צילום: דובר צה"ל

אלפי מטרות ביממה: הסתיים בהצלחה תרגיל הענק של צה"ל בלבנון

תרגיל חיל האוויר ״ורד הגליל״ הגיע לסיומו: התרגיל הופעל במתכונת פתע של מעבר משגרה לחירום, ובחן את כלל המנגנונים והתהליכים המתבצעים בחיל האוויר במעבר למצב כוננות עליונה • במסגרת התרגיל, שדימה תקיפת מטוס ישראלי, הותקפו כ-3000 מטרות • צפו בגלריה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אחרי למעלה מ-60 שעות הסתיים תרגיל רחב היקף של חיל האוויר, שדימה מטוס ישראלי שנפגע מטיל של חיזבאללה. במהלך התרגיל, שכונה "וורד הגליל" תקפו הכוחות כ-3000 מטרות, ומערך ההגנה האווירית אף ביצע תרגולים שונים, וזאת בפחות מיממה אחת.

התרגיל, שבוצי בהפתעה, החל ביום ראשון וכלל את כל מערכי חיל האוויר. תרחיש התרגיל נסב אודות מטוס של חיל האוויר נפגע מטיל חיזבאללה, ובישראל יצאו בעקבות כך למערכה כוללת בלבנון.

"התרגיל עדיין לא נגמר, הוא יימשך עד מחר בערב" מספר גורם ל'N12'. "כשהמטוסים מתחזקים, הבסיסים בונים את החימושים והפצצות, הכול כדי לספק את האגרוף של חיל האוויר, שהוא תקיפת מטרות איכותיות בקצב מהיר בכמויות אדירות, שלא היו בעבר. ביממה אחת, הספיקו בתרגיל לתקוף יותר מכ-3000 מטרות. במהלך התרגיל, גייסו מאות אנשי מילואים בהפתעה ובאופן מרשים התגייסו יותר מ-85%, על אף הסיטואציה והמצב במדינה. התרגיל בוצע בשיתוף פעולה עם אגף המודיעין, פיקוד הצפון במהלומות האש, ואגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה שמספקים את התשתית הלוגיסטית".

ההערכות בצה"ל מדברות עף כי אם הדבר יתבצע בזמן אמת, עלולה ישראל לספוג תגובה של חיזבאללה, מה שעשוי להוביל למלחמה. "במהלך התרגיל ובמערכה הבאה בלבנון יותקפו גם מטרות אזרחיות שמשמשות את חיזבאללה לטובתו. כל התרגול מתקיים בשטח ישראל המדמה את שטח לבנון ועובדים בצורה סימולטיבית על המטרות. כיום, האויב בתרגיל מאתגר את חיל האוויר ונראה שהוא מתמודד יפה מאוד עם האתגר. הפגיעה בעורף הישראלי ובחיל האוויר בזמן מערכה היא סוגיה אותה מתרגלים ולוקחים בחשבון גם בתרגיל הנוכחי. בצה"ל מבינים שמערך ההגנ"א הוא הרמטי לחלוטין ב-100%, למרות האפקטיביות המבצעית הגדולה שלו. בעקבות זאת, מתרגילים בתרגיל גם פגיעות טילים בבסיסי חה"א, פגיעות במטוסים ועוד", אומר הגורם לחדשות 'N12'.

מדובר צה״ל נמסר כי "תרגיל חיל האוויר 'ורד הגליל' הגיע לסיומו. התרגיל הופעל במתכונת פתע של מעבר משגרה לחירום, ובחן את כלל המנגנונים והתהליכים המתבצעים בחיל האוויר במעבר למצב כוננות עליונה".
"כלל מערכי החיל ובהם עשרות כלי טיס ואנשי סדיר ומילואים שגויסו באופן מהיר לקחו חלק בתרגיל, במסגרתו תרגלו לחימה עצימה, הספקי תקיפה, תרחישי הגנת שמי המדינה, שליטה ובקרה, תכנון מדויק, תקיפה נרחבת ועוצמתית וכן תורגלה תקיפת אלפי מטרות והטלות חימושים רבים שדימו מלחמה בזירה הצפונית. חיל האוויר ימשיך להיערך ולשפר כל העת את מוכנותו למלחמה, תוך שימור העליונות האווירית והגנת שמי המדינה ותושביה" לשון ההודעה.

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין סיכם את התרגיל: ״התרגיל שיפר את המוכנות של חיל האוויר ללחימה בזירה הצפונית באמצעות תרגול אפקטיבי ועצים שנמשך בשלושת הימים האחרונים.  נמשיך לספק הגנה על שמי המדינה ולשמר את עליונותו של חיל האוויר במרחב״.

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture