Amit Shabi/POOL

חודש וחצי לפני הבחירות: הדיון הבא במשפט נתניהו בעוד כחודש – בנוכחותו

בית המשפט קבע כי הדיון בתשובה לכתב האישום המתוקן יתקיים בעוד כחודש, ה-8 בפברואר - חודש וחצי לפני הבחירות. בהליך המשפטי ינכחו הנאשמים - ראש הממשלה, ארנון מוזס ושאול ואיריס אלוביץ'. נדחה גם מועד הגשת המענה לכתב האישום

הדיון בתשובה לכתב האישום המתוקן שהגישה הפרקליטות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו יתקיים ב-8 בפברואר – כך החליטה היום (שני) השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, ראש ההרכב במשפטו של ראש הממשלה. המועד המקורי של הדיון תוכנן למחרתיים, אך נדחה בשבוע שעבר עד להודעה חדשה בעקבות ההחלטה על הסגר.

הדיון שנדחה הוא בשלב המענה לכתב האישום, שבו הנאשמים מגיבים לאישומים המיוחסים להם ומוסרים לראשונה גרסה מלאה לאירועים. הגשת המענה בכתב הייתה אמורה להתרחש היום, ויומיים לאחר מכן צפוי היה הדיון עצמו בבית המשפט.

אתמול הגישו הנאשמים בתיקי האלפים – ראש הממשלה בנימין נתניהו, הזוג שאול ואיריס אלוביץ' ונוני מוזס – בקשה לדחות את הגשת המענה בכתב בשבוע בשל כוח העבודה המצומצם בתקופת הסגר. השופט משה בר-עם נענה לבקשה, והמענה לכתב האישום יוגש ב-18 בינואר.

ביום שישי הוחלט, כאמור, על דחיית ההליך: "בעקבות החמרת ההגבלות ובהתחשב בריבוי הנוכחים המגיעים לבית המשפט", לשון ההודעה. הודעת הדחייה של הדיון הגיעה ימים ספורים לאחר שדחו השופטים את פניית פרקליטו של נתניהו, אשר ביקשו לדחות את אותו הדיון בשל תיקון כתב האישום – אולם, כאמור, סורבו.

לפני חודשיים קבע הרכב השופטים שדיוני ההוכחות בתיקי ראש הממשלה יתחילו בפברואר, ללא ציון תאריך ספציפי באותו חודש – כחודש אחרי דיון התשובה לאישום. אם השופטים ישמרו על אותו מרווח זמנים נוכח התאריך החדש של דיון התשובה לאישום, אזי שמיעת ההוכחות במשפט צריכה להתחיל במארס, חודש הבחירות.

ביקורת רבה נמתחה על דחיית משפטו של נתניהו, חרף החמרת הגבלות הקורונה והעלייה בתחלואה. מספר ימים לפני ההודעה על דחיית המשפט צייץ שר המשפטים בני גנץ: "נתניהו אל דאגה, בתי המשפט יישארו פתוחים – עליי". יחד עם זאת יש לציין כי ההחלטה על דחיית המשפט התקבלה על ידי הרכב השופטים בו.

קודם לכן הודיעה נשיאת העליון, אסתר חיות, כי החל מיום ראשון האחרון ועד לסיום הסגר, בתי המשפט ובתי הדין יפעלו באופן יזום לדחיית דיונים בהם תיקי תעבורה, תביעות קטנות, עניינים מקומיים, שמיעת ראיות ודיונים הקבועים ל"ימי מוקד" בבתי המשפט. עם זאת ניתן לשופטים שיקול דעת להחליט לא לדחות דיון בעניין מסוים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו