צילום: תומר נואברג, פלאש 90.

אדלשטיין: "לצאת עכשיו מהסגר – זו הפקרות, לא נעשה הגבלות ב'כאילו'"

שעות לפני הדיון הממשלה בשאלת הארכת הסגר הנוכחי, שר הבריאות יולי אדלשטיין אומר היום (ה') כי "לצאת מהסגר במצב הנוכחי של התחלואה - זו פשוט הפקרות. לא נשתף פעולה עם הצעות של סגר ב'כאילו'. מצב התחלואה לא צונח כפי שראינו בעבר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שר הבריאות יולי אדלשטיין נשא הבוקר (חמישי) דברים בבית החולים ברזילי באשקלון, בהם התייחס לדיון שיתקיים היום בממשלה בשאלת הארכת הסגר.

"פתחנו את הסיור במחלקת הקורונה בבית החולים 'ברזילי' באשקלון, וראינו את הצוותים המסורים עובדים כבר קרוב לשנה ללא הפסקה. לא היה ניתן לדבר עם מנהל המחלקה כי הוא בתוך המחלקה, לבוש בחליפת מגן, בגלל הדרדרות במצבה של אחת החולות. אנחנו רואים את התפוסה המלאה במחלקות הקורונה, בחלק מבתי החולים גם הצורך לפתוח מחלקות נוספות, כתוצאה מגל התחלואה הנוכחי שאנחנו נמצאים בו".

"המערכת ומשרד הבריאות עושים את הכל על מנת לבלום את גל התחלואה. המאמץ אדיר, והוא מתבצע בכמה חזיתות. מצד אחד אנחנו מנהלים מבצע חיסונים חסר תקדים, ייחודי מסוגו בעולם, ואני אומר את זה על סמך שיחות, גם עם עמיתיי במדינות השונות, וגם במעקב אחרי התקשורת הזרה. אנחנו במספר, שאפילו אני מתקשה להאמין לו: מיליון וחצי אזרחים קיבלו כבר את שתי המנות. עד סוף השבוע נגיע לשלושה מיליון אזרחים שקיבלו לפחות את החיסון הראשון".

"אבל במקביל אנחנו רואים גל תחלואה שמסרב לרדת", המשיך אדלשטיין. "כנראה, הסיבה לכך היא אותה מוטציה משתוללת. הצלחנו לבלום את העלייה בתחלואה, אבל אנחנו לא רואים את אותה ירידה שהיינו רגילים לראות אחרי שבועיים של סגר בפעמים הקודמות. יש בלימה, אולי אפילו ירידה קלה, אבל זה לא מתקרב לצניחה אליה הורגלנו".

"אנחנו עושים כל מאמץ לא לתת למוטציות נוספות להיכנס לישראל, כפי שראיתם גם סגרנו את נתב"ג הרמטית, למעט כניסה ויציאה של מקרים הומניטריים, וטוב שכך עשינו. נמשיך בסגירה הזו ככל שיידרש".

"אבל בבתי החולים המצב מאד קשה, מצב שלא היה כמותו מאז פרוץ המשבר. למעלה מ1,100 איש מאושפזים במצב קשה במחלקות הקורונה בבתי החולים, מתוכם גם מאות במצב קריטי – מונשמים או מקבלים טיפול מיוחד כזה או אחר. בלי ירידה משמעותית במספר הזה ובמספר המאומתים היומי שבהכרח מביא לעוד חולים מאושפזים, לא נוכל להפסיק את הסגר".

"לדעתי, אנחנו צריכים פרק זמן לא ארוך להמשיך את הסגר והמגבלות. אני לגמרי מבין את הקושי של הציבור, כולנו עייפים וכולנו רוצים לחזור לשגרה – לעבודה ולבתי הספר, לעשות את הדברים הפרוטים: לקנות, להסתפר – זה ברור לכולנו".

"אבל אני חוזר ואומר: לצאת מהסגר במצב הנוכחי של התחלואה – זו פשוט הפקרות. זה יביא אותנו למצב של תחלואה שלא בטוח שנוכל לעמוד בו. זה לבוא בעוד שבועיים או שלושה לאותם בעלי עסקים ולומר להם לסגור פעם נוספת, מה שימוטט אותם לגמרי. פשוט חוסר אחריות"

"כשרציתי להאריך את הסגר בשבוע נוסף, אמרו לי "השותפות הקואליציוניות לא יינו לך". לא ביקשתי דבר, לא תפקיד ולא הטבות. מה זה " לא ייתנו לך"?, הסגר הוא למען כולם, למען בריאות הציבור, בעלי העסקים והמובטלים. זה דבר שצריך להיות ברור".

"משרד הבריאות לא מתכוון לשתף פעולה עם כל ה"כאילו" למיניהם. או שיהיה המשך סגר, או שחבריי במערכת הפוליטית ייקחו על עצמם אחריות ויפתחו את הכל. לא יהיה משחק של כאילו – "אנחנו משאירים כמה הגבלות", ושום דבר למעשה לא נסגר ולא מוגבל. זה לא יהיה. האחריות היא של כולנו, הסגר הוא למען בריאות הציבור, ולכן בממשלה ובכנסת יצטרכו לבחור: או המשך הסגר או פתיחה מלאה, על כל המשתמע מכך", חתם שר הבריאות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אדוני, כאן זה לא רוסיה… תציג לציבור את האמת על החיסון
שהוא בעצם רולטה רוסית !!!
יש הרבה שמתו תוך יומיים
מסיבוכים בלב, אחרים עוד
לא יודעים מה זה עשה להם,
למה להסתיר מהציבור ?
מעל 50 אחוז נדבקו בפועל
מהחיסון כנראה… המצב חמור !

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture