אסיפה של הנהלת לא אלמן ישראל יחד עם הנהלת בנינו, ושדכנים בהמשך למפגש לאלמנים שהתקיימה.

ביוזמת 'לא אלמן ישראל' הורחבו קבוצות התמיכה לאלמנים בשיתוף ארגון בנינו

השבוע התקיים מפגש עשיר מלא תוכן עבור קבוצה גדולה של אברכים יקרים אשר נתאלמנו ה"י, מכל גווני הקשת של הציבור החרדי, במסגרת קבוצות התמיכה והנחיית הורים שיוזם מעת לעת הארגון הנודע 'לא אלמן ישראל' • המפגש הוקדש להעלאת אתגרים ובעיות שונות עימן נאלצים להתמודד האלמנים, ובירור וליבון דרכי ההתמודדות הנכונים, כפי שזכו לשמוע מפיהם של גדולי העוסקים בתחום.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ערב מכונן זה, הוא אחד מיני רבות המאורגן ע"י 'לא אלמן ישראל' אשר בהוראת מרנן גדולי ישראל שליט"א נטל על עצמו להקל על אלמנים אשר בעוה"ר נאלצים להתמודד עם קשיים שונים. וכמי שחרט על דגלו את המקצועיות והיכולת לסייע לכל מיני מצבים וכו', מקיים הארגון פעילויות שונות ומערך שוטף של עזרה וסיוע לאלמנים ומשפחותיהם. בנוסף, מקיים הארגון סדנאות ייעוץ במכלול נושאים, וכן שבתות התאחדות ומנוחה באתרי נופש, ייעוץ מקצועי רב תחומי, ותמיכה פיזית ונפשית כפי הצורך.

במפגשים וקבוצות התמיכה בכל הארץ, עוסקים המשתתפים במגוון נושאים רגשיים ובקשיים טכניים שמלווים אותם. "קודם כל אני שמח מאד על המיזם הזה", אומר מ', אחד המשתתפים, ששיכל את רעייתו בשנה האחרונה: "עד היום לא היה אף גורם  שלקח על עצמו לחזק אותנו ולחשוב על הדברים שאנו מתמודדים עמם מדי יום. במפגש שטחנו, כל אחד בתורו ובשקיפות מלאה, את ההתמודדויות שמלווים אותנו, והרגשנו  שיש אנשים שמכילים את הדברים, ואף משתפים בניסיונם כדי לעזור. הרי בליבנו חקוקים זיכרונות קשים וכואבים, נטל של בית והתמודדות רגשית לא פשוטה.  לגברים קשה יותר לגדל ילדים לבדם, ובד בבד לשאת בעול הפרנסה הכבד. ובדיוק על זה יש לנו מענה הולם ומכובד במערך הפעילויות השונות של "לא אלמן ישראל" הם היחידים שמתמסרים אלינו בכל ליבם". ציין מ' בדבריו שיצאו מהלב.

"המפגש המשותף, השיח הפתוח, ההרצאות המאלפות, כל אלו העניקו לנו הרבה תעצומות נפש לצד עצות מעשיות להתמודדות עם מכלול הנושאים העומדים לפנינו. המפגש המקורי היה אמור להסתיים כבר בשעה 11 בלילה, אבל כולם נשארו עד השעות הקטנות. זה היה דבר יוצא דופן ומלא עוצמה". סיכם מ' את דבריו הנרגשים. וכך גם ענו ואמרו כל הנוכחים, אשר ציינו את סיעור המוחות שהעניק להם מבט מפוכח יותר על החיים.

הרב מאיר אקער מומחה ויועץ חינוכי, ויו"ר ארגון בנינו, שהנחה וניהל את הסדנה, ציין את הנחיצות שבהקמת הארגון. "אין ספק כי נעשית פריצת דרך בתחום שעד כה לא זכה לתשומת לב ראויה.  "מעולם לא היה דבר כזה", הוא אומר. "אלמנים רבים חשים בודדים במקרה הטוב ואבודים במקרה הפחות טוב. כל אחד מהם התמודד עם טרגדיה משלו ועם קשיים משלו, אבל זאת הייתה הפעם הראשונה שהם הרגישו לא לבד. תחושת ה"ביחד" נותן הרב כוח. הם מקבלים חיזוק אחד מהשני וזה דבר גדול".

כמו"כ סוכם על הקמת אגף מיוחד בארגון, בראשות הרב מנחם פרדימן, שירכז ויסייע את האלמנים בעולם השידוכים בפרק השני, עם כל המרכיבות מכל הבחינות, אשר יסייע ויעמוד לימנם.

"זה המפגש המיוחד מתוך סדרת מפגשים שאנו מקיימים לטובת האלמנים בערים נוספות בארץ", אומר הרב חיים מאיר פרנקל, מנכ"ל הארגון, "נכחו שם אברכים בעלי משפחות ברוכות ילדים מכל החוגים התורניים, שהגיעו לפרוק את קשייהם והתמודדויותיהם עם אנשים שחוו את אותן חוויות. בין המשתתפים –  תלמידי חכמים לצד אנשי עמל, כולם חברו כדי לקבל תמיכה ולהושיט יד אחים לעמיתים  המתמודדים עם טרגדיה דומה".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד לארגון לא אלמן ישראל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture