הערב: שנתיים להסתלקות גאב"ד בני ברק הגרמי"ל לנדא זצ"ל

הערב מציינים מלאת שנתיים להסתלקות גאב"ד בני ברק הגה"ח מרן רבי משה יהודא ליב לנדא זצ"ל שכיהן כרב העיר למעלה משלושים שנה • סעודת הילולא וסיום שנלמד לזכרו ולע"נ תיערך בבני ברק ובמרכזה משא הדרן של בנו מ"מ גאב"ד בני ברק שליט"א בענייני השעה • מחר העלייה על קברו בהר הזיתים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הערב אור לכ"ד באדר במלאות שנתיים לפטירתו של הגאון החסיד מרן רבי משה יהודא ליב לנדא זללה"ה, אשר כיהן כרב אב"ד דבני ברק למעלה משלושים ושלוש שנים, תתקיים בבית הכנסת המרכזי "בית יעקב" ברח' יחזקאל בבני ברק סעודת ההילולא המרכזית.

למרות השנתיים שחלפו ביעף מאת הסתלקותו של בעל ההילולא רבה של בני ברק זצ"ל, עדיין מוזכר שמו וזכרו בערגה וסילודין כדוגמא לרב רבנן מהדורות הקודמים עשוי ללא מורא וללא חת, ללא לנטות ימין ושמאל מהאמת הצרופה, מבטו למרחוק, גודר גדר ועומד בפרץ, מעמיד דת על תילה, כשהשפעתו חורגת הרבה מגבולי העיר בני ברק לכל תחומי ערי ישראל ואף לכל רחבי תבל. עמד בעוז ובתעצומות נפש על משמר צביון העיר בני ברק, והוא בתקיפות מחד ובנועם מאידך בנה חומות וגדר גדרים, העמיד חומת ע"מ לעצור את הסחף בכדי שבני ברק תישאר "בני ברק" כל חנות שבקשה את הכשרות נבחנה בעין בוחנת חוץ מכללי הכשרות דרש לבחון מראש את סדר העמדה בחנות לבחון האם לא יגרמו לפרצה ושינוי בצביון העיר, עמד כצור איתן על חומת השבת עדיין זכורה מלחמתו בחילול שבת בבניית הרכבת הקלה, כשהציבור לא מודע לשעות הרבות ולדיונים הרבים שהרב זצ"ל השקיע בבחינת ולימוד הנושא מכל היבטיו ביודעו שעיני כל הארץ תלויות ומצפות לנעשה בב"ב , בשנות כהונתו נעשה מהפך בכל נושא פיתוח המקוואות ברחבי העיר כשהרב זצ"ל גייס סכומי עתק לבניית ושיפוץ המקוואות ביחד עם ראה"ע הר' משה אירנשטיין ז"ל שהחל במהפך עם יבלחט"א ראשי העיר אחריו, כשהרב אישית לא חוסך שום טרחה מליווי איש על כל שלב ושלב, וכן בעניני הדת הנוספים בעיר בהסדרת פיקוח על הצניעות בחנויות הביגוד בעיר , ועוד, נלחם מלחמת ה' בכל ניסיון לפרוץ פרצות. ובזכות עמידתו האיתנה נבנו חומות הדת, השבת והצניעות בבני ברק והיא לשם ולדוגמא בכל העולם כולו.

כמו"כ ידוע ומפורסם עמידתה האיתנה ללא חת וללא מורא וללא שום פשרות להעמיד חומת הכשרות על מכונה, וזכה שבנו הגרחי"א לנדא שליט"א מ"מ ביחד ובשיתוף פעולה עם הגרצ"ש רוזנבלט שליט"א ממשיכים את כל עניני הדת והכשרות בעוז ותעצומות, בדגש על צביון הפרהסיה בעיר, וזאת למרות הניסיונות שנעשים כל העת ע"י גורמים שונים שצביון העיר לא באחריותם, שבעטים נגרם היחלשות בצביון ורוח הפרהסיה בעיר.

זכה הרב זצ"ל ובבית מדרשו שוכנים מוסדות "פעמי יעקב" ובמרכזם כולל אברכים להוראה שהקים לזכר אביו הגה"ח רבי יעקב לנדא זצ"ל , כולל מפואר ששמו יצא למרחקים, ואשר קנה את מקומו בכותל המזרח של היכלי התורה וכבר הוציא מבין כתליו, רבנים, דיינים ומורי הוראה ועשרות אברכים מופלגים. וכן המכון המפורסם "פעמי יעקב" הנודע בקבציו ופרסומיו התורניים .הכולל ממשיך תחת נשיאותו של בנו ממלא מקומו הגאב"ד שליט"א .

ביוארצייט בשנה שעברה החל בכתיבת ספר תורה מפואר ע"ש ולזכרו הטהור אשר יוכנס להיכל בית מדרשו, כשידידי ומוקירי ותלמידיו נוטלים חלק בכתיבתו, הכתיבה בעיצומה ועדיין מחכים להכרת הטוב של הציבור להשלימה.

בערב זה בה נוטל חלק מידי שנה ציבור נכבד מסלתה ומשמנה של תושבי העיר בני ברק רבנים, דיינים, טובי העיר, אברכי הכולל, והעומדים על משמרת הקדש. את המשא המרכזי על עניני השעה יישא בנו וממשיך דרכו הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא שליט"א רב אב"ד דבני ברק.

העליה לציונו בהר הזיתים תתקיים מחר תחבורה תצא מבית מדרשו ברח' יחזקאל בשעה 9.30 בבוקר.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture