צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"אנחנו מתביישים": הח"כים החרדים זעמו על התנהלות המשטרה בפורים

חברי הכנסת ישראל אייכלר ויעקב טסלר נשאו היום (שני) נאומים נזעמים במליאת הכנסת, ומתחו ביקורת חריפה על התנהלות הרשויות בפורים • "הממשלה לא ראויה לאמון"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר התנהלות המשטרה, בהנחיית הגורמים בממשלה אמש בשון פורים, נאמו היום חברי הכנסת ישראל אייכלר ויעקב טסלר במליאת הכנסת, ומתחו ביקורת חריפה על האכיפה הסלקטיבית נגד המגזר החרדי.

כזכור, אמש נראו אלפי צועדים בכבישי הגישה לירושלים, גברים נשים וילדים, לאחר שהתחבורה הציבורית בוטלה ודרכן של ההסעות הפרטיות נחסמו אף הן.

ח"כ ישראל אייכלר תקף במליאת הכנסת את ההחלטה השערורייתית להטיל מצור על ירושלים ולבצע סלקציה בין חרדים לחילונים. "למחרת המצור על ירושלים בשושן פורים תשפ"א, בסגירת התחבורה הציבורית על העיר, אני אומר לעצמי אוי לי אם אומר את אשר אני חושב, ואוי לי אם לא אומר".

"אם אומר את אשר אני חושב על ההסתה ועל האיבה המשתוללת בתקשורת ובזרועות השלטון נגד החרדים בתקופת המגפה הנוראה, הארץ תבער ואש השאנה תגבר במחנה ישראל. כבר אמר שר החוץ של מצרים בוטרוס ראלי לפני שנים רבות: תנו להם ליהודים את השקט להילחם זה בזה, ומדינת היהודים תחוסל במריבות מבפנים. הם יהרגו אלו את אלו, כך הוא אמר, ואני מתפלל השם אל תפקד זממו".

"לכן אני מנוע מלומר את כל אשר אני חושב על עלילות הדמים נגד הציבור החרדי, מוועדת החריגים ועד הסלקציה בכביש הכניסה לירושלים. על כן אסתפק בזעקה גדולה ומרה כמדרכי היהודי היושב בשער המלך: הסלקציה הגדולה שנעשתה נגד יהודים בכניסה לירושלים בשושן פורים. ממשלת הטיפשות כטיפשותו של אחשוורוש החליטה לפתע להחיל מצור על יהודי ירושלים בשושן פורים. אגב, היועץ המשפטי לממשלה נשאל: מה עם תחבורה ציבורית להפגנות. הוא השיב שלא הייתה החרגה לתחבורה ציבורית להפגנות ביום הפורים".

"עבור ההפגנות שהיו כל השנה אישרו תחבורה ויציאה מהסגרים בכל הארץ. אבל לבוא לירושלים לשושן פורים, זה אסור. השוטרים מעצמם הוסיפו סלקציה גם נגד רכבים פרטיים. לא לכל היהודים. רק ליהודים חרדיים. ראיתי תיעוד של שוטר שעושה סלקציה בין רכב חרדי שמתבקש לפרסס, ובין רכב חילוני שמורשה להיכנס. השוטר "רק מילא פקודות". זו סלקציה מחרידה על כל המשתמע מכך".

"בעניין וועדת החריגים אני רוצה לומר: כבר שנה שיהודי הארץ והגולה נמצאים בקרע בגלל הסגרים. משפחות לא מתראות זה עם זה. כמה שזעקנו לפתוח את השמיים בכפוף לבדיקות קורונה – לא עזר לנו. היום התפרסם שרק עשרה שקיבלו אישורים הם חרדיים. אבל לפיד וליברמן המציאו עלילת דם כדי להסית את ההמון כאילו שהוועדה הזו נועדה עבור החרדיים. וזו וועדה שאין בה חרדי אחד. ימים ולילות עבדנו כדי לסייע למקרים הומניטריים דחופים".

"וכל זה אינו שווה למלך ולמדינה. כאשר רואים יהודים חרדיים מגיעים ארצה בנתב"ג, מיד אומרים שיהודים חרדיים קיבלו אישור, ושאינם חרדיים לא קיבלו. אני רוצה להמליץ לגדולי התורה למצוא חלופה שלטונית, כי הממשלה הזאת כשלה בדבר הנורא ביותר. היא כשלה במניעת גזענות ואנטישמיות בצל המחלה הנוראה. הבאתם חיסונים – כל הכבוד. אבל לא הצלחתם למנוע מלחמה בין אזרחים חפים מפשע, ועל כן אתם לא רואים לאמון יותר".

גם ח"כ יעקב טסלר נאם במליאת הכנסת, ואמר: "כחרדי וכנציג ציבור, אני עומד פה היום ואני מתבייש. פשוט מתבייש".

"אני מתבייש מפני כל אחד ואחת ששרכו רגליהם אתמול בצידי הדרכים לירושלים קילומטרים על גבי קילומטרים, על עולליהם ומטלטליהם, תוך סכנת חיים, רק בגלל החלטה בלתי סבירה ובלתי הגיונית לאסור את תנועת התחבורה הציבורית לירושלים וממנה.
אני מתבייש מפני כל אחד וכל משפחה שהגיעו או יצאו מירושלים לפני החלטת הממשלה החפוזה, ונתקעו מחוץ לביתם עד היום בבוקר, ללא יכולת לשוב לביתם".

"אני מתבייש מהנהגים ברכבים הפרטיים, שלא חלה עליהם שום מגבלה ועם זאת, לאחר שעות של זחילה בפקקים, סורבו מעבר במחסום ונאלצו לשוב על עקבותיהם, רק כי הייתה להם חזות חרדית. אני מתבייש מפני מאות האלפים שעודדנו אותם להתחסן, למרות החששות ולמרות הפחדים, רק כדי שיוכלו לחוג את החגים במחיצת בני המשפחה ותקוותם נמוגה באוויר הירושלמי".

"כנציגי ציבור, הציבור רואה בנו אחראי ובמידה מסוימת של צדק. ואם אנחנו אחראיים לבושה הזו, נדרוש גם לקבל תשובות. ראש הממשלה! אתה רואה בנו שותפים, וקיבלת מאתנו נאמנות. אבל הפעם תורך: אתה זה שחייב לנו תשובות! חובת ההוכחה הפעם עליך. נדרוש תשובה לשאלה – מי בער לו להביא במחטף ביום שישי החלטת ממשלה, לאסור את התחבורה הציבורית וההסעות המאורגנות רק בירושלים".

"אם הסיבה הייתה למנוע התקהלויות היו צריכים לאסור את התחבורה הציבורית בכל ימי הפורים ובכל הארץ, ואם לא – מה ההיגיון רק בירושלים, ברגע האחרון ובלי לדון על ההשלכות לגבי אלו שכבר יצאו מהבית עוד קודם ונשארו תקועים מחוץ לבית עד היום בבוקר. יתרה מכך, אם רצו למנוע התקהלות, למה אסרו גם על יציאה מירושלים בתחבורה הציבורית? ולמה האיסור חל עד אמש בחצות הלילה?".

"נדרוש תשובה לשאלה – איך זה שלמרות ההפרות החמורות ביום הפורים במגזר הכללי, הוחלט על אכיפה מוגברת ביום ראשון דווקא כלפי המגזר החרדי? המגזר החרדי הוא המוביל בשבועות האחרונים בנתוני ההדבקה והתחלואה הנמוכים, אבל דווקא כלפיו הוחלט על אכיפה מחמירה".

"נדרוש תשובה לשאלה – מי נתן את ההנחיה לשוטרים לבצע אכיפה סלקטיבית במחסומים ולא לאפשר לחלק מבעלי הרכבים בעלי חזות חרדית להיכנס לעיר בניגוד גמור להוראות הממשלה? ובכלל – איך המשטרה נותרה אדישה למראה האלפים הצועדים בשולי הכביש, תוך סיכון חיים ממשי, ולא עשתה דבר. ולא רק שלא עשתה דבר, היא אף מנעה מנהגים חולפים לאסוף את הצועדים מצידי הכביש ואיימה עליהם בקנסות".

"הלסדום היינו? לא נערכו עם אף תכנית, במיוחד בהתייחס לנתוני המחלימים והמתחסנים הגבוהים. קיבלו החלטות המעוררות שאלות נוקבות, ולא נרפה עד שנקבל תשובות. לא ניתן להפוך בחסות הקורונה לשק החבטות של המדינה. רובו המוחלט של הציבור החרדי שומר על ההנחיות ומסע ה'שיימינג' שאנחנו עוברים, המתיר כל פעולה ומשחרר כל רסן, ללא ביקורת וללא כל מגבלה, יסתיים כאן. די".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture