דינר 'למען עתידנו' לבנין ביהמ"ד מאקאווא אלעד בהשתתפות גאב"ד מאקאווא

דינר 'למען עתידנו' לבנין ביהמ"ד מאקאווא אלעד נערך בהשתתפות הגה"צ גאב"ד מאקאווא שליט"א לקראת מלאות שנה להסתלקות הגה"צ רבי יוסף אשר אנשיל לעמבערגער זצ"ל גאב"ד מאקאווא אלעד.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בס"ד

הדים נרחבים להצלחת הדינר המפואר "למען עתידנו" לבנין ביהמ"ד מאקאווא אלעד

קהילת מאקאווא אלעד משמשת שנים רבות אבן שואבת לקהל גדול של מבקשי השם, לומדי שיעורים – חסידים ואנשי מעשה מכל הקהילות והעדות המתדפקים כבר למעלה מ-14 שנה על שעריה ובאים לחסות בהיכלי התורה והתפילה ולהתענג מזיו המקום ומענוות החן השרויה על שוכניו, כשאהבת ישראל והאחדות המלוכדת והקהילתיות המגובשת בין כולם הפכה לשם דבר בעיר כולה.

פעמים רבות דובר על הצורך הדחוף לעבור למבנה של קבע היכול לשרת את צורכי הקהילה, אך זה נשאר בגדר חלום, להרים כזה פרויקט עולה הון תועפות, וכסף מנלן?!

לפני מס' שנים מורינו הרב זצ"ל התחיל במלאכה וכיתת רגליו לכל מקום אפשרי להתרים נדיבי עם עבור בניית בית המדרש, אך הוא לא זכה להשלים במלאכה, ולדאבון ליבינו השיב את נשמתו הטהורה שנה שעברה בכ"ח אדר, וכך היה נראה שהחלום שלנו הולך ומתרחק.

מורינו הרב שליט"א ממשיך דרכו של הרב זצ"ל מתחיל בבניה עם הסכום הראשון שנאסף, ובקשיים רבים עם סייעתא דשמיא מיוחדת מצליח לקדם את הבניה אך כעבור מס' חודשיים לאחר שהקופה התרוקנה כליל, כבר אי אפשר להמשיך. בעצה יחד עם ראשי הקהילה הוחלט לפנות למתפללי בית המדרש ולחברי הקהילה להירתם יחד לאפשר את המשך הבניה.

במשך חודשים רבים עמלו עסקני הקהילה יחד עם מיטב אנשי מקצוע להוציא לפועל את מעמד הדינר, במשך חודשים רבים נערכו הכנות ופגישות מקצועיות לחימום ודירבון המתפללים, ובסייעתא דשמיא במוצאי שבת האחרון זכינו לערוך את הדינר ובשורות הבאים נביא לפניכם טעימה מהאירוע הבלתי נשכח.

המארגנים חשבו על כל פרט ופרט וכבר בפתח האולם תלה שלט ענק עם המסר שהערב הזה הוא "למען עתידנו", כל האולם כוסה במסכי ענק בבמות ובתפאורה מיוחדת ומשובבת עין, בכניסה לאולם כיוונו סדרנים כל משתתף למקום הראוי לו סביב שולחנות הערוכים בקפידה ברוב פאר והדר כיאה למשקיעי העתיד, כשברקע מקהלת מלכות יחד עם בעל המנגן זאנוויל וינברגר והקלידן צביקי מילר שיחד הנעימו את האוירה בצלילי הוקרה ושירי שבח והודאה.

הובאה ברכת ראש העיר הרב ישראל פרוש שהביע את המיוחדות של "משפחת מאקאווא" שכל אדם מכל החוגים ועדות ישר מוצא במאקאווא הרגשה של בית, ועל הצורך להקים ישיבה על קברו של מורינו הרב זצ"ל שבעקבות הקרונה לא נספד כהלכה. וע"י בנית בית המדרש. נגשים את חזונו של הרב זצ"ל. לאחר מכן ציבור המשתתפים למדו משניות לזכרו של מורינו הרב זצ"ל.

רב דקהילות החסידים הגאון רבי זושא הורביץ שליט"א דבר בהרחבה על הנושא של "ויקחו לי תרומה" שכל תרומה היא בעצם לקבל חזרה שפע אדיר של עושר וזכויות ממרומים,

את המעמד כיבד בבואו גאב"ד מאקאווא שליט"א מקרית אתא שטרח להגיע למעמד חשוב זה, גאב"ד מאקאווא דיבר בקדשו על גדלות אחיו זצוק"ל בתורה ובחסידות שהיה מורם מעם, ראשו מגיע השמימה, אבל ידע להלך כנגד רוחו של כל אחד ואחד, ורואים זאת בהירתמות של הציבור לבנות בית גדול זה ובודאי הזכות גדול תגן על כל הקהילה, תלמידיו כבניו, והזכיר הענין שחזר מחו"ל בימי השמחה וכך הסתלק לעלמא דקשוט בימי שמחה נעלים, כי בשמחה תצאון, ובוודאי ישפיע ממרום, שמחות עד בלי די רפואות וישועות וכל מילי דמיטב על כל התורמים והמתעסקים בבנין בית גדול זה. לאחמ"כ עברו כל תורמי הבית לקבל מידי קדשו, כתרי תודה וגביעי כוס של אליהו ומנחות שי יוקרתיים.

במהלך הערב הוקרנה מצגת מיוחדת ומרגשת שהופקה לכבוד הדינר ובו ראו את החשיבות של קהילה ומה בית המדרש תורם לו ולמשפחתו בכל המובנים, כשזכרו של מורנו ורוענו הרב זצ"ל עולה לנגד עינינו בדמעות של געגוע והשתוקקות למאור פניו ולעבודתו הטהורה כאב לבנים.

לאחר מכן פתחו המשתתפים את אוצרות ליבם ונדבו בעין יפה איש כפי יכולתו, וב"ה הייתה הצלחה גדולה, כשנרשמה התלהבות אדירה בקרב המשתתפים בסכומים כבירים ונאים ביותר, יחד הגיעו ליעד של 3.5 מליון ₪ כאשר סכום זה יהווה כבסיס מרכזי להמשך הבניה בתנופה רבה.

את הערב חתם מורינו הרב שליט"א שגולל במונולוג מרגש על כל הקשיים שעבר בכל תהליכי הבניה השונים עד כה ועל הניסים הגדולים שהיו בדרך הלום,

הרב שליט"א פתח בדברי שלמה המלך שכשרצה להיכנס לבית המקדש ננעלו השערים וביקש בקשות ולא נפתח, ורק כשזעק זכרה נא א' לחסדי דוד עבדי, נפתחו השערים, ובמדרש באותו שעה חיה דוד וקם לתחיה, כמו"כ מפעלו הגדול של רבינו זיע"א היה להקים מקום מרכזי היכלי תורה ותפילה לתושבי אלעד וזה היה כל משאת נפשו וחיו להגשים חזון זה, אך לדאבוננו באותו יום מר ונמהר כ"ח אדר תש"פ, ננעלו השערים וח"ו שמעשי ידיו מתמוטטין, אבל בעת הזאת המגבית הגדול כשכל מוקיריו ומעריציו התאספו ואמרו פה אחד להגשים חזונו זה, בסכומים עצומים, הרי זה גורם להחיות את נפשו ונשמתו בגן עדן ובשעה זו זכינו שנפתחו השערים וקם לתחיה כדוד המלך.

ובוודאי כפי שבחייו לא שכח להכיר תודה וטובה לכל אחד שעשה ופעל בשבילו, כן בוודאי עתה ממקומו הוא יפן ברחמיו להשפיע על כל התורמים והעושים והמעשים, שפע ברכה והצלחה, בני חיי ומזוני וכל מה דצריך, והזכיר כמה עניינים פלאיים שרואים שהרב זצ"ל מממש מלווה מלמעלה את כל ההתנהלות בקהילה ובעיקר בבניין הגדול בחינת מה כאן עומד ומשמש אף שם

מורנו הרב שליט"א הודה והזכיר במיוחד את העסקנים שעמדו בראש המגבית בראשם יו"ר הקהילה הר"ר מנדל הופמן בעלי חברת 'כלי שרת' ואתו עמו הגבאים המסורים ר' יעקב ברנוי ור' יצחק ניילינגר וכן עסקני הדינר, ר' שלמה ברקוביץ, ר' יוסף אנדרה, ר' פנחס אייזן, ר' שמשון זינגר, ר' שמעון גולדשטיין, ר' דוד ברקוביץ, ר' יוסף קלצקין, וכן במיוחד את האסטרטג הרב יחזקאל מילר על הליווי המקצועי עד להשגת היעד הגדול וכן ראש העיר הרב ישראל פרוש שעומד לימין הקהילה והמוסדות בכל עת ובכל לב,

כולנו תפילה שנוכל במהרה לסיים את הבניה "בורא עולם בקניין השלם זה הבנין".

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture