג' מאמרים מיוחדים טעמים ורמזים וענינים נפלאים על תרי"ג מצות, שלשתם לא נדפסו עדיין מעולם, מאמר הראשון – תרי"ג מצות מרומזים בבריאה, מאמר השני – תרי"ג מצות מרומזים באיברי האדם, ומאמר השלישי – תרי"ג מצות מרומזים במשכן]. וכדרכו בקודש רוב המאמרים פותחים במשנה אחת מ"פרק שירה", ומשם בארה כמים אשר אין להם סוף שוזר ואורג מאמרי חז"ל פסוקים ואמרים מרבותינו הקדושים.

גם ציונו הק' אשר בלונדון יצ"ו מהווה אבן שואבת לאלפים מאחב"י, אשר שופכים שם את צקון לבם לישועת הכלל והפרט, ורבו כמו רבו מאות הסיפורים מאנשים אשר נושעו שם בדבר ישועה ורחמים (גרגירים אחדים מהם תראה במדור פעולת צדיק בסוף הגליון). זכות תגן עלינו ועל כל ישראל, אמן.

הצוואה הקדושה

ידוע ומפורסם הקטע מתוך הצוואה הקדושה, וזה לשון קדשו:

…"עוד זאת אומר בעניי, ידוע שתמיד רציתי להשיב רבים מעוון ולפעמים ב"ה עלתה בידי כהוגן, רצוני בזה אי"ה גם אחרי פטירתי מן העולם הזה השפל לג"ע. והיינו כן, מי שיצטרך ישועה ורפואה לו או לזולתו ילך על קברי ויעשה כזה, בבואו (טוב אם אפשר ביום שישי ערב ש"ק בבוקר) ידליק נר אחד עבור הנשמה שתלך ותודיע לי כי אני מתבקש. אז ידליק 2 נרות עבורי ויאמר המבוקש והשמות ברור שאלך לאבותיי הקדושים שהם יעוררו רחמים לישועה ורפואה, אבל בתנאי כפול: שהמדובר או זולתו יבטיח לי להיטיב דרכו לשמים בדבר אחד, מי שחנותו פתוחה בשבת קודש יבטיח לי שיסגור, מי שהיה מגלח זקנו בתער באיסור יעשה עתה במספריים…, איש בן תורה שאינו לומד יבטיח שמעתה ילמד בכל יום ויום ודוקא גמרא, וכדומה כל אחד יבטיח איזה דבר טוב להטיב מעשיו. אז אי"ה אראה להשתדל לעורר רחמים".

ראוי לשים לב לפסקה הבאה שמלמדת שעל המתפלל לעמוד מאחורי התחייבותו ולקיימה במלואה ללא סייג: "אבל זאת ידעו כל הבאים אלי ויבטיחו כנ"ל, לקיים מוצא שפתיהם, לא לשטות אותי לשעתו ח"ו ח"ו כי אז אהיה ברוגז גדול ודי בעוה"ר ברמאות שיש בעוה"ז – אך לא בעולם הבא שהוא עולם האמת"…

 

פעולת צדיק – ישועות מהציון הקדוש ששמענו מכלי ראשון

תפלה מרחוק ומקרוב

אברך חשוב מירושלים ושמו ר' דוד עבר כמה שנים מנישואיו ולא נפקד עדיין בזש"ק, הסבל היה נורא וכמה מהגיסים הצעירים ממנו כבר הסתובבו עם עגלות וביתו ריקם, כשניגש לטיפול רפואי הרגיש שהוא צריך איזה עזרה שמימית על כן התקשר אל אחיו שגר בלונדון וביקש ממנו שיסע לציון הק' ויזכיר את שמותיהם שיפקד בדבר ישועה וקיבל ע"ע לברך ברכת המזון מתוך הסידור, ובאותו זמן הוסיף פעולה משלו ונכנס לבית כנסת הדליק נר ותרם כסף לצדקה לעילוי נשמת הצדיק, לא עבר זמן רב וב"ה נפקדו ובתוך פחות משנה נולד להם בן למזל טוב. (ניתן לקבל את המספר שלו במערכת).

שפך לבו אל ה'

סיפר לנו עסקן דגול מלונדון, לפני כחודשיים שלש הגיעו 3 בחורים ללונדון להתרים יהודים בכדי לעזור למשפחותיהם, ישבו כמה שבועות ולא הצליחו כלום לעשות, קמו ויצאו לציון הקדוש ושפכו שם את לבם ובשבוע אחרי זה הם יצאו את לונדון בסכום הגונים מאד למעלה מדרך הטבע. התקשרנו לאחד מהבחורים והנה המעשה שבפיו: אני חתן ב"ה ויצאתי לאנגליה לגיוס כספים על אף המצב הקשה אשר אנו נמצאים כעת בגין הוירוס המשתולל בעולם, ישבתי שם חודש שלם וההכנסות היו זעירות מאד יחסית כמעט שלא עשיתי כלום, ערב אחד ישבתי בבית הארחה ופגשתי עוד חברים כמוני שהגיעו ללונדון לאותה מטרה והשחתי את לבי לפניהם, אמר לי אחד כמשיח לפי תומו גם אני כמוך חתן שהגעתי לגייס כסף להוצאות נישואיי וגם אני בחלומי התקשיתי מאד במלאכה עד שנסעתי לציון של האדמו"ר משאץ אשר נמצא פה בלונדון ורואים שם הרבה ישועות וקיבלתי ע"ע קבלה טובה וב"ה מאז ראיתי ברכה מרובה. אמרתי בלבי איני יודע מתי אזדמן עוד פעם בלונדון הנה יש לי אפשרות להשתטח על הקבר של השאצער רבי וגם אני צריך ישועה גדולה כעת ההזדמנות, ביום שישי נסעתי להענפילד נכנסתי לאהל ופתחתי ספר תהלים והחלטתי לא לזוז משם עד אגמור את כל התהלים, כך אמרתי ובכיתי במשך כמה שעות וקבלתי ע"ע להתחזק באיזה סדר לימוד בישיבה שהיה קצת רפיון, ועוד איזה קבלה אישית. מכאן התחיל הכל להתגלגל סיפורי השגחה פרטית בכל צעד ושעל, כשסיימתי חשבתי שאצא לחוץ לחניה לחפש איזה טרעמפ שיחזיר אותי לשכונה החרדית וברגע שיצאתי מהציון עוד לפני שהתחלתי לעשות משהו פגש אותי יהודי שאיני מכירו אך הוא הכיר בי שאיני מקומי וכנראה באתי למטרה, ניגש אלי היהודי ונותן לי שלום עליכם ושאלני האם אני צריך עזרה, וכמובן סיפרתי לו את מצוקתי ומיד הוציא סכום כסף ונתן לי, יצאתי לחוץ ופגשתי עוד יהודי יקר וללא שאבקש דבר נתן לי תרומה והפנה אותי לעוד יהודים שאני יכול לבקש, וכך התגלגל הדבר שאחד הפנה אותי לשני וסידרו לי מקום טוב להתארח בשבת וגם המארח קיבלני בסבר פנים יפות ובמתנה יפה במוצ"ש, סוף דבר בשבוע שלאחריה עשיתי פי ארבע ממה שעשיתי כל החודש שלפניה.

מים כנגד מים

יהודי קנה דירה חדשה ונאה כראוי לבית יהודי שמגדלים בו תורה, אך דא עקא אחרי חודשיים מאז שנכנס לדירה התחיל לסבול מנזילות תדיריות הזמין בעלי מלאכה וניסו לתקן אבל הבעיה המשיכה ולא ראה כל פתח להתפטר ממנה, סיפר לנו אחיו ר' קמ"ח: אחי התאונן בפניי על בעיותיו וביקש עזרה איזה עצה, בהכירי את אחי ואני יודע את מצבו ברוחניות הצעתי לו שיקבל על עצמו להכין "נעגיל וואסער" (נטילת ידים) ליד המיטה ולא לרדת מהמטה בבוקר ללא נטילת ידיו ומדה כנגד מדה הוא יתפטר מהמים שנוזל בביתו, וכמובן אחרי שמקבל ע"ע קבלה כה חשובה שישלח שליח לציון הק' של הצדיק משאץ וה' בודאי יהי' בעזרו, כן עשה ותוך זמן קצר נפתרה הבעיה ללא שום פועל ותיקון. כעבור תקופה כחצי שנה או שנה מתקשר אלי שוב אחי שיחי' ומתלונן שוב פקדו את ביתי הנזילות המרגיזות כל הבית כולה מים ומתקלף הצבע מהקירות ואנה אני בא? מיד שאלתי אותו מה קורה עם הקבלה אתה עדיין שומר על זה ונזהר להכין מים ליד המטה, עונה לי אחי את האמת אומר לך שכמה חודשים מאד נזהרתי וב"ה נפתרה התקלה וחשבתי לעצמי שהצדיק עשה את שלו ואני כבר יכול להקל בזה עד ששכחתי לגמרי מזה. אמרתי לו – זה לא הולך ככה, אתה רוצה בית נקי ממים אתה צריך לשמור את נקיות ידיך בנטילת ידים ולהכין מים, מיד קיבל ע"ע שוב להזהר ולהכין מים ליד המטה ותוך שבוע נעלמו הנזילות כלא היו.

הקבלה שהביאה את הישועה

בחור חשוב מישיבה חשובה שישב ולן באהלה של תורה, התבגר קצת ולא מצא את זיווגו, התחזק באמונה שהכל משמים וזיווגו הוכרז כבר מ' יום קודם יצירת הוולד, אך רקע המשפחתי שלו וסבלו מסכרת נעורים הקשה עליו מאד ביודעו שע"פ דרך הטבע רחוק ישועתו מלבוא, על כן הרגיש שהוא צריך לעשות משהו יותר מהשתדלות טבעי בכדי לזכות לישועה מחוץ לדרך הטבע. ידידו הטוב התארס והתחתן בלונודון, אמר הבחור בלבו זוהי הזדמנות טובה בשבילי ליסע לחתונת חברי הטוב וגם לזכות להשתטח על ציון הרה"ק משאץ בלונדון שכבר שמעתי המון סיפורי ישועות ובפרט מהרבה בחורים בישיבה שנושעו בזכות הקבלה וההזכרה אצל הצדיק. אומר ועושה ביום ששי נסע עם ההסעה להענפילד וביקש והתפלל וקיבל ע"ע ללמוד תורה הק' בכל יום שעתיים חוק ולא יעבור. קבל וקיים במוצ"ש נכנס לבית מדרש והתחיל ללמוד כקבלתו הטובה, באותה שעה נכנס יהודי לבית הכנסת והתפעל מאד מהבחור שיושב ולומד ומיד בירר על הבחור, תוך חודש התארס הבחור בלונדון וב"ה הקים את ביתו בדרך התורה והחסידות בעיר הבירה לונדון.

קבלה שיכול לעמוד בה

עוד סיפור מבחור שרוב חבריו בשיעור כבר התארסו ומאד רצה ג"כ להקים את ביתו, שלח שליח לציון בלונדון וקיבל ע"ע איזה קבלה כבדה בחושבו שיוכל לקיימה, אך היתה קבלה שלא יכל לעמוד בה וכמובן ששידוכו התעכב. אחר שעבר שנתיים אמר לעצמו כנראה שאני צריך לקבל איזה דבר שאוכל לקיימה, הנה ברכת המזון היא מצות עשה דאורייתא וצריך להתחזק לקיימה ביותר הידור וקיבל ע"ע לברך ברהמ"ז בכוונה גדולה, ביום היאראצייט שנה שעברה תש"פ ביקש מאחיו שגר בלונדון שילך לציון ויזכירו ויבקש עליו "עזר נא את הנשארים" כמעט שלא נשאר לי חברים בישיבה ואין לי עם ללמוד ולשוחח, לאחר חודש מיום ליום בכ"ב שבט התארס הבחור עם משפחה חשובה מנכדי רבינו זי"ע.

המתנגד שנושע

סיפר יהודי מלייקווד שמכיר יהודי בארה"ב גברא רבא בדרגות עצומות איש מורם מעם שהוא בן תורה ת"ח עצום וירא שמים מרבים כל כולו תורה ועבודת ה' ממש חד בדרא, אבל רחוק מדרכי החסידות כמטחוי קשת ומאמין קטן בסיפורי ישועות של צדיקים ואדמו"רים. מ"מ שמע רבינו זי"ע גדולתו ועבודתו הגיעו לאזניו וגם ספריו הק' השביעו עיניו, פעם אחת עברה זוגתו תאונה מחרידה ושכבה בבית החולים במצב קשה והיה נצרך לישועה גדולה שתתרפא ממעל בדרך הטבע, קם ונסע ללונדון והשתטח על ציון הק' וכמובן שקיבל עליו איזה קבלה טובה, ומיד קיבל טלפון מבית הרפואה שחל שיפור גדול בבריאותה של אשתו.


לקראת יומא דהילולא קדישא, בפרט בהאי שתא כאשר כל העולם סוער ונתיבי השמים נסגרו וקשה ההגעה לציון הק', הנהלת מוסדות מעליץ בארה"ק מקבלת שמות לברכה, שיועברו על ידי שליח המוסדות אל הציון הקדוש אשר ב'הענפילד' לונדון, ובעז"ה תזכו לישועות רבות. ניתן למסור שמות לתפילה בטלפון: 053-3118943.


 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture