Liron Moldovan/POOL

רה"מ נתניהו: "רוב הציבור החרדי מאוד ממושמע"; על הבחירות: "אני אשיג 61"

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק הערב ראיון ל'חדשות 12' בה התייחס למגוון נושאים. על ג'ו ביידן: "יש לנו יחסי ידידות קרוב ל-40 שנה". על המצב הפוליטי: "אני לא אשען על אף אחד שמתנגד לציונות. גם לא הימנעות. בן גביר לא יהיה בממשלה שאקים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, העניק הערב (שני) ריאיון ל'חדשות 12' זאת 36 ימים בלבד לפני שישראל תלך שוב לקלפיות – בזמן שהיא עדיין נאבקת במגפת הקורונה ובמקביל למשפט שמתנהל נגדו.

בתחילת הריאיון, אמר נתניהו כי הוא לא מקבל את ההנחה שהטיפול במשבר הקורונה נגוע בשיקולים פוליטיים: "אנחנו הולכים לצאת מזה ראשונים, צריך להבין את זה. בגלל החיסונים ומערכת בריאות פנטסטית, אני רוצה שנצא כולנו מהמשבר – חרדים, ערבים, שמאלנים. כולם".

נתניהו נשאל אודות הפרות ההנחיות במגזר החרדי והישב, "יש שני מגזרים גדולים – החרדים והערבים – אני הולך לשניהם ומדבר עם מנהיגי ציבור. לא מתחנן אליהם, אלא מדבר איתם. אני קורא להם להתחסן".

"רוב הציבור החרדי מאוד ממושמע, והרבנים כמעט כולם קראו להתחסן ולקיים את ההגבלות", הוסיף נתניהו. "להגיד שאין הפרות? יש. יש ביישובים ערביים וחילוניים גם. כשהנגיף תוקף קהל מתקהל, כמו בהפגנה בבלפור, הוא תוקף. אני מבקש מכולם לשמור על הכללים ואני חושב שיוצאים מזה באמת. העולם משתאה".

לשאלה האם הסגר שישראל יוצאת ממנו בימים אלה היה הסגר האחרון אמר נתניהו שהדבר תלוי בציבור: "קבענו מדדי תחלואה. אני מאמין שאם אזרחי ישראל יהיו ממושמעים ונעשה את זה בהדרגה לפי המדדים ויבואו כולם להתחסן, לא רק שזה יהיה הסגר האחרון – אנחנו נצא מהקורונה".

על סוגיית סגירת השמיים אמר נתניהו: "זה לא לקח לי שנה, לקח לי ימים לסגור את השמיים אחרי ההתפרצות הראשונה. ממאי או מאפריל עד אוגסט היו מגבלות קשות מאוד לטיסות. עכשיו עשיתי דבר שאף אחד לא עשה: סגרתי את הגבולות כמעט הרמטית. אנחנו מאפשרים לעד 2000 ישראל בכפוף לוועדת חריגים לחזור. אף מדינה לא עשתה זאת. אף אחד לא עושה זאת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו חשף במהלך הריאיון ל'חדשות 12' כי הוא מנהל מגעים עם ראשי 'פייזר' ו'מודרנה' על הבאת מיליוני חיסונים נוספים לישראל – והעריך שיהיה צורך להתחסן בכל שנה: "אני רוצה שנהיה במצב שכל אזרחי המדינה, ערבים ויהודים, ייצאו להתחסן – ושיהיו להם גם חיסונים להמשך. אני מדבר איתם על הקמת שני מפעלים בישראל שיהפכו אותה למרכז עולמי למחקר פיתוח וייצור לנגיפים הבאים".

נתניהו התייחס לנושא הפוליטי והבהיר שמבחינתו, איתמר בן גביר לא יהיה שר בממשלה הבאה אם יקים אותה: "הוא לא יהיה בממשלה בכלל, אני מניח שיש קווים מסוימים שהוא לא מסכים להם אבל אני מחליט. הוא יכול לרצות הרבה דברים אבל הוא לא יהיה האצבע ה-61 כי אנחנו נקבל יותר. הוא לא כשיר לכהן כשר בממשלה שלי". נתניהו סבור שהיה לגיטימי לחבר בין סמוטריץ' לבן גביר: "זה לגיטימי כי אני לא רוצה לאבד קולות".

עוד הבהיר נתניהו שאין בכוונתו להישען על יו"ר רע"מ מנסור עבאס להקמת ממשלה: "אני לא אשען על אף אחד שמתנגד לציונות. גם לא הימנעות. אני מתחרה עם מנסור עבאס, הוא יריב שלי. אני הולך על החוף בקיסריה, הצעירים צועקים מג'סר א-זרקא 'אבו יאיר', אני עם דמעות בעניים. אני מתחרה בעבאס שהלך עם יריבי לפיד. הוא לא שותף שלי, הוא יריב שלי". נתניהו אמר שלא ייקח את ישראל למערכת בחירות נוספת: "אני אשיג 61".

על השאלה האם יתמודד לנשיאות המדינה בקיץ הקרוב, השיב נתניהו שאין בכוונתו לעשות זאת: "אני לא מעוניין בזה". כשנשאל נתניהו מדוע נשיא ארצות הברית החדש, ג'ו ביידן, לא התקשר אליו – זאת אחרי שעבר כמעט חודש מאז שהושבע לתפקידו אמר נתניהו: "יש לנו יחסי ידידות קרוב ל-40 שנה. אנחנו מכירים אחד את השני – ויש הרבה דברים שאנחנו מסכימים עליהם. יש גם חילוקי דעות בעניין אירן והפלסטינים".

"יש לי יחסים נהדרים עם הדמוקרטים", הדגיש נתניהו, "אני רואה מאות חברות קונגרס וסנאטורים, אני רואה 50-50 דמוקרטים ורפובליקנים. מי שתומך במדיניות שלנו – אני איתו. אני לא עם מי שמסכן אותנו, למשל עם אירן גרעינית. מקשיבים לי יפה מאוד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture