צילום: 'עוצמה יהודית'

עוד איחוד בימין: בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר סיכמו על ריצה משותפת

יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' ח"כ בצלאל סמוטריץ' ויו"ר מפלגת 'עוצמה יהודית' איתמר בן גביר חתמו הערב על ריצה משותפת כבלוק טכני • "חתמנו עם נציגי עצמה יהודית-נעם על הסכם בלוק טכני. במקביל, יימשך המו"מ עם מפלגת הבית היהודי ונשמרו לה מקומות מכובדים ברשימה", נמסר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הרסיסים בימין מתחילים להתאחד: אחרי האיחוד של 'עוצמה יהודית' ו'נעם', ויום לפני הגשת הרשימות, יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' ח"כ בצלאל סמוטריץ' ויו"ר מפלגת 'עוצמה יהודית' איתמר בן גביר הודיעו הערב (רביעי) כי חתמו על הסכם ריצה משותפת כבלוק טכני.

על פי ההסכם, איתמר בן גביר ישובץ במקום השלישי, כאשר אבי מעוז נציג מפלגת 'נעם', יוצב המקום השישי.

יו"ר 'עוצמה יהודית' איתמר בן גביר כתב זמן קצר לאחר ההסכם: "מתאחדים. למען עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל", וצרף את תמונת האיחוד.

יצוין, כי הפיצול בימין עודנו בשיאו, שעה שמפלגת 'הבית היהודי' בראשותה של חגית משה, רצה לפי שעה בנפרד. לא מן הנמנע כי יתקיים איחוד משולש גם עם מפלגת האם, זאת לאור תוצאות הסקרים שלא נותנים לאף אחת מהמפלגות צפי מעבר מעבר לאחוז החסימה.

לאחר חתימת ההסכם, קראו הצדדים ליו"ר הבית היהודי חגית משה "להצטרף לבשורת האחדות על מנת להבטיח את ניצחון הימין בבחירות, ולמנוע הקמתה של ממשלת שמאל מסוכנת", לשון ההודעה.

הדבר מעורר חששות כבדים בצד הימני של המפה, ואף ראש הממשלה בנימין נתניהו בוחש בסוגיה ופועל מאחורי הקלעים ליצירת איחודים, על מנת למנוע שריפת קולות מיותרת, כפי שקרה במערכות הבחירות האחרונות.

ממפלגת הציונות הדתית מסרו: "אנו שמחים לבשר שלפני דקות אחדות חתמנו עם נציגי עצמה יהודית-נעם על הסכם בלוק טכני, במסגרתו ישולבו נציגים מטעמם ברשימת הציונות הדתית לכנסת. בכך אנו מביאים למקסימום את הסיכוי שלאחר הבחירות תקום ממשלת ימין בישראל. במקביל, ימשך המשא ומתן עם מפלגת הבית היהודי, ונשמרו לה מקומות מכובדים ברשימה".

"אנו עומדים יממה לפני המועד האחרון להגשת הרשימות, וקוראים לחברינו בבית היהודי להתעשת ולהצטרף אלינו לאיחוד מלא במפלגת הציונות הדתית, מתוך כבוד והערכה הדדיים ושותפות אמיתית לדרך. בל ניתן אפילו לפרומיל מקולות הימין לרדת לטמיון ולסיכון הקמת ממשלת שמאל".

"יחד נביא להקמת ממשלת ימין איתנה, ממשלה שתביא למדינת ישראל ועם ישראל שגשוג וצמיחה בארבע השנים הקרובות תוך שמירה על ערכי הציונות הדתית והימין האידיאולוגי", נמסר מטעם הציונות הדתית.

מטעם יו"ר 'עוצמה יהודית' איתמר בן גביר נמסר כי "הערב הזה הוא ערב של בשורה למחנה הימין בכלל ולציונות הדתית בפרט. מהאיחוד הערב יוצאת לעם ישראל בשורה גדולה עבור כל מי שחפץ בבית פוליטי אידאולוגי, שלא מתפשר על ערכיו ומניף בגאון דגל של דרך ומחויבות לעם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל. אנו קוראים לכל מי ששותף לחזון הגדול הזה לחבור אלינו ולהיות חלק מהמהלך שיציל את שלטון הימין בבחירות הקרובות".

יו"ר 'הבית היהודי' חגית משה ביקשה מחברי מרכז המפלגה להסמיך אותה לאשר חיבורים. משה כתבה כי "חשבתי שדברים יתנהלו יותר בקלות. אבל משא ומתן מטבעו הוא סיפור מורכב ויש לנו אורך רוח. טובת הציונות הדתית ומרכזיותה של הבית היהודי כמפלגת האם של הציונות הדתית עמדה לנגד עיניי. אין אחדות שהיא שלימה ולמען השלום כל אחד מוותר על המקום שלו, אבל כדי להגיע לרגע הזה נדרשת עבודה קשה ומאומצת. אך יחד עם זאת אני בטוחה שעד מחר בערב ההשקעה והעבודה הקשה של השבועיים האחרונים, עם שעות של שיחות אל תוך הלילה יצדיקו את התוצאה הסופית. אני מאמינה בדרך ולכן הסכמתי לצאת לדרך חדשה ולא פשוטה, שתבטיח לנו את עתיד שמגיע הייצוג הפוליטי החשוב של הציונות הדתית".

יו"ר הבית היהודי הוסיפה: "לצערי אין לנו בשורה הערב ועדיין אין לנו הסכם חתום. ולכן אני מבקשת מהחברים על פי סעיף 64 לחוקת המפלגה שתתנו לי את הסמכות כראש המפלגה להמשיך את ניהול המו"מ ולחתום הסכמים פוליטיים לריצה משותפת. לא רציתי להגיע לזה, אבל כנראה שאין ברירה, אני מבטיחה לכם שהצוותים ימשיכו לעבוד על זה סביב השעון על מנת להגיע לחתימה ובמידה ויהיה הסכם חתום בבוקר או בצהריים אני אשתדל להעביר את זה לחברי המרכז. אך כפי שאנחנו יודעים לצערנו זה גם יכול להגיע לרגע האחרון".

"ממחר בלילה אין אנחנו ואתם, יש ציונות דתית אחת אחת ובכל חיבור שיהיה נוביל בגאון את הערכים שמייצגת הבית היהודי מזה 100 שנים" חותמת חגית משה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גם נועם כמדומני!

עכשיו כל המזרחניקים יצביעו לאיחוד הלאומי ויקבל 4 מנדטים הליכוד 30 מנדטים שס 8 מנדטים ג 8 מנדטים בנט ילך גם לממשלת ימין עם 13 מנדטים סך הכל 63 מנדטים לממשלת ימין שככל הנראה תוקם בישראל (הממשלה הבאה בישראל) חקו ותראו זו הממשלה הבאה !!!!!!!!

ב"ה סוף כל סוף יש מפלגה שאפשר להצביע לה

רק בן גביר!!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture