צילומים: פלאש 90

במהלך הראיון סמוטריץ' הודיע: "אני ובנט נפרדים איש איש לדרכו"

בצלאל סמוטריץ הודיע הערב במהלך ראיון כי הוא נפרד מבנט. מסיעת ימינה נמסר: "סמוטריץ' בחר הערב לפצל את הימין. אנו מאחלים לו בהצלחה בהמשך הדרך". מוקדם יותר כתב בנט: "צריך לאחד ולא לפצל, להרגיע את הפילוג בעם מבלי לוותר על ערכינו. חונכנו כל חיינו להוביל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

חבר הכנסת וראש מפלגת האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', הודיע הערב (שני) על פיצול מרשימת ימינה של נפתלי בנט והתמודדות בנפרד בבחירות לכנסת, את הדברים אמר במהלך ריאיון ל'חדשות 12'. מסיעת ימינה נמסר: "סמוטריץ' בחר הערב לפצל את הימין. אנו מאחלים לו בהצלחה בהמשך הדרך".

מקורבים לבנט אמרו אתמול ל"ישראל היום" כי בשישי העביר הצעה לסמוטריץ' לפיה הוא יקבל שלושה מקומות לאנשיו בעשירייה הראשונה של הרשימה. כזכור, סמוטריץ' דורש ארבעה מקומות ובנט מציע שני מקומות. לדברי אנשי בנט הם לא קיבלו תשובה להצעה לעומת זאת קיבלו ראיון בוטה וחריף של סמוטריץ' נגד בנט הערב. בסביבתו של בנט התעקשו כי לא התקבלה הצעה כזו, וטענו: "לא היו דברים מעולם".

"בנט הביא את הציונות הדתית למקום הכי נמוך שהייתה בו מאז ומעולם", אמר סמוטריץ' בשבת. לדבריו "השיקול היחיד מה יהיה הרכב הקואליציוני שנוכל דרכו לקדם ולקיים כמה ערכים שחשובים לציונות הדתית, לדאוג לה, לקחת אחריות על מדינת ישראל כפי שאנחנו חושבים שאנחנו נכון. אני המפלגה הדתית הלאומית היחידה".

כזכור, מוקדם יותר היום פרסם יו"ר ימינה נפתלי בנט פוסט נרחב בפייסבוק על הנושא: "לא פרנסה – לא מעניין", ציטט את עצמו והסביר: "מה, נטשתם את כל הערכים היהודיים, הלאומיים, הימניים? התשובה הקצרה: ממש לא. הפוך. הערכים שלנו מוחלטים. אך כאשר האחים שלך רעבים ובחרדת פרנסה, הדבר הדחוף ביותר הוא להושיט להם יד, לאפשר להם לחזור לחיות. כאשר העם שלך מפוצל ומפולג, אתה צריך לפעול לאיחוי הקרעים, לא להתנשא ולהמשיך לפצל עוד ועוד. השאלה הבסיסית היא האם נחזור אחורה להיות מש״ק הדת של ישראל, כפי שנתניהו ואחרים מייחלים, או שנתקדם להנהגה לאומית".

"התשובה היותר ארוכה: הערכים הבסיסיים שלנו הם מוחלטים ולא משתנים", הוסיף, "לעולם לא נמסור סנטימטר אדמה של ארץ ישראל ונחזק את ההתיישבות בכל חלקיה. (כבר לפני 8 שנים אמרתי בראיון ל-CNN לראשונה: "עם לא יכול להיות כובש בארצו"; מנעתי מנתניהו לבצע את שחרור המחבלים הרוצחים תושבי ישראל למרות שהוא איים לפטר אותי).".

"לעולם לא נאפשר מלחמת אחים בעם ישראל. נתקן את מערכת המשפט שלצערנו שבורה. נחזק את זהותה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. נדאג לכל אזרח בישראל כאילו הוא בן משפחתי. נפעל למקסימום חירות של האזרח עם מינימום הכרחי של התערבות הממשלה. כלכלה חופשית עם ערבות הדדית. נקודה".

"שאלה: אז מה כוונתך ב"לא פרנסה – לא מעניין"? תשובה: חז"ל אמרו "אם אין קמח – אין תורה": אידיאלים נשגבים מאבדים מהמשמעות שלהם כאשר אדם רעב, כאשר אינו יודע איך יאכיל את ילדיו מחר ואיך ישלם שכר דירה ולא יפונה מביתו".

"שאלה: אבל המצב לא כזה קשה", המשיך בנט בדו שיח עם עצמו, "תשובה: תלוי למי. ״השבע אינו רואה את הרעב״. חלק מהציבור לא נפגע כלל מהקורונה הכלכלית. חלק אחר נחרב ממש. מאות אלפי עצמאים ושכירים במגזר הפרטי. פגשתי אותם בשנה האחרונה. זה איום ונורא. לידנו ממש יש אנשים שעוברים ברגעים אלו גיהינום. כמיליון ישראלים".

"ש: אבל מה עם ערכי הציונות הדתית? ת: זו בדיוק התגלמות ערכים אלו! לדאוג לקיומם של בעלי עסקים בבאר שבע או בקריית שמונה לא פחות חשוב מלדאוג להתיישבות. אגב, זה אחד הלקחים מהגירוש מגוש קטיף".

"ש: מה הקשר לגוש קטיף? ת: לפני 15 שנים, לאחר שהבולדוזרים של ממשלת הליכוד של שרון סיימו להחריב את בתי גוש קטיף, הציונות הדתית עמדה במשבר הגדול בתולדותיה, והתמודדה עם השאלה: "איך נשארנו לבד, הכיפות הסרוגות, במאבק על גוש קטיף?", "למה שאר עם ישראל לא הצטרף אלינו?". השאלה הולידה חשבון נפש עמוק והבנה שאם הכיפות הסרוגות יתעסקו רק ביישוב ארץ ישראל ויזניחו דאגה לעם ישראל, הם יאבדו את עם ישראל. דווקא עכשיו, כאשר רבים בעם ישראל במצוקה נוראה, זה הרגע שלנו , של הציונות הדתית ולומר "הנני". לדאוג לאנשים לפרנסה! מי שדווקא עכשיו יתעסק בפיצולים יביא עלינו אסון".

"ש: אז מה, אם יש ירי מעזה, או בעיה אחרת לא תתעסקו בזה? ת: ברור שכן! הנהגת מדינה דואגת להכל, ובעשור האחרון נדמה לי שהוכחנו שאנחנו נמצאים עם יד על ההגה: בצוק איתן מול המנהרות, כשר ביטחון בקורונה, שרת המשפטים שקד במינוי שופטים שמרניים והעברת חוק ההסדרה, בקבינט בשמירה על ההתיישבות,כשר חינוך חיזוק הזהות היהודית והמפעלים השונים של תנועות הנוער ופרויקטים חברתיים ועכשיו — בדאגה לעם הכואב שלנו. הביטוי "לא פרנסה – לא מעניין" מבטא את הדחיפות והחשיבות כאן".

"ש: מהי מפלגת ימינה? ת: המפלגה של כל עם ישראל. מסורתיים, דתיים לאומיים, חילוניים, וגם חרדים. הציונות הדתית כאיש אחד ביחד עם כל עם ישראל ולא בנפרד ממנו. אנחנו לא בוחנים אדם לפני נוכחות כיפה על ראשו או לפי אורך השרוול".

"ש: אז מהי הציונות הדתית לפי תפיסת עולמכם? ת: הציונות הדתית מאמינה ביהדות מקרבת ולא ביהדות מתנשאת ומרחיקה. הציונות הדתית גאה בשירות משמעותי של בניה ובנותיה בצה"ל ובשירות לאומי. הציונות הדתית דוגלת בהתנדבות ובנתינה, ללא תנאים למען המדינה הנפלאה שלנו, בהשתלבות בחברה ובהנהגת המדינה – לא בהתבדלות ממנה. הציונות הדתית על גווניה השונים דוגלת במסורת ישראל, בתורת ישראל, באחדות עם ישראל ובשלמות ארץ ישראל".

לסיום הוסיף כי "אנחנו לא חושבים שכל הצדק בכיס שלנו. יש מקום לדעות אחרות וגוונים שונים בחברה הישראלית. צריך להקשיב; לא להתנשא. בשונה מאחרים, אנחנו לא נסכים להיות נשלטים מרחוק על ידי נתניהו ואיננו בכיס של אף אחד. נתניהו מייחל להחזיר אותנו לנישה קטנה, והוא משתמש בפוליטיקאים מסוימים לשם כך. לא נאפשר זאת. אנחנו הולכים להנהיג".

"הציונות הדתית לא נמצאת בתחרות מתמדת לומר את הדבר הכי קיצוני, הכי מפלג והכי פרובוקטיבי כדי לתפוס כותרת. הפוך. צריך לאחד ולא לפצל, להרגיע את הפילוג בעם מבלי לוותר על ערכינו. חונכנו כל חיינו להוביל. להנהיג. לא נחזור לימים בהם היינו מש"ק הדת. אני קורא לכל עם ישראל, ולכל בניה ובנותיה של הציונות הדתית: בואו איתנו להנהגת ישראל", חתם בנט, שמגדיר את עצמו כמועמד לראשות הממשלה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שסמוטריץ שעמד על ערכי היהדות יתחבר לג' יסחוף מצביעים חרדים לאומיים כמו החברה של הרב תאו
ימנע בזבוז קולות בימין
וייצג את ארץ ישראל ותורת ישראל

בנט הוא אדם מסןכן ביותר ! ואסור לסמוך עליו !!!
פוליטיקאי בלי שום ערכים יהודיים ובוגד ביהדות וביהודים תמיד !!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture